ik wist niet dat de kosten van iets in tijd werd uitgedruktWover schreef:Zelfs mensen uit de kempen hebben er baat bij, een ritje Herentals - Aachen kost nu nog slechts 3u en 10 minuten. Dat is maar 2u langer dan met de auto.
L3: eerste tests achter de rug
-
Gregske
-
Gregske
Ik ben een echte reiziger. Ik ga nog liever op de fiets naar Lier iedere dag, dan met de trein. Waarom? Mijn fiets heeft niet die vertragingen, ik moet geen jongeren aanhoren met vervelende belgeluidjes, ik moet geen overvolle trein of weg op en ik houd mijn conditie op peil.Steven schreef:en echte treinreiziger trekt zich een zoiets niet aan
lijkt me eerder de inhoud van een treinhaterGregske schreef:Ik ben een echte reiziger. Ik ga nog liever op de fiets naar Lier iedere dag, dan met de trein. Waarom? Mijn fiets heeft niet die vertragingen, ik moet geen jongeren aanhoren met vervelende belgeluidjes, ik moet geen overvolle trein of weg op en ik houd mijn conditie op peil.Steven schreef:en echte treinreiziger trekt zich een zoiets niet aan
-
Peche
-
Gregske
Absoluut niet Steven, volgens mij snapt u mij niet helemaal.Steven schreef:lijkt me eerder de inhoud van een treinhater
Ik zou de eerste roeper kunnen zijn voor het OV. Zelf heb ik een lijnkaart en een Go Pass omdat ik af en toe het OV gebruik. Als ik naar Antwerpen ga, rijdt ik tot Deurne of Merksem en pak daar de tram.
Maar hier zijn veel heiligprekers voor het OV terwijl ik ook de Kempense realiteit ken. Zolang het aanbod niet afdoende is, gebruikt men liever de auto.
Mijn beste vriend woont in Ekeren, op ± 250 meter van dat station. Ik woon op ± 800 meter van het station in Geel. Met de auto doe ik er drie kwartier over, met de NMBS 1,5 uur door de week en 2 uur in het weekend. Dat scheelt dus heen en terug 1,5 uur en 2,5 uur. Dan ben ik liever die tijd langer daar.
Ik ben kritisch t.o.v. alles, zelfs tegenover het meest heilige nl. mijn familie. Wie daar niet tegen kan, is m.i. van het tjeventijdperk. (alhoewel ik niets tegen tjeven heb
Ik ben geen treinhater noch -liefhebber. Een koele minaar, zeg maar. Een koele minaar met doorgaans slechts weinig tijd. Of het nu een stoomtrein dan wel een HST is, het kan mij geen bal schelen. Ik verlies niet graag veel tijd met onderweg te zijn. Dus ik geeft Greg op dat punt wel gelijk.Steven schreef:lijkt me eerder de inhoud van een treinhaterGregske schreef:Ik ben een echte reiziger. Ik ga nog liever op de fiets naar Lier iedere dag, dan met de trein. Waarom? Mijn fiets heeft niet die vertragingen, ik moet geen jongeren aanhoren met vervelende belgeluidjes, ik moet geen overvolle trein of weg op en ik houd mijn conditie op peil.Steven schreef:en echte treinreiziger trekt zich een zoiets niet aan
en ik lees niets anders dan het produkt van een overhaaste maatschappij. Toen ik te Atwerpen Dam werkte nam ik zo vaak het kon de trein ook al was dat een rit van +-2u en met de auto +-45 minuten. Maar als er iets hatelijk is om naar antwerpen te gaan is het verkeer ginder wel. Of je nu de ring of de singel neemt het is er altijd een chaos, daar bedank ik voor.
-
Gregske
Je zou me eens persoonlijk moeten leren kennen. Ik heb overschot van geduld.Steven schreef:en ik lees niets anders dan het produkt van een overhaaste maatschappij. Toen ik te Atwerpen Dam werkte nam ik zo vaak het kon de trein ook al was dat een rit van +-2u en met de auto +-45 minuten. Maar als er iets hatelijk is om naar antwerpen te gaan is het verkeer ginder wel. Of je nu de ring of de singel neemt het is er altijd een chaos, daar bedank ik voor.
Maar ik kan niet tegen hypocrisie. Men gaat engagementen aan en men komt ze niet na. Hoe dom kun je zijn?
Maar goed, mijn auto heeft vandaag niet gestaakt en de Noord-Zuidverbinding van de Kempen werd niet geblokkeerd door socialistisch dansend vee.
Re: L3: eerste tests achter de rug
Heeft iemand er zicht op wanneer deze lijn eindelijk commercieel in gebruik zal worden genomen? Nog dit jaar of pas in 2009?
Re: L3: eerste tests achter de rug
De lijn wordt in de loop van dit jaar aan de operatoren aangeboden, maar noch DB noch Thalys is er klaar voor. Die gaan hun treindiensten vanaf juni 2009 over de nieuwe lijn sturen.wrpint schreef:Heeft iemand er zicht op wanneer deze lijn eindelijk commercieel in gebruik zal worden genomen? Nog dit jaar of pas in 2009?