spoorboekje 2008
spoorboekje 2008
Dag
Het nieuwe spoorboekje kun je vinden als volgt:
Reizen in België ==> praktische info ==> netkaart vanaf 9/12/2007 ==> download pdf ==> spoorboekje.
Als dit de definitieve versie is, zijn er enkele opmerkelijke wijzigingen:
er worden geen aansluitingen meer vermeld, wel oorsprong en eindbestemming van alle treinen: handig!!
de lijnen zijn uit elkaar gehaald: bijv. tussen Halle en Brussel moet je 3 tabellen raadplegen: 94 - 96 - 108: onhandig!!!
Het nieuwe spoorboekje kun je vinden als volgt:
Reizen in België ==> praktische info ==> netkaart vanaf 9/12/2007 ==> download pdf ==> spoorboekje.
Als dit de definitieve versie is, zijn er enkele opmerkelijke wijzigingen:
er worden geen aansluitingen meer vermeld, wel oorsprong en eindbestemming van alle treinen: handig!!
de lijnen zijn uit elkaar gehaald: bijv. tussen Halle en Brussel moet je 3 tabellen raadplegen: 94 - 96 - 108: onhandig!!!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
wel handig dat je meteen het spoorboekje van de lijn hebt als je erop klikt op de netkaart. De PDF zit wel (nog) wat weggestoken.enrico schreef:er zijn wel handige dingen bij maar ook zeer veel onhandige dingen ook.
Ook de overstapmogelijkheden zijn misschien indicatie dat men stillaan helemaal naar het GEN-denken aan het evolueren is

Ik kom alleen maar bij een soort Flash-versie van de netkaart uit

Nog zoiets: Als je van de online Reisplanner gebruik wilt maken krijg je bij het ingeven van stations de optie om het station op een KAART op te zoeken. Hartstikke tof, maar welk helder licht verzint het om dan een AUTOWEGENkaart aan te bieden???

Als je op die wereldbol (of wat het mogen wezen) klikt kom je in een keuzemenu met tbg-petjes. Hier kan je kiezen vor het hele spoorboekje, de week of weekend, of per "regio"Fles schreef:![]()
Ik kom alleen maar bij een soort Flash-versie van de netkaart uit![]()
Fles schreef:![]()
Hartstikke tof, maar welk helder licht verzint het om dan een AUTOWEGENkaart aan te bieden???

Tof ja, een tabel met een verzameling petjes. Alle links naar info zijn dood trouwens.kimba schreef: Als je op die wereldbol (of wat het mogen wezen) klikt kom je in een keuzemenu met tbg-petjes. Hier kan je kiezen vor het hele spoorboekje, de week of weekend, of per "regio"
Nou, niet dood, maar ze werken alleen als je het PDFje vanaf de site zelf opent. Relatieve paden dus. Beetje jammer als je FF hebt ingesteld op "bewaar lokaal".. Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen. Ik mis alleen een beetje de netkaart die in de Inhoudsopgave toch erg duidelijk in vier talen beloofd wordt op pagina 1.
Oh, die zal er in werkelijkheid wel los bijgeleverd worden, en dan aangemerkt worden als "pagina 1"? Zoiets? Nou ja, het zal ook wel

