Probeer maar eens winst te maken als al je personeel er vandoor gaat...Hogersluys schreef:Niet als het ten koste gaat van het personeel. Wat heb je aan welvaart als je er 24 uur op 24 als een dolgedraaide zot voor moet werken?K V B schreef: En met "opdrijven van de winstmarges" is op zich niets verkeerd mee. Winst wil zeggen dat je meer aan de economie toevoegt dan je er aan ontrekt, en dat is een goede zaak.
NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
de vraag is wat de basisbehoefte moet zijn van een bedrijf dat bezig is met openbaar vervoer, een goede dienstverlening of megawinsten boeken op de rug van klant en personeel?
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Die lijn is eigenlijk een slecht voorbeeld, in één dienst is het gewoon eens door en terug ... lange diensten wel, maar meer afwisseling dan lijnen die altijd op hetzelfde rijden ... depot's zoals Aalst & Oudenaarde lijken me dan nog pak lastig, diensten die meerdere keren over hetzelfde traject gaan + enorm veel stoppen.Patrick schreef:Zondag toevalliggehoord van een NMBS-medewerker in Kortrijk: laat de TB meer op andere lijnen rijden, en niet steeds dezelfde (bv. Poperinge - St.-Niklaas/Lokeren). Dat stompt af.
Vraagt uiteraard weer lijnstudie en transport van/naar nieuw depot.
In principe mag het niet ... maar waarom zou een bestuurder 6-9h en meer alleen moeten zitten ?Patrick schreef:Ik zou graag eens weten wat er in de reglementering/richtlijnen van de NMBS of andere vervoerders staat i.v.m. de aanwezigheid van een tweede persoon in de bestuurderspost.
Ik zie vaak dat de TB en TBG samen zitten. Soms is het zo "erg" dat de TBG de vertrekverrrichtingen afhandelt vanuit bv. de pakwagen en daarna terug bij de TB gaat zitten.
ALS er dan een ongeval is, heb je meteen 2 personeelsleden die erbij betrokken zijn ...
Vertrek geven vanuit de pakwagen ... wat is daar dan uiteindelijk mis met, de begeleider kan toch ook niet 6-9 uren constant door zijn trein lopen ...
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Megawinsten???????? Efkes serieus blijven aub? Als de overheid niet meer moet bijpassen zullen er al héél veel treinen door de NZV-verbinding gepasseerd zijn! Die zogezegde "megawinsten" klinken al net zo pathetisch als de "24 uur op 24 doldraaien".Steven schreef:de vraag is wat de basisbehoefte moet zijn van een bedrijf dat bezig is met openbaar vervoer, een goede dienstverlening of megawinsten boeken op de rug van klant en personeel?
"Geen verlies" en "40 uur per week, met goede compensatie voor onregelmatige diensten" is volgens mij al meer dan goed!
Als alleman nu eens kon en wou gewoon doen, zonder zich vast te pinnen op het verleden, dan kon er voor een treffelijke prijs treffelijk openbaar vervoer worden aangeboden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
De fout die je begaat is dat je daar onveilig werkt. Als je vertrek geeft vanuit een pakwagen maak je meer kans u te kwetsen door de hogere opstap. Maakt dan weinig uit of het vertrek met of zonder AVG is. Je moet is uitstappen om na te zien of alle deuren dicht zijn. Daarom moet het vertrek dus altijd vanuit een gewone deur gegeven worden.HLE 2302 schreef: Vertrek geven vanuit de pakwagen ... wat