Geplaatst: 02 dec 2007, 19:34
wanneer is het nieuwe spoorboekje in de stations te verkrijgen?
In Mechelen hadden ze er verleden week nog geen.overweg13 schreef:Al een tijdje, denk ik. In Halle was het gisteren alleszins beschikbaar.
Beste,Miljaarde schreef:ik kan me daar niet echt mee bezighouden, ik ben nooit gehaast want ik werk bij de NMBS: ik verplaats me zo weinig mogelijk en ik voel me gevangen in een star overheidssysteem. Aan Leterme zeg ik dus: Privatiseer de nmbs voor een prikje aan de leden van dit forum zodat zij de nmbs winsten kunnen opsouperen aan de lay-out van deze site en aan de uitbouw van hun nageslacht.overweg13 schreef:Dat laatste is waar, maar er is ook een keerzijde aan: vroeger werden tussentijdse wijzigingen, tenzij ze echt dringend waren, gebundeld rond de datum van het verschijnen van de bijvoegsels. Nu zijn er het hele jaar door wijzigingen. Dat is zeker geen voordeel.Shrek schreef:het probleem dat jij aanhaalt is toch ook verholpen als ze hun site optimaal laten werken? papier is misschien romantischer, maar met een site kan je (niet dat de nmbs daar gebruik van maakt) in real-time updaten en zo een echte meerwaarde hebben tegenover de papieren versie
De planner werkt naar behoren als je een eenvoudige verbinding moet opzoeken. Zoals hier al eerder gezegd is: daar heb je als frequent gebruiker en belangstellende nauwelijks behoefte aan. Zodra het allemaal wat ingewikkelder wordt (bijvoorbeeld 2 aansluitingen en nog een bus erbij) wordt het boeltje onbetrouwbaar. Dan doe ik wat ik vroeger ook deed: het traject opsplitsen in deeltrajecten, eventueel met raadpleging van De Lijn en de TEC.
Dé reden waarom het spoorboekje moet blijven bestaan is, dat je het overal kan meenemen en dus ook raadplegen. Dat kan interessant zijn als je een vergadering wil verlaten op een geschikt moment, als je onderweg plots van idee verandert of als je reis onverwacht anders verloopt dan gepland. En zelfs als er internet zou zijn op de trein, zou je nog altijd niets zijn met de elektronische planner, omdat die nog altijd geen rekening houdt met onverwachte gebeurtenissen.
Het ergste is wel dat er nu razendsnel een generatie komt, zelfs van treinfreaks, die het boekje niet meer kunnen gebruiken.Ik denk zelfs dat er hier jonge gasten zitten die de hele discussie een beetje meewarig bekijken, laat staan begrijpen, maar ik vermoed dat weinigen er inderdaad nog in slagen het boekje met het inzicht en de snelheid van onze generatie te gebruiken.
Hoogachtend,
Miljaarde
Adler schreef:Miljaarde, waarom antwoord jij op je eigen berichten ?
Een gespleten persoonlijkheid ?
De regioboekjes staan inderdaad vol fouten, onbegrijpelijk.Henk schreef:In West-Vlaanderen is men erachter gekomen dat van de IC-C-treinen Kortrijk-Oostende de dienstregeling van de weekdagen ook in de tabellen van het weekend terechtgekomen is (tabel 50a en 66). Daardoor staan er in de weekendtabellen een aantal vroege treinen die niet bestaan... Vanmorgen deelde men in een aantal stations daarom een erratumblad uit (ook bij sommige P-treinen staan er fouten), met daarbij ook de excuses van de hr. S'Heeren voor de slechte kwaliteit van de regioboekjes (en dus van het gehele spoorboekje). "Verandering van software" wordt als reden opgeven, maar men zoekt naar een oplossing...
ik heb met een bic op elke pagina beneden de lijnnummer geschreven.groentje schreef:Vrijdagavond heb ik in Sint-Niklaas mijn bon voor het nieuwe boekje omgeruild. Ik mis toch wel heel erg de lijnnummering op elke pagina, alsook de schematische voorstelling van de lijn die nu alleen nog maar aan het begin van elke tabel komt. Het vertraagt toch wel het zoektempo...
Ik mis dit ook. Het vorige spoorboekje was handiger in gebruik, maar dit exemplaar zal ook nog wel wennen.De lijnnumering handmatig erbij schrijven, vind ik maar niets. Ik wil dat mijn exemplaar "maagdelijk blijft"treinbruno schreef:groentje schreef:Vrijdagavond heb ik in Sint-Niklaas mijn bon voor het nieuwe boekje omgeruild. Ik mis toch wel heel erg de lijnnummering op elke pagina, alsook de schematische voorstelling van de lijn die nu alleen nog maar aan het begin van elke tabel komt. Het vertraagt toch wel het zoektempo...
Idem te Geraardsbergen !Steven schreef:zonder problemen een boek gekregen in het station van merchtem in ruil voor de bon uit het vorige boekje
Ik heb gisterenavond eindelijk ook een spoorboekje kunnen kopen in Mechelen. Toen ik op weg naar huis de inleidende tekst begon te lezen, kon ik mijn ogen niet geloven.overweg13 schreef: Men is inderdaad nogal kort door de bocht gegaan...
Non QualityAdler schreef:Waar is men eigenlijk mee bezig bij de NMBS ?