Hasselt - Brussel.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Ah, dat wist ik niet.

Aangezien dat stel de nacht doorbrengt in Hasselt, ging ik ervan uit dat het ook daaraan toebehoort.
Dus als ik het goed begrijp heeft Hasselt enkel een aantal AM 96, een aantal AM B, een aantal DMW 41 en een aantal klassieke motorstellen in beheer, klopt dat?
Waardoor komt het eigenlijk dat Hasselt geen rijtuigen in beheer heeft? Heeft dat te maken met onvoldoende infrastructuur e.d., of is het wat andere plaatsen betreft misschien ook de gewoonte dat het beheer aan het centraal gelegen Brussel of ietwat toebehoort (dat laatste denk ik niet, aangezien je ook Oostende aanhaalde)?

Groeten,
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Molenbruch Y. schreef:Ah, dat wist ik niet.

Aangezien dat stel de nacht doorbrengt in Hasselt, ging ik ervan uit dat het ook daaraan toebehoort.
Dus als ik het goed begrijp heeft Hasselt enkel een aantal AM 96, een aantal AM B, een aantal DMW 41 en een aantal klassieke motorstellen in beheer, klopt dat?
Waardoor komt het eigenlijk dat Hasselt geen rijtuigen in beheer heeft? Heeft dat te maken met onvoldoende infrastructuur e.d., of is het wat andere plaatsen betreft misschien ook de gewoonte dat het beheer aan het centraal gelegen Brussel of ietwat toebehoort (dat laatste denk ik niet, aangezien je ook Oostende aanhaalde)?

Groeten,
Die klassieke motorstellen mag je schrappen. De rijtuigendepots werden in de voorbije 20 jaar gerationaliseerd. Ik heb nog geweten dat er depots voor rijtuigen waren in pakweg Muizen, Tournai, Namur, Hasselt, Mons, Brussel-Noord, Brussel-Luxemburg, Aalst en Leuven en Gent-Sint-Pieters.
Nu blijven alleen over: Oostende, Kortrijk, Châtelet, Schaarbeek, Brussel-Zuid, Liers.
Met vriendelijke groet

overweg13
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Dankjewel voor je antwoord, Vic.
Nu blijven alleen over: Oostende, Kortrijk, Châtelet, Schaarbeek, Brussel-Zuid, Liers
Kan ik daar ergens een overzicht van vinden? Van de motorstellen, elektrische locs en diesels staat er wel eens een overzicht in "Het Spoorwegjournaal" (en dat had ik beter eerst even geraadpleegd, dan zou ik niet domweg de klassieke motorstellen in mijn lijstje hebben opgenomen :oops:, gewoon omdat die van andere onderhoudswerkplaatsen wel eens opduiken op de L-trein Hasselt - Aarschot - Leuven), maar ik ben eigenlijk nog nooit ergens een overzicht van de rijtuigen tegengekomen. Feit is natuurlijk dat dat ook wat moeilijker overzichtelijk voor te stellen is. Zou ik er toch ergens eentje kunnen vinden?

Groeten,
bobby

Bericht door bobby »

p trein 7307 wordt blijkbaar nu met rijtuigen i6 uitgevoerd (ipv i10).
Laatst gewijzigd door bobby op 19 jul 2007, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Ben je zeker? I6-rijtuigen bieden immers een 20-tal plaatsen minder per rijtuig in vergelijking met een I10, zodat het nogal een vreemde keuze lijkt om deze op een P-trein in te zetten. Ik herinner me toch, van de laatste keer dat ik deze nam (vorige week dinsdag, toen was het nochtans al zomervakantie), dat deze toch zeker tot Diest aardig vol zat.

Groeten,
bobby

Bericht door bobby »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Ben je zeker? I6-rijtuigen bieden immers een 20-tal plaatsen minder per rijtuig in vergelijking met een I10, zodat het nogal een vreemde keuze lijkt om deze op een P-trein in te zetten. Ik herinner me toch, van de laatste keer dat ik deze nam (vorige week dinsdag, toen was het nochtans al zomervakantie), dat deze toch zeker tot Diest aardig vol zat.

Groeten,
yepp, I6 met compartimenten en zijgang
Plaats reactie