Steven schreef:eigenlijk staat dit onderwerp vol met vanalles en nog wat tramnist maar je zegt niet waarom je tegen die andere projecten bent. In beide gevallen zie ik het sluiten van de ring.
Ik vind dan weer dat dit topic vol met geouwehoer staat dat recht van nAdemloos en Stratengeneraal komt.
Ach ja, ik had maar moeten weten dat ik dit onderwerp beter liet rusten.
Maar ondertussen staat het BAM-tracé wel lekker eerste in de poll op dit forum hé! Maar ik bhen godverdomme de enige die z'n mening durft te verkondigen!
En U vraagt wat ik tegen de andere tracé's heb, wel, vraagt, wij (ik) draaien.
Wel: ik presenteer u een eenvoudige versie van het SG-tracé:

In mijn ogen gewoon een tweede versie van de Liefkenshoektunnel, en net DIE (reeds bestaande) tunnel is toch net zo hip hier?!
Bovendien bestaat zeker de helft van dit tracé uit een viaduct, en het is een pak langer dan BAM. Langer => meer rijtijd => meer fijnstof! Neen, ik zie geen enkele, maar dan ook geen enkele reden waarom men dit misbaksel van eenn tracé zou moeten bouwen. Het s alleen maar duurder, en het omvat géén brug over de Schelde!!! Een brug over de Schelde is trouwens volstrekt onmogelijk door het zware scheepvaartverkeer dat langs hier moet passeren. In Temse/Willebroek ius dat een ophaalbrug, maar kun je je al voorstellen wat het geeft als je een ophaalbrug in het midden van één van Europa's drukste autostrades plaatst?! Dan gaan de poppen aan het dansen!
O ja: ik ben een gróót voorstander van een tolvrije Liefkenshoektunnel, maar het kan geen alleenstaand alternatief zijn voor de OWV!
Bovendien kan het SG-tracé enkel en alleen interessant zijn dmv het bouwen van de A102 Ekeren-Wommelgem, dwars door Merksem en Schoten.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat niemand het verkocht zal krijgen de A102 aan te leggen. Of deze zou ook volledig ondertunneld moeten worden (toch zeker het stuk van Schoten tot Wommelgem en de rest dan zeker ingesleufd) Daar kan je dus nog een miljard of 2 voor bijrekenen
Volgens mij, als Van Mechelen en co wat slim zijn, gebruiken ze dit om de mensen om te kopen/chanteren
Kies BAM, A102 tracé blijft groengebied (op 2de spoorontsluiting na)
Kies SG of Arup en A102 wordt aangelegd (en Merksem wordt omsingeld, Schoten afgeslote, natuur in Deurne opgesplitst...)
En nu... presenteer ik U het BAM-tracé:

Vooral excellent voor het verkeer van van de E19 naar Gent/Parijs/Kust moet (en da's veel).
KIJK (of zitten er hier blinden?) dan toch eens naar de R2 (de autosnelweg met de liefekenshoektunnel), en je moet gewoon realiseren dat dit niet tot de kleine ring kàn behoren. Dit is gewoon een stuk uit de Grote ring (die er spijtig genoeg nooit gekomen is).
Ik moet toegeven dat de Oosterweelverbinding iets minder positief is voor Deurne-Noord, maar echt veel verschil gaat dat niet maken, de buurt gaat nu al gebukt onder files en druk (sluip)verkeer.