Pagina 4 van 5
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 10 apr 2009, 21:14
door Steven
de traxxen rijden idd geregeld met goederen.
Wat de mesa 24 betreft is enkel dat materieel van de BI mode versie voorzien dat toelating heeft om naar frankrijk te rijden zoals de HLE 13 en de MS 96 beginnende met het cijfer 4.
Dit omdat frankrijk nog niet meedoet aan de gsm-r mode zoniet was de klassieke radio echt niet meer nodig geweest.
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 11 apr 2009, 10:55
door Trammist
De volledige reportage "Nutteloos en ongebruikt" staat nu op de
site van één.
Ook de HLE13+M6 is erop te zien

en de burgemeester zegt "mo... da hebben ze nu speciaal voor vandaag gedaan!"

Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 00:08
door rds
Als je op het eerste stuk trein opstapt, zit je gevangen. Als die eerste klas is kan je jezelf niet corrigeren. En naar de wagon gaan die een WC heeft gaat ook niet
Hoe gaan de kaartjesknippers u controleren? Rap voor het fluiten het gedeelte kiezen waar ze niet zitten.
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 01:02
door Shrek
rds schreef:Als je op het eerste stuk trein opstapt, zit je gevangen. Als die eerste klas is kan je jezelf niet corrigeren. En naar de wagon gaan die een WC heeft gaat ook niet

Hoe gaan de kaartjesknippers u controleren? Rap voor het fluiten het gedeelte kiezen waar ze niet zitten.
misschien sluiten ze dat gedeelte wel af? eerste klas zal het in ieder geval niet zijn
ik vraag me nu af of ze ook gaan testen doen me een thalys die tegen 460 km/h kruist

Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 08:26
door stefanic
rds schreef:Als je op het eerste stuk trein opstapt, zit je gevangen. Als die eerste klas is kan je jezelf niet corrigeren. En naar de wagon gaan die een WC heeft gaat ook niet
Hoe gaan de kaartjesknippers u controleren? Rap voor het fluiten het gedeelte kiezen waar ze niet zitten.
Het 'eenzame' stuurrijtuig zal NIET toegankelijk zijn voor reizigers.
En aan de andere kant komen:
Bx, B, BD en A, eentje van elk dus!
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 09:58
door Robin
Shrek schreef:rds schreef:Als je op het eerste stuk trein opstapt, zit je gevangen. Als die eerste klas is kan je jezelf niet corrigeren. En naar de wagon gaan die een WC heeft gaat ook niet

Hoe gaan de kaartjesknippers u controleren? Rap voor het fluiten het gedeelte kiezen waar ze niet zitten.
misschien sluiten ze dat gedeelte wel af? eerste klas zal het in ieder geval niet zijn
ik vraag me nu af of ze ook gaan testen doen me een thalys die tegen 460 km/h kruist

dat wou ik net ook vragen, kunnen de deuren van de M6 daar tegen??? 300 wel maar 460?
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 10:22
door LML
stefanic schreef:rds schreef:Als je op het eerste stuk trein opstapt, zit je gevangen. Als die eerste klas is kan je jezelf niet corrigeren. En naar de wagon gaan die een WC heeft gaat ook niet
Hoe gaan de kaartjesknippers u controleren? Rap voor het fluiten het gedeelte kiezen waar ze niet zitten.
Het 'eenzame' stuurrijtuig zal NIET toegankelijk zijn voor reizigers.
En aan de andere kant komen:
Bx, B, BD en A, eentje van elk dus!
Dat vroeg ik me ook af, maar het antwoord is al gegeven...
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 10:45
door melle
Hoe belachelijk is dat wel niet??
Dan zetten ze er maar beter wat rijtuigen tussen, dan kunnen ze die kant wel bedienen (TBG)
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 11:34
door Adler
melle schreef:Hoe belachelijk is dat wel niet??
Dan zetten ze er maar beter wat rijtuigen tussen, dan kunnen ze die kant wel bedienen (TBG)
Dan heb je ook 2 treinbegeleiders nodig per trein.
Het blijft hoe dan ook een waanzinnig dure oplossing als ze er ooit komt.
Twee dure stuurstandrijtuigen (waarvan dan nog 1 onbezet) en een lok voor een treinverbinding tussen 2 stations.
Het lijkt meer op een wanhoopspoging.
De NMBS krijgt wel elk jaar 1,9 miljoen euro (geïndexeerd) van de staat om het exploitatietekort van de verbinding Antwerpen-Noorderkempen te dekken, op voorwaarde dat er treinen rijden natuurlijk.
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 11:47
door dentheo
Adler schreef:melle schreef:Hoe belachelijk is dat wel niet??
Dan zetten ze er maar beter wat rijtuigen tussen, dan kunnen ze die kant wel bedienen (TBG)
Dan heb je ook 2 treinbegeleiders nodig per trein.
Het blijft hoe dan ook een waanzinnig dure oplossing als ze er ooit komt.
Twee dure stuurstandrijtuigen (waarvan dan nog 1 onbezet) en een lok voor een treinverbinding tussen 2 stations.
Het lijkt meer op een wanhoopspoging.
Ach drie traxxen huren om drie rijtuigjes heen en weer te rijden lijkt mij ook niet goedkoop, stuurrijtuig zou goedkoper moeten zijn dan een lok.
Laat ze nu maar beginnen, zodat we eens kunnen kijken naar de groei van de passagiersaantallen... ik vind dat zeer moeilijk in te schatten. Volgens het lawaai dat ze maken gaat het over duizenden per dag. Dat wil ik wel eens zien.
Voor mij is het ook en zware nederlaag voor ETCS...Alsthom grondinstallatie werkt alleen met Alsthom ???
Gaat het bij de Thalys werken met Ansaldo hard en soft ???
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 11:50
door jan_olieslagers
Tsja, het ziet er inderdaad maar bizar uit, en jawel het zou wel eens erg duur kunnen zijn. Maar ik zie nog altijd liever een belachelijke peperdure trein dan helemaal geen trein.
Er is hier al genoeg geklaagd dat er niks gebeurt (niet in het minst door mezelf...) laat ons nu niet klagen als er wel iets gebeurt, hoe ongebruikelijk dan ook. Dat er geen "normale" bediening mogelijk was, dat wisten we tenslotte al lang.
Enkel kunnen we hopen dat er zo spoedig mogelijk wèl normale bediening komt; we willen nu ook weer niet dat men dit vreemde hersenspinsel in lengte van jaren laat bestaan, met de redenering "ze wilden een trein, voilà ze hebben en trein en dat ze nu maar ophouden met mekkeren"
Wat is eigenlijk de voorziene "normale" configuratie voor de pendel Brecht-Antwerpen? Sorry als dit al eens werd beantwoord, zo direct vind ik het niet terug...
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 11:53
door Steven
de eerste samenstelling was twee traxxen met drie rijtuigen i11 tussen. Nu heb je die configuratie met M6. Wat het uiteindelijk in de toekomst zal worden is een beetje afwachten. Misschien komt er een trek duw trein met M6 en HLE18 naar Brussel of Gent. Het is nog een beetje koffiedik kijken voor de moment.
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 12:26
door Adler
dentheo schreef:
Laat ze nu maar beginnen, zodat we eens kunnen kijken naar de groei van de passagiersaantallen... ik vind dat zeer moeilijk in te schatten. Volgens het lawaai dat ze maken gaat het over duizenden per dag. Dat wil ik wel eens zien.
Blijkbaar weet men nu reeds bij de NMBS dat het jaarlijks exploitatietekort op die verbinding minstens 1,9 miljoen euro zal bedragen.
Dat is het bedrag dat ze jaarlijks zullen krijgen van de staat en dus voor 2008 al hebben mislopen en ook voor 2009 al voor een stuk.
Het is ook merkwaardig dat dit geen provisie is zoals bij andere toelagen, maar hoe dan ook zal uitbetaald worden vanaf het moment dat er een trein rijdt.
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 12:31
door dentheo
Adler schreef:
Blijkbaar weet men nu reeds bij de NMBS dat het jaarlijks exploitatietekort op die verbinding minstens 1,9 miljoen euro zal bedragen.
Dat is het bedrag dat ze jaarlijks zullen krijgen van de staat en dus voor 2008 al hebben mislopen en ook voor 2009 al voor een stuk.
Het is ook merkwaardig dat dit geen provisie is zoals bij andere toelagen, maar hoe dan ook zal uitbetaald worden vanaf het moment dat er een trein rijdt.
Ach de term "provisie"...geeft de NMBS wel eens wat terug aan de staat gezien het overweldigend succes van een verbinding ?
Re: 13 naar Brecht....
Geplaatst: 12 apr 2009, 12:35
door Adler
dentheo schreef:
Ach de term "provisie"...geeft de NMBS wel eens wat terug aan de staat gezien het overweldigend succes van een verbinding ?
Er zijn bijvoorbeeld provisies voorzien voor de actie gratis Go Pass voor 16-jarigen en de minderontvangsten van de reizigers met
OMNIO-statuut.
Daarbij wordt het positieve of negatieve saldo het volgend jaar door de staat gecompenseerd.