Geplaatst: 28 mar 2007, 17:52
dat doen ze al lang hoorcarlos schreef: betekent dit dat men in de nabije toekomst de IC-N met 27MUX in traktieschakeling gaat laten rijden?


dat doen ze al lang hoorcarlos schreef: betekent dit dat men in de nabije toekomst de IC-N met 27MUX in traktieschakeling gaat laten rijden?
Ik heb maandag enkele uren staan fotograferen en kijken ik ben zelfs gekomen met Essen Jambes en ook terug vertrokken.... wat u beschrijft heb ik niet gezien tussen 11 en 17 uur. Lijkt mij uitzondering bv. met eerste trein en ook op eind van de dag ???Adler schreef:Steven schreef: Het is werkelijk onbegrijpelijk. Nu heeft men een prachtige tunnel die pakken geld heeft gekost en heeft men de mogelijkheid om de vertragingen in Antwerpen te vermijden en nu heeft er iemand beslist om de doorgaande treinen van de IR-n Essen-Jambes in Antwerpen-Centraal van samenstelling te veranderen. Richting noord worden er motorstellen afgekoppeld en richting zuid worden er motorstellen aangekoppeld
Wat ik beschrijf gebeurt nu al elke dag deze week met IR 3330 's morgens en IR 3315 's avonds en misschien nog met andere. De treinen die ik neem zijn zeker niet de eerste en de laatste van de dag. Niemand die kan vertellen waarom.dentheo schreef:Adler schreef:Ik heb maandag enkele uren staan fotograferen en kijken ik ben zelfs gekomen met Essen Jambes en ook terug vertrokken.... wat u beschrijft heb ik niet gezien tussen 11 en 17 uur. Lijkt mij uitzondering bv. met eerste trein en ook op eind van de dag ???Steven schreef: Het is werkelijk onbegrijpelijk. Nu heeft men een prachtige tunnel die pakken geld heeft gekost en heeft men de mogelijkheid om de vertragingen in Antwerpen te vermijden en nu heeft er iemand beslist om de doorgaande treinen van de IR-n Essen-Jambes in Antwerpen-Centraal van samenstelling te veranderen. Richting noord worden er motorstellen afgekoppeld en richting zuid worden er motorstellen aangekoppeld
Theo
idd vandaag IC4528 zien aankomen in Brussel Noord, vooraan 2724mux achteraan 2726mux, beiden met panto omhoog.Steven schreef:op de IC N gebeurd het soms ook al. doch echter gezegd en gezwegen komt stillaan de datum dichterbij dat wij de M6 stuurrijtuigen in actie gaan zien.
volgens wat ik in 'op de baan' (tijdschrift TSP) kon lezen zouden de ic N en I als eerste deze rijtuigen toebedeeld krijgen en verdwijnt aldaar de samenstelling met twee locs
in principe hebben enkel de rijtuigen van de IC I de klassieke TS kabelset (kan je onmiddelijk zien als je van het ene rijtuig naar het andere gaat)Steven schreef: zowel de IC I rijtuigen als IC N rijtuigen zijn voorzien van de mux als klassieke kabels ze kunnen beide aan
een vraagje, waarom gebruikt/voorziet men in Antwerpen Centraal geen opdrukloc om de Benelux te pushen als deze niet 100% is?Steven schreef: 1ik heb ooit (erwas die dag geen opdrukloc te verkrijgen) met een 27 +10 M4 de helling van ans gedaan (33promille => antwerpen is 28) en ben vlot boven geraakt toen, die helling is dus langer en sterker in hellingsgraad, dus moet die dat in antwerpen ook aankunnen normaal
heb ik ook vernomen, maar nu gaat hij ook opgedrukt naar boven als de lok achteraan hangt....Steven schreef:ik ken er geen juiste verklaring voor maar had ergens opgevangen dat het te maken heeft met de wisselstraten die aan de uitrit liggen (gevaar voor ontsporing???)
1)Volgens mij zijn dat panelen die het geluid absorberen...ik denk niet dat daarmee nog iets gaat gebeuren. Vermijden echo van het beton ?Adler schreef:Weet er iemand of al die vierkante panelen aan de wand op -2 ook voor iets gaan gebruikt worden? Verlichting, video, reklame ? Of is dit louter decoratief?
Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?