/me is een ouwe knorrepot

Dat is om "deur tot deur" dienstregelingen aan te bieden, maar ze hadden inderdaad de stations en bus/tram/metrohaltes er ook wel duidelijk mogen opzetten, samen met de spoorlijnen...Fles schreef: Nog zoiets: Als je van de online Reisplanner gebruik wilt maken krijg je bij het ingeven van stations de optie om het station op een KAART op te zoeken. Hartstikke tof, maar welk helder licht verzint het om dan een AUTOWEGENkaart aan te bieden???
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
[quote]Als dit de definitieve versie is, zijn er enkele opmerkelijke wijzigingen:
er worden geen aansluitingen meer vermeld, wel oorsprong en eindbestemming van alle treinen: handig!!
de lijnen zijn uit elkaar gehaald: bijv. tussen Halle en Brussel moet je 3 tabellen raadplegen: 94 - 96 - 108: onhandig!!![/quote]
Dag,
Wat dat laatste betreft heeft men toch een paar steken laten vallen. Stel bijvoorbeeld dat je een trein van Aarschot naar Antwerpen wil opzoeken. Je kan dan voor de dienstregeling tussen Aarschot en Lier tabel 16 raadplegen, maar verder is er in tabel 15 geen spoor meer van treinen van/naar Aarschot terug te vinden, zodat je dus maar het raden hebt naar je aankomstuur in Antwerpen. En er zijn nog voorbeelden. De snelle P-treinen Brussel - Hasselt staan pas vanaf Aarschot erin, en hun vertrekuur te Brussel is nergens te vinden.
Groeten,
er worden geen aansluitingen meer vermeld, wel oorsprong en eindbestemming van alle treinen: handig!!
de lijnen zijn uit elkaar gehaald: bijv. tussen Halle en Brussel moet je 3 tabellen raadplegen: 94 - 96 - 108: onhandig!!![/quote]
Dag,
Wat dat laatste betreft heeft men toch een paar steken laten vallen. Stel bijvoorbeeld dat je een trein van Aarschot naar Antwerpen wil opzoeken. Je kan dan voor de dienstregeling tussen Aarschot en Lier tabel 16 raadplegen, maar verder is er in tabel 15 geen spoor meer van treinen van/naar Aarschot terug te vinden, zodat je dus maar het raden hebt naar je aankomstuur in Antwerpen. En er zijn nog voorbeelden. De snelle P-treinen Brussel - Hasselt staan pas vanaf Aarschot erin, en hun vertrekuur te Brussel is nergens te vinden.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Nogmaals goedenavond,
Er is me trouwens nog iets opgevallen dat wel de moeite is. Kijk eens in tabel 25. Daar staat klaar en duidelijk dat er in de ochtendspits 2 IR f's Mechelen - Kortrijk reeds vertrekken vanuit... Lier! (o.a. rit 4128) 's Avond een soortgelijke situatie, maar dan in de andere richting. Het opvallende is dat van deze verlenging geen melding te bespeuren is in de elektronische routeplanner, noch in de vertrek- en aankomsttabellen.
Ervan uitgaande dat dit geen slordigheid in het spoorboekje is (een probeersel dat niet gerealiseerd is ofzo) en dat situatie nu ook daadwerkelijk zo zal worden, creëert dit natuurlijk wel bijkomende mogelijkheden voor de mensen uit de Kempen.
Een voorbeeld:
IR g 4907 Turnhout 7.22 -> Lier 7.52
IR f 4129 Lier ?.?? (waarschijnlijk ongeveer 7.58) -> Mechelen 8.21
IR n 3328 Mechelen 8.27 -> Brussel-Noord 8.44
Dit traject blijkt bv. maar 13 minuten langer te zijn dan met de rechtstreekse IC R, en men wint er 14 minuten mee ten opzichte van overstappen te Antwerpen-Berchem.
Weet er iemand hier meer van?
Groeten,
Er is me trouwens nog iets opgevallen dat wel de moeite is. Kijk eens in tabel 25. Daar staat klaar en duidelijk dat er in de ochtendspits 2 IR f's Mechelen - Kortrijk reeds vertrekken vanuit... Lier! (o.a. rit 4128) 's Avond een soortgelijke situatie, maar dan in de andere richting. Het opvallende is dat van deze verlenging geen melding te bespeuren is in de elektronische routeplanner, noch in de vertrek- en aankomsttabellen.
Ervan uitgaande dat dit geen slordigheid in het spoorboekje is (een probeersel dat niet gerealiseerd is ofzo) en dat situatie nu ook daadwerkelijk zo zal worden, creëert dit natuurlijk wel bijkomende mogelijkheden voor de mensen uit de Kempen.
Een voorbeeld:
IR g 4907 Turnhout 7.22 -> Lier 7.52
IR f 4129 Lier ?.?? (waarschijnlijk ongeveer 7.58) -> Mechelen 8.21
IR n 3328 Mechelen 8.27 -> Brussel-Noord 8.44
Dit traject blijkt bv. maar 13 minuten langer te zijn dan met de rechtstreekse IC R, en men wint er 14 minuten mee ten opzichte van overstappen te Antwerpen-Berchem.
Weet er iemand hier meer van?
Groeten,