Pagina 4 van 10
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 25 aug 2008, 16:09
door Wover
melle schreef:Duikbril AM86 schreef:Misschien kan men bij het tussenplaatsen van een extra rijtuig dan ook de huidige 1ste klas deklasseren en in het middenste rijtuig in de nabijheid van het tiolet een deftige NIEUWE 1ste klas met minstens 16 zetels voorzien.
Maar zo slim zal men bij de NMBS niet zijn zeker?
Welk bedrijf gaat die verlenging uitvoeren de constructeur Alstom ?
nog een nieuwe 1ste klas, pff, daar zit toch bekan niemand in. Mij part maken ze nieuwe rijtuigen die af en aan kunnen gekoppeld worden bij een 62 tijdens de spits. Dan kan je tenminste doorschuiven...
Sorry, maar de keren dat de eerste klasse niet te vol zit in een MW41 kan ik op één hand tellen hoor...
En te vol in een MW41 wil zeggen 8 man, aangezien er maar 12 plaatsen zijn.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 25 aug 2008, 19:12
door melle
Dan nog vind ik het beter treinen in te zetten die wat langer zijn, maar waarin je kan lopen, tijd om te denken aan laatste overgebleven-M2-newlook?

Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 25 aug 2008, 20:02
door Shrek
melle schreef:Dan nog vind ik het beter treinen in te zetten die wat langer zijn, maar waarin je kan lopen, tijd om te denken aan laatste overgebleven-M2-newlook?

dat is toch net wat ze willen doen met de playmobils te verlengen? en die rammelende M2 zijn waar ze moeten zijn: op de schroothoop
(of bij een organisatie van liefhebbers van rammelende treinen

)
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 25 aug 2008, 20:09
door pietje
Shrek schreef:melle schreef:Dan nog vind ik het beter treinen in te zetten die wat langer zijn, maar waarin je kan lopen, tijd om te denken aan laatste overgebleven-M2-newlook?

dat is toch net wat ze willen doen met de playmobils te verlengen? en die rammelende M2 zijn waar ze moeten zijn: op de schroothoop
(of bij een organisatie van liefhebbers van rammelende treinen

)
Al een geluk dat ze bij de NMBS ook dit gedacht hebben, ik mag er niet aan denken om terug van Mol naar Antwerpen in dat historisch materiaal, blij dat we daarvan af zijn.
Tuurlijk dat doorlopen door de gehele trein handiger is, maar daar moeten we ons bij neerleggen vrees ik.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 31 aug 2008, 01:16
door Joris
halo,
Aja, ze willen gewoon een M2 opfrissen en tussen die 41 plakken... Goedkoper, en die M2's zijn toch nog vooraadig.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 03 sep 2008, 17:50
door Trainspotterke
Ja, stel je voor!
Of overal een I10-rijtuig tussenhangen.

Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 10:35
door LML
Of je kan er een M6 1ste/2de/multi tussen steken

. Maar die rijden er niet meer rond...
Kent er iemand een stavaza over de verlenging van de MW41'ers?
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 18:29
door melle
Van de verlenging heb ik niets meer gehoord, maar wel dat ze van plan zijn er sommigen om te bouwen om tot 140km/u te gaan laten rijden. Dat is nu ook al mogelijk, maar niet alle elektrische apparatuur is er voor gemaakt.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 20:00
door 2012
poyaud schreef:Mischien een quizvraagje

Waarom hadden in het begin de "break's" een beschermkap over hun GF koppeling zitten en nu niet meer?
Groeten ,
In begin was er geen verwarming van die koppeling, om die ijsvrij te houden in de winter, nu zit daar een verwarming op en de bakken zijn overbodig geworden, ze werden trouwens enkel in de winter gebruikt. Nu en dan sneuvelde er eens zo een bakske omda ze koppelden MET de bak er nog aan

Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 20:02
door 2012
Trainspotterke schreef:Dat is waar, maar een 41 remt ook voor een groot deel op de motor, vandaar dat het remvermogen er waarschijnlijk ook wat op achteruit zou gaan met een niet-gemotoriseerd tussenrijtuig.
Enkel de dynamische remming zal verminderen he, de rest word bijgepast met schijfremmen. Als een break of 96 remt, dan remt ELK rijtuig, rijtuig 1 zal normaal dynamisch remmen, de andere 2 op de schijven (want die hebben geen motoren en kunnen niet dynamisch remmen dus)
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 20:41
door poyaud
2012 schreef:poyaud schreef:Mischien een quizvraagje

Waarom hadden in het begin de "break's" een beschermkap over hun GF koppeling zitten en nu niet meer?
Groeten ,
In begin was er geen verwarming van die koppeling, om die ijsvrij te houden in de winter, nu zit daar een verwarming op en de bakken zijn overbodig geworden, ze werden trouwens enkel in de winter gebruikt. Nu en dan sneuvelde er eens zo een bakske omda ze koppelden MET de bak er nog aan

Verry good , wanneer komt ge u prijs afhalen

Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 20:51
door elriverslide
even het hele toppic doorlezen en ik reken het volgende uit.
De grootste samenstelling op de lijn Neerpelt - Antwerpen is 5 MW41's, bij een langere samenstelling geraken enkele deuren niet aan de perrons want die zijn niet zo lang.
In deze situatie is het al prijs in Olen, daar kun en mag je niet uitstappen als je in de laatste MW41 zit want deze komt niet aan het perron.
stel dat de MW's een middenbak krijgen, dan zal de lengte maal 1,5 worden (om makkelijk te rekenen)
voorgaand beschreven situatie (5 MW41's) geven dan ook nu 10 rijtuigen en met middenbak 15 rijtuigen [ik hoop dat ik dit goed formuleer].
10 rijtuigen passen net aan het perron, meer geeft problemen, dus 15 past zeker niet. Neem je dan een MW41 weg, dan hou je nog 12 rijtuigen over, wat ook nog teveel is. Neem je er nog een weg, dan blijven er 9 rijtuigen over.
Resultaat: Capaciteit is naar beneden gegaan.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 20:56
door 13'erke
elriverslide schreef:even het hele toppic doorlezen en ik reken het volgende uit.
De grootste samenstelling op de lijn Neerpelt - Antwerpen is 5 MW41's, bij een langere samenstelling geraken enkele deuren niet aan de perrons want die zijn niet zo lang.
In deze situatie is het al prijs in Olen, daar kun en mag je niet uitstappen als je in de laatste MW41 zit want deze komt niet aan het perron.
stel dat de MW's een middenbak krijgen, dan zal de lengte maal 1,5 worden (om makkelijk te rekenen)
voorgaand beschreven situatie (5 MW41's) geven dan ook nu 10 rijtuigen en met middenbak 15 rijtuigen [ik hoop dat ik dit goed formuleer].
10 rijtuigen passen net aan het perron, meer geeft problemen, dus 15 past zeker niet. Neem je dan een MW41 weg, dan hou je nog 12 rijtuigen over, wat ook nog teveel is. Neem je er nog een weg, dan blijven er 9 rijtuigen over.
Resultaat: Capaciteit is naar beneden gegaan.
Wie weet bouwt men niet alle playmobils om he, zodanig dat er triple's en dubbele in 1 trein ingezet kunnen worden.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 21:05
door rail s
elriverslide schreef:even het hele toppic doorlezen en ik reken het volgende uit.
De grootste samenstelling op de lijn Neerpelt - Antwerpen is 5 MW41's, bij een langere samenstelling geraken enkele deuren niet aan de perrons want die zijn niet zo lang.
In deze situatie is het al prijs in Olen, daar kun en mag je niet uitstappen als je in de laatste MW41 zit want deze komt niet aan het perron.
stel dat de MW's een middenbak krijgen, dan zal de lengte maal 1,5 worden (om makkelijk te rekenen)
voorgaand beschreven situatie (5 MW41's) geven dan ook nu 10 rijtuigen en met middenbak 15 rijtuigen [ik hoop dat ik dit goed formuleer].
10 rijtuigen passen net aan het perron, meer geeft problemen, dus 15 past zeker niet. Neem je dan een MW41 weg, dan hou je nog 12 rijtuigen over, wat ook nog teveel is. Neem je er nog een weg, dan blijven er 9 rijtuigen over.
Resultaat: Capaciteit is naar beneden gegaan.
Maar er is nu langzamerhand een tekort aan (diesel)treinen dus 96*2 bakken of 96*3 bakken is wel een groot verschil (als alle stellen worden omgebouwd).
Misschien wordt uw trein ingekort van 10 naar 9 bakken, het aantal treinen kan hiermee vergroot worden.
DUS is verlengen interessant?
JA als er ruimte is voor extra treinen.
Re: Triple Playmobils ?
Geplaatst: 10 mar 2009, 22:55
door Shrek
rail s schreef:
Maar er is nu langzamerhand een tekort aan dieseltreinen
Dat is niet waar hoor, er is een algemeen tekort aan treinen, maar de dieseltjes rijden in de ardennen nog steeds onder de draad, dat ze eens beginnen met die naar de kempen te halen
