Pagina 4 van 4
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 10 sep 2009, 10:42
door K V B
ferry schreef:Hoi
Ik ben verre van technieker maar hoe komt het dat men in Zwitserland rijtuigen kan koppelen aan een electrisch motorstel (ev dieselstel) en dat hier niet schijnt te gaan.
Men had best, zoals weer in Zwitserland, een kleine reserve aan M2 rijtuigen dienen te behouden.
Veel van wat in Zwitserland als treinstel uitziet is in werkelijkheid een trek-duw trein. Dat is wat flexibeler, inderdaad. Wel heeft men al eerder de sturing gestandaariseerd, zodat een NPZ stuurstandrijtuig bijvoorbeeld probleemloos een Re 4/4IV kan sturen...
Achter moderen treinstellen, zoals de Flirt of de GTW ga je echter geen normale rijtuigen hangen.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 10 sep 2009, 12:46
door stefanic
Goed nieuws!
3227 zal vanaf morgen 5 ipv 4 MW tellen. Daar is natuurlijk wel een andere trein het slachtoffer van nl. 3228, de trein van een uurtje later.
Tevens:
Op 21 sept wordt het beter, op 5 okt nog wat beter, en vanaf 13 december hebben we terug een volwaardig aanbod. Dat zal niet helemaal hetzelfde zijn als dat van juni, maar naar onze mening zelfs iets beter. Da's het gevolg van zeer snel puzzelwerk, toen daarnet bleek dat we nog een extra spoor zouden beschikbaar krijgen vanaf december. Voor de weekenddienst zitten we op 12okt terug op het aanbod van voor de brand.
Details volgen zo snel mogelijk op de website en in de pers, en iets later (hopelijk eind volgende week) via een brochure in de stations. De druk van die brochure neemt immers ook even tijd in beslag. Maar zodra deze klaar is voor de drukker, kan die al wel op de website.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 10 sep 2009, 14:28
door Hogersluys
En wat zal er nu met het seinhuis van Herentals gebeuren? Mag ik aannemen dat het toch wordt herbouwd en dus niet, zoals eerdere berichten suggereerden, maar onmiddellijk overgebracht naar Berchem?
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 11 sep 2009, 08:50
door peejee2
De inklinking wordt terug opgebouwd te Herentals en voorlopig zal ook de bediening nog vanaf daar gebeuren. Verschil met tervoren is wel dat de bediening nu een plaatselijke EBP is en niet meer de lessenaar zoals vroeger. Op een later tijdstip gaat de bediening dan over naar Berchem (zoals reeds lang gepland).
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 11 sep 2009, 09:01
door Shrek
peejee2 schreef:De inklinking wordt terug opgebouwd te Herentals en voorlopig zal ook de bediening nog vanaf daar gebeuren. Verschil met tervoren is wel dat de bediening nu een plaatselijke EBP is en niet meer de lessenaar zoals vroeger. Op een later tijdstip gaat de bediening dan over naar Berchem (zoals reeds lang gepland).
Ah is er dan een teidelijk seinhuis gebouwd?

Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 11 sep 2009, 09:02
door pietje
peejee2 schreef:De inklinking wordt terug opgebouwd te Herentals en voorlopig zal ook de bediening nog vanaf daar gebeuren. Verschil met tervoren is wel dat de bediening nu een plaatselijke EBP is en niet meer de lessenaar zoals vroeger. Op een later tijdstip gaat de bediening dan over naar Berchem (zoals reeds lang gepland).
Domme vraag misschien, maar wat bedoel je met de "inklinking"
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 11 sep 2009, 09:34
door stefanic
pietje schreef:peejee2 schreef:De inklinking wordt terug opgebouwd te Herentals en voorlopig zal ook de bediening nog vanaf daar gebeuren. Verschil met tervoren is wel dat de bediening nu een plaatselijke EBP is en niet meer de lessenaar zoals vroeger. Op een later tijdstip gaat de bediening dan over naar Berchem (zoals reeds lang gepland).
Domme vraag misschien, maar wat bedoel je met de "inklinking"
1) ja Shrek er is een tijdelijk seinhuis gebouwd
2) inklinking (of klampen) wil zeggen dat de wisseltongen van en wissel tijdelijk mechanisch (door klemmen) zijn vastgezet zodat deze niet meer kunnen bewegen. Het komt er dus op neer dat de wissel niet meer bestaat.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 11 sep 2009, 09:38
door dekooiker
pietje schreef:peejee2 schreef:De inklinking wordt terug opgebouwd te Herentals en voorlopig zal ook de bediening nog vanaf daar gebeuren. Verschil met tervoren is wel dat de bediening nu een plaatselijke EBP is en niet meer de lessenaar zoals vroeger. Op een later tijdstip gaat de bediening dan over naar Berchem (zoals reeds lang gepland).
Domme vraag misschien, maar wat bedoel je met de "inklinking"
Inklinking is het vastleggen van de wissels.
Er is definitieve inkilinking en voorlopige inklinking.
In het laatste geval is de wissel reeds in de juiste stand gekomen maar de wisselstellergrendel is nog niet ingeschoven (een soort extra beveiliging) en het sein staat niet open.
Bij definitieve inklinking kan de aangelegde reisweg niet meer door de seingever/operator afgebroken worden.
De verantwoordelijke beweging moet dat doen en hiervoor zijn een aantal voorwaarden vereist.
Zoals, heel logisch, dat een wissel niet gedraaid mag worden vlak voor er een beweging aankomt.
Bijkomend is, dat het sein openkomt indien de afwaartse sectie vrij is.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 14 sep 2009, 09:21
door peejee2
Met inklinking bedoel ik de toestellen die er voor zorgen dat de wissels in de juiste richting liggen en niet meer kunnen bewegen, dat de juiste seinen gestuurd worden met juist seinbeeld,...
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geplaatst: 14 sep 2009, 10:06
door dentheo
peejee2 schreef:Met inklinking bedoel ik de toestellen die er voor zorgen dat de wissels in de juiste richting liggen en niet meer kunnen bewegen, dat de juiste seinen gestuurd worden met juist seinbeeld,...
Klopt, sommige landen noemen het ook "vergrendelen" denk ik, dus niet alleen de wisseltong bewegen, maar ook op slot doen....