Men had reeds de 1e bestelling voor M6-rijtuigen bij bombardier geplaatst, toen men besefte dat men nog véél extra materieel zou nodig hebben op de korte termijn. Nu had men dus 2 opties:giuseppe schreef:Waarom heeft men eigenlijk voor rijtuigen en nieuwe locs gekozen, is daar een goede reden voor geweest of gewoon werkverschaffing in België?
-voor motorstellen gaan en een nieuwe (Europees verplichte) aanbesteding uitschrijven. Dat zou wel een paar jaar duren voor die motorstellen er effectief zouden zijn
-of men kon gewoon een vervolgbestelling plaatsen van die 1e reeks M6'en : dit had 2 voordelen
1. Geen nieuwe aanbesteding nodig omwille van vervolg 1e bestelling dus sneller materieel geleverd
2. De politiek ook tevreden want extra M6'en = extra werk voor Bombardier dat de M6'en in Brugge
laat afwerken.
Toen had men dus plots méér dan genoeg rijtuigen ter beschikking maar wat doe je daar dan mee...toen heeft er helaas iemand het onzalig idee gehad om ze ook voor de Knokke-Blankenberge in te zetten en dus de T27 van een GF-koppeling te voorzien...wat ze dus ook van plan zijn met de laatste 20 T18'en. (weet nt van 1e of 2e schijf..)