Theodentheo schreef: ↑29 jul 2024, 16:36De LGVs zijn allemaal omheind, staan die relaiskasten van het spoor niet binnen die omheining.nighttrain schreef: ↑29 jul 2024, 12:23
Als je ziet hoe makkelijk de relaiskasten bereikbaar zijn leek me dit een logische stap uit hun oogpunt.
Ik dacht dat er ooit op al die poortjes in de omheining een contact zat incl. beïnvloeding signalisatie.
Ik kan mij inbeelden dat die een bron waren van valse alarmen en daarom niet meer als kritisch gezien worden.
Dat de ingrepen gebeurden bij LGV-splitsingen duidt er ook op dat ze duidelijk slimmer waren dan de paalklimmers in Jette (?)
Hier een antwoord van de "beste stuurlui aan de wal".
Inderdaad die staan binnen de omheining van de SNCF LGV spoorlijnen. En die poortjes (portails) hebben een link met een detectiesysteem.
Maar in veel gevallen gaat het over een sleutel en niet een "badge" die de identiteit zou kunnen weergeven van de gebruiker. Alsook als je de procedures kent kan alles omzeild worden om die opkomende alarms te inhiberen...Die "acces" zijn ook gedocumenteerd bij de plaatselijke gendarmes posten,het zijn er geen 50,dus als je de middelen hebt redelijk makelijk te controleren met speciale wegen ernaar toe.
Jammer genoeg kunnen we hier ook te maken hebben met ultra links CGT spoorweg bedienden die tegen alles en nog wat zijn.
Geinspireerd door bv. Thomas Portes ,parlementslid van LFI en CGT SNCF werknemer op reserve gesteld. De partij LFI is tegen de politie en wil de destruktie van de Franse staat onder leiding van Melanchon ,met als gevolg dat veel mensen hem blindelings volgen in zijn discours. Daarom was dit alles te voorzien en te voorkomen mits adequate bescherming van die installaties met materiaal die voorhanden is op die speciale dagen.
In bijgaand artikel kan je lezen dat een ultra-linkse militant in het bezit van die sleutels is aangehouden deze middag in Normandie https://www.liberation.fr/societe/polic ... MHGFHRZFE/
oet me herinneren aan een avond in 1980 op de vooravond van een staking toe de treinchef (ACOD délegé)van mijn trein (Nivelles => Antwerpen) me voorstelde hem te vergezellen de dag nadien om seinen te saboteren op de lijn 25.