Heb ik toch duidelijk vermeld...stefanic schreef:Dat verhaaltje heb je met ALLE ander materieel, ook buffels etc...LML schreef:Het comfort van de NS-Buffels mag er zeker zijn. Alleen spijtig dat ze max. per 3 mogen gekoppeld worden.
Mijn visie is ook 'in de hoogte werken':
* Getrokken treinen (M5m of M6).
* Diesel-dubbeldekstreinstellen.
Maar dan begint het verhaaltje weer i.v.m. homologaties, tests, goedkeuring, e.d.
Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ik interpreteerde dat je 'maar...' enkel op M5+M6 en dieseldubbeldekkers sloeg.
Het moet gewoon duidelijk zijn dat alle vreemd materieel moet gehomologeerd worden, en zowel jij zoals ik zijn het eens dat men dan maar beter ineens voor een dubbeldeks-oplossing kiest (dat heb ik intern trouwens ook al aan NMBS-Technics proberen duidelijk te maken)
Het moet gewoon duidelijk zijn dat alle vreemd materieel moet gehomologeerd worden, en zowel jij zoals ik zijn het eens dat men dan maar beter ineens voor een dubbeldeks-oplossing kiest (dat heb ik intern trouwens ook al aan NMBS-Technics proberen duidelijk te maken)
spoorwegrealist
Je kan ook vaker gaan rijden. Eerst een halfuurdienst, en dan pas over dubbeldekkers gaan praten.stefanic schreef: Houd alstublieft uw buffels bij. Met enkeldeksmateriaal kunnen we niks doen. 3 buffels = 3*151=453 plaatsen. Onze treinen met 5 MW (5x150=750 plaatsen) zijn al druk bezet. Verlengen kan technisch, maar niet voor de perronlengtes, dus we kunnen enkel nog in de hoogte gaan...
Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
Er komt bij electrificatie meer kijken dan alleen maar bovenleiding hangen hoor.Shrek schreef:Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
Ik denk dat bij de NMBS holding alles zowieso veel langer duurt dan nodig.Shrek schreef:Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
Weet iemand hoe lang ze bezig zijn geweest met de electrificatie tot De Panne ?
21,3 km is de lijn Herentals-Mol trouwens.
KVB: je suggestie halfuurdienst: je moet ook rekening houden met het feit dat je met berschillende stukken enkelspoor zit en dat de spoorlijn (zeker vanaf Lier) quasi vol zit. Voor een extra trein heb je ook weer extra personeel nodig.
Electrificatie: een voorzichtige schatting gaat ondertussen uit van 2014, ondanks eerdere beloften dat dit wel eens zeer snel zou kunnen gegaan hebben... Men kan nu blijkbaar pas aan electrificatie beginnen als men klaar is met ... de diabolo...
We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
Als men daar de bestaande plannen doordrijft zouden die NS-buffels toch nog van pas kunnen komen, indien dit sneller zou gaan dan dieseldubbeldeksmaterieel huren.
Bij die buffels gaat het wel over 'kopen' en daar zal B-Technics niets voor voelen denk ik, zeker daar het om een tijdelijke oplossing gaat, hoewel dat 'tijdelijk' nog wel eens zeer lang zou kunnen gaan duren...
correctie: lease gaat blijkbaar ook...
Electrificatie: een voorzichtige schatting gaat ondertussen uit van 2014, ondanks eerdere beloften dat dit wel eens zeer snel zou kunnen gegaan hebben... Men kan nu blijkbaar pas aan electrificatie beginnen als men klaar is met ... de diabolo...
We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
Als men daar de bestaande plannen doordrijft zouden die NS-buffels toch nog van pas kunnen komen, indien dit sneller zou gaan dan dieseldubbeldeksmaterieel huren.
Bij die buffels gaat het wel over 'kopen' en daar zal B-Technics niets voor voelen denk ik, zeker daar het om een tijdelijke oplossing gaat, hoewel dat 'tijdelijk' nog wel eens zeer lang zou kunnen gaan duren...
correctie: lease gaat blijkbaar ook...
Laatst gewijzigd door stefanic op 06 nov 2009, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
spoorwegrealist
stefanic schreef: We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
.
Gaat dit over spoor 3 in Herentals? De versperring die men daar gezet heeft is enkel goed voor Infrabel (personeelslid minder in te zetten voor veiligheid) en zeker niet voor de reizigers, of de planning.
Exact hetzelfde wat men gedaan heeft in Geel.
Jak,
Ik wil dat onding hier NOOIT in Olen zien passeren

Ik wil dat onding hier NOOIT in Olen zien passeren

Zou bij spoor drie de versperring niet verdwijnen eens spoor A terug in dienst is?dcr schreef:stefanic schreef: We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
.
Gaat dit over spoor 3 in Herentals? De versperring die men daar gezet heeft is enkel goed voor Infrabel (personeelslid minder in te zetten voor veiligheid) en zeker niet voor de reizigers, of de planning.
Exact hetzelfde wat men gedaan heeft in Geel.
spoor 3 blijft toe tot de nieuwe onderdoorgang er is.
en spoor A... da's nog een vraagteken...
en spoor A... da's nog een vraagteken...
spoorwegrealist
Spoor A zal wel terug opnieuw in gebruik worden genomen. Het blijft alleen spijtig van spoor 3. Ze kunnen 's ochtends weinig sporen missen.
Een halfuurdienst op enkelspoor zal toch wel niet zo een groot probleem zijn. Het voordeel van klokvaste symmetrische diensten is dat er altijd op hetzelfde punt gekruist wordt. Je kan dus zo plannen dat je kruising in een station met uitwijkspoor ligt.stefanic schreef:KVB: je suggestie halfuurdienst: je moet ook rekening houden met het feit dat je met berschillende stukken enkelspoor zit en dat de spoorlijn (zeker vanaf Lier) quasi vol zit. Voor een extra trein heb je ook weer extra personeel nodig.
En zit de spoorlijn echt vol vanaf Lier? Ik krijg toch wel vaak de indruk dat voor de Belgische spoorwegen "vol" een heel andere betekenis heeft als voor de Nederlandse of Zwitserse spoorwegen...
Dat er extra personeel nodig is voor zoiets begrijp ik wel. Tijd dat de NMBS wat kantoorpersoneel er uit gooit en meer treinbestuurders aanneemt

Op een gedeelte van de Maaslijn wordt er zelfs een kwartiersdienst op enkelspoor gereden, dus dat mag geen probleem zijn. Je moet alleen zorgen voor dubbelsporige stations zodat daar gekruist kan worden