Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door LML »

stefanic schreef:
LML schreef:Het comfort van de NS-Buffels mag er zeker zijn. Alleen spijtig dat ze max. per 3 mogen gekoppeld worden.

Mijn visie is ook 'in de hoogte werken':
* Getrokken treinen (M5m of M6).
* Diesel-dubbeldekstreinstellen.

Maar dan begint het verhaaltje weer i.v.m. homologaties, tests, goedkeuring, e.d.
Dat verhaaltje heb je met ALLE ander materieel, ook buffels etc...
Heb ik toch duidelijk vermeld...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door stefanic »

Ik interpreteerde dat je 'maar...' enkel op M5+M6 en dieseldubbeldekkers sloeg.

Het moet gewoon duidelijk zijn dat alle vreemd materieel moet gehomologeerd worden, en zowel jij zoals ik zijn het eens dat men dan maar beter ineens voor een dubbeldeks-oplossing kiest (dat heb ik intern trouwens ook al aan NMBS-Technics proberen duidelijk te maken)
spoorwegrealist
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door K V B »

stefanic schreef: Houd alstublieft uw buffels bij. Met enkeldeksmateriaal kunnen we niks doen. 3 buffels = 3*151=453 plaatsen. Onze treinen met 5 MW (5x150=750 plaatsen) zijn al druk bezet. Verlengen kan technisch, maar niet voor de perronlengtes, dus we kunnen enkel nog in de hoogte gaan...
Je kan ook vaker gaan rijden. Eerst een halfuurdienst, en dan pas over dubbeldekkers gaan praten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13022
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door Shrek »

Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door K V B »

Shrek schreef:Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
Er komt bij electrificatie meer kijken dan alleen maar bovenleiding hangen hoor.
dcr
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door dcr »

Shrek schreef:Zo lang hoeft het toch niet te duren om een bovenleiding te hangen? Voor een redelijk kort stuk als herentals-mol kan zoiets toch op een jaartje gedaan zijn?
Ik denk dat bij de NMBS holding alles zowieso veel langer duurt dan nodig.
Weet iemand hoe lang ze bezig zijn geweest met de electrificatie tot De Panne ?

21,3 km is de lijn Herentals-Mol trouwens.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door stefanic »

KVB: je suggestie halfuurdienst: je moet ook rekening houden met het feit dat je met berschillende stukken enkelspoor zit en dat de spoorlijn (zeker vanaf Lier) quasi vol zit. Voor een extra trein heb je ook weer extra personeel nodig.

Electrificatie: een voorzichtige schatting gaat ondertussen uit van 2014, ondanks eerdere beloften dat dit wel eens zeer snel zou kunnen gegaan hebben... Men kan nu blijkbaar pas aan electrificatie beginnen als men klaar is met ... de diabolo...
We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
Als men daar de bestaande plannen doordrijft zouden die NS-buffels toch nog van pas kunnen komen, indien dit sneller zou gaan dan dieseldubbeldeksmaterieel huren.
Bij die buffels gaat het wel over 'kopen' en daar zal B-Technics niets voor voelen denk ik, zeker daar het om een tijdelijke oplossing gaat, hoewel dat 'tijdelijk' nog wel eens zeer lang zou kunnen gaan duren...
correctie: lease gaat blijkbaar ook...
Laatst gewijzigd door stefanic op 06 nov 2009, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
spoorwegrealist
dcr
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door dcr »

stefanic schreef: We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
.

Gaat dit over spoor 3 in Herentals? De versperring die men daar gezet heeft is enkel goed voor Infrabel (personeelslid minder in te zetten voor veiligheid) en zeker niet voor de reizigers, of de planning.

Exact hetzelfde wat men gedaan heeft in Geel.
AlexNL
Berichten: 2294
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door AlexNL »

Even een snelle impressie :lol:
Afbeelding
melle

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door melle »

Jak,
Ik wil dat onding hier NOOIT in Olen zien passeren :shock: :mrgreen:
Nicholas

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door Nicholas »

dcr schreef:
stefanic schreef: We zijn dus wel verplicht om naar tijdelijke oplossingen op 'korte' termijn te zoeken ons baserend op de bestaande infrastructuur (waar men ook al probeert om deze te verminderen op dit moment -lees: niet terug in dienst nemen na de brand in Herentals-)
.

Gaat dit over spoor 3 in Herentals? De versperring die men daar gezet heeft is enkel goed voor Infrabel (personeelslid minder in te zetten voor veiligheid) en zeker niet voor de reizigers, of de planning.

Exact hetzelfde wat men gedaan heeft in Geel.
Zou bij spoor drie de versperring niet verdwijnen eens spoor A terug in dienst is?
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door stefanic »

spoor 3 blijft toe tot de nieuwe onderdoorgang er is.
en spoor A... da's nog een vraagteken...
spoorwegrealist
melle

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door melle »

Spoor A zal wel terug opnieuw in gebruik worden genomen. Het blijft alleen spijtig van spoor 3. Ze kunnen 's ochtends weinig sporen missen.
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door K V B »

stefanic schreef:KVB: je suggestie halfuurdienst: je moet ook rekening houden met het feit dat je met berschillende stukken enkelspoor zit en dat de spoorlijn (zeker vanaf Lier) quasi vol zit. Voor een extra trein heb je ook weer extra personeel nodig.
Een halfuurdienst op enkelspoor zal toch wel niet zo een groot probleem zijn. Het voordeel van klokvaste symmetrische diensten is dat er altijd op hetzelfde punt gekruist wordt. Je kan dus zo plannen dat je kruising in een station met uitwijkspoor ligt.
En zit de spoorlijn echt vol vanaf Lier? Ik krijg toch wel vaak de indruk dat voor de Belgische spoorwegen "vol" een heel andere betekenis heeft als voor de Nederlandse of Zwitserse spoorwegen...

Dat er extra personeel nodig is voor zoiets begrijp ik wel. Tijd dat de NMBS wat kantoorpersoneel er uit gooit en meer treinbestuurders aanneemt :-)
giuseppe
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door giuseppe »

Op een gedeelte van de Maaslijn wordt er zelfs een kwartiersdienst op enkelspoor gereden, dus dat mag geen probleem zijn. Je moet alleen zorgen voor dubbelsporige stations zodat daar gekruist kan worden
Plaats reactie