300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ostbahnhof

Re: 300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot

Bericht door ostbahnhof »

Vanmorgen toch maar de trein genomen uit Antwerpen naar BRU.
Goed op tijd, geen problemen.
Enkel in Noord een kleine vertraging op mijn tweede trein.

We bolden vlot over de e19 en alles zat daar goed vast. :mrgreen:

tot later,grts
o
Bibke

Bericht door Bibke »

Hier in het hoge noorden van Limburg (Wo 16u50) nog steeds geen sneeuw.
celtjan

Bericht door celtjan »

Steven schreef:Weinig problemen met het treinverkeer moet je verstaan als dat er bovenop de klassieke ochtendspits weinig extra's te melden zijn. Dat er een trein met M6 uitvalt horen we het hele jaar door dus ook als er GEEN sneeuw is. Verder zijn er ook de klassieke vertragingen die we zien op dagen zonder sneeuw. Kortweg die paar cm sneeuw van deze ochtend veroorzaken geen extra last voor het treinverkeer.
Maandagavond te Brussel-Noord de 3639 richting de Panne genomen. 1x M6 stam & zonder gedeelte Kortrijk!
Ook een lange M6 P-trein richting Kortrijk, even voordien, hield het in den Nord voor bekeken! ... Zaten we daar als 'Haringskes'.

Bij het binnenkomen van Gent riep men om dat de reizigers voor Waregem & Kortrijk konden 'overstappen' op den direct richting Kortrijk-Rijsel. Terwijl degene met bestemming Harelbeke onmiddellijk na onze trein, op hetzelfde spoor mochten overstappen.
't Zullen dan daar ook 'Haringskes' geweest zijn zeker?
Steven

Bericht door Steven »

waarom citeer je mij celtjan, was dit een zuiver sneeuwprobleem of niet?
dentheo

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:Hier in het hoge noorden van Limburg (Wo 16u50) nog steeds geen sneeuw.
In het noorden van Provincie Antwerpen , Kalmthout vanmorgen 10 cm.
En nu sneeuwt het lichtjes...
Theo
Groeten vanop de Heide
tomdg

Bericht door tomdg »

Nu het eens redelijk ging bij de spoorwegen wordt er natuurlijk niets over gezegd in het nieuws :| oei ze zouden wel eens iets positief kunnen zeggen :!:
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Eigenlijk schandalig dat men bij de VTM weer niets vermeld heeft over de treinen die wel relatief goed op tijd reden... Ze hadden het mooi over het wegverkeer, de bussen en de problemen op de luchthavens, maar als er geen zware problemen zijn dan is het dus niet interessant genoeg voor het nieuws.

Greetings,
Glodenox
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Goed nieuws is geen nieuws, da's een oude wet in medialand.
Vraag me aub niet waarom.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steven

Bericht door Steven »

op de vrt werd dit wel in het kort vermeld.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Als hier een paar sneeuwvlokken dwarrelen lopen alle soorten verkeer meteen in het honderd... Hoe gaat dat dan wel in landen waar tijdens de winter sneeuw dagelijkse kost is, bv. Oostenrijk. Zijn daar dan iedere dag enorme problemen??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Dat ons spoorverkeer er best tegen bestand kan zijn werd vandaag aangetoond. (en inderdaad bravo NMBS in al uw geledingen!)

Ons autoverkeer is erg intens, er moet maar een niemendalletje misgaan en alles staat vast. Dat niemendalletje kan bv. bestaan uit 1 enkele aanrijding in de avondspits op een ongelukkige plek; het huidige weer is natuurlijk iets meer dan een niemendalletje. Komt daar dan nog bij dat stevige sneeuwval hier een weinig gekend fenomeen is zodat noch onze chauffeurs noch onze hulpdiensten er deftig weten mee om te gaan. Als het er zo nog een paar winters aan een stuk aan toe gaat, dan zullen we wel leren wat en hoe efficient zoutstrooien is, en hoe sneeuw ook kan geruimd worden ipv bestrooid; en dan zullen de meeste chauffeurs geleerd hebben van ofwel te leren rijden ofwel het heilige ijzeren paard toch maar op stal te laten.

Hier op dit zeer landelijke dorp zag ik Marina en Johhny door de besneeuwde bochten scheuren met hun GTI'kes, op de hielen gezeten door domme blondjes in SUV's - het verbaast me nog steeds dat er NIET gebotst is onder mijn ogen. Maar dit is niet echt on topic op een treinenforum, sorry dat ik me efkes liet gaan.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Shrek

Bericht door Shrek »

bij ons op school waren alle studenten die met de trein kwamen mooi op tijd, maar de leraars in hun auto geraakten er niet, resultaat: alle lessen afgeschaft :(
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Veel automobilisten zitten met hun gedachten aan het asfalt gekleefd.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Volgens mij reed het hier in Nederland ook wel goed door, qua treinverkeer. Wel redelijk wat sneeuw maar dat stoof weg als je er maar naar keek. Wel mooi, een VIRM die door de sneeuw trok, en alle sneeuw erlangs zien waaien. Zou best leuk zijn geweest om een foto van te maken, jammer dat ik erinzat :lol:

Hier op de wegen was het wel drukker, en van wat ik heb begrepen vooral rondom de steden (toegangswegen)... verschillende collega's klaagden erover dat ze een half uur langer erover deden om vanaf de ringwegen naar de plek van bestemming (centrum Rotterdam) te komen... heerlijk dan, dat OV.
Trammist

Bericht door Trammist »

AlexNL schreef:Hier op de wegen was het wel drukker, en van wat ik heb begrepen vooral rondom de steden (toegangswegen)... verschillende collega's klaagden erover dat ze een half uur langer erover deden om vanaf de ringwegen naar de plek van bestemming (centrum Rotterdam) te komen... heerlijk dan, dat OV.
Inderdaad heerlijk... ik heb 2 uur in de bus gezeten op een traject dat normaal slechts een half uurtje duurt...
Plaats reactie