Ah, dat wist ik niet.
Aangezien dat stel de nacht doorbrengt in Hasselt, ging ik ervan uit dat het ook daaraan toebehoort.
Dus als ik het goed begrijp heeft Hasselt enkel een aantal AM 96, een aantal AM B, een aantal DMW 41 en een aantal klassieke motorstellen in beheer, klopt dat?
Waardoor komt het eigenlijk dat Hasselt geen rijtuigen in beheer heeft? Heeft dat te maken met onvoldoende infrastructuur e.d., of is het wat andere plaatsen betreft misschien ook de gewoonte dat het beheer aan het centraal gelegen Brussel of ietwat toebehoort (dat laatste denk ik niet, aangezien je ook Oostende aanhaalde)?
Groeten,
Hasselt - Brussel.
Die klassieke motorstellen mag je schrappen. De rijtuigendepots werden in de voorbije 20 jaar gerationaliseerd. Ik heb nog geweten dat er depots voor rijtuigen waren in pakweg Muizen, Tournai, Namur, Hasselt, Mons, Brussel-Noord, Brussel-Luxemburg, Aalst en Leuven en Gent-Sint-Pieters.Molenbruch Y. schreef:Ah, dat wist ik niet.
Aangezien dat stel de nacht doorbrengt in Hasselt, ging ik ervan uit dat het ook daaraan toebehoort.
Dus als ik het goed begrijp heeft Hasselt enkel een aantal AM 96, een aantal AM B, een aantal DMW 41 en een aantal klassieke motorstellen in beheer, klopt dat?
Waardoor komt het eigenlijk dat Hasselt geen rijtuigen in beheer heeft? Heeft dat te maken met onvoldoende infrastructuur e.d., of is het wat andere plaatsen betreft misschien ook de gewoonte dat het beheer aan het centraal gelegen Brussel of ietwat toebehoort (dat laatste denk ik niet, aangezien je ook Oostende aanhaalde)?
Groeten,
Nu blijven alleen over: Oostende, Kortrijk, Châtelet, Schaarbeek, Brussel-Zuid, Liers.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Dankjewel voor je antwoord, Vic.
, gewoon omdat die van andere onderhoudswerkplaatsen wel eens opduiken op de L-trein Hasselt - Aarschot - Leuven), maar ik ben eigenlijk nog nooit ergens een overzicht van de rijtuigen tegengekomen. Feit is natuurlijk dat dat ook wat moeilijker overzichtelijk voor te stellen is. Zou ik er toch ergens eentje kunnen vinden?
Groeten,
Kan ik daar ergens een overzicht van vinden? Van de motorstellen, elektrische locs en diesels staat er wel eens een overzicht in "Het Spoorwegjournaal" (en dat had ik beter eerst even geraadpleegd, dan zou ik niet domweg de klassieke motorstellen in mijn lijstje hebben opgenomenNu blijven alleen over: Oostende, Kortrijk, Châtelet, Schaarbeek, Brussel-Zuid, Liers

Groeten,
-
Dag,
Ben je zeker? I6-rijtuigen bieden immers een 20-tal plaatsen minder per rijtuig in vergelijking met een I10, zodat het nogal een vreemde keuze lijkt om deze op een P-trein in te zetten. Ik herinner me toch, van de laatste keer dat ik deze nam (vorige week dinsdag, toen was het nochtans al zomervakantie), dat deze toch zeker tot Diest aardig vol zat.
Groeten,
Ben je zeker? I6-rijtuigen bieden immers een 20-tal plaatsen minder per rijtuig in vergelijking met een I10, zodat het nogal een vreemde keuze lijkt om deze op een P-trein in te zetten. Ik herinner me toch, van de laatste keer dat ik deze nam (vorige week dinsdag, toen was het nochtans al zomervakantie), dat deze toch zeker tot Diest aardig vol zat.
Groeten,
yepp, I6 met compartimenten en zijgangMolenbruch Y. schreef:Dag,
Groeten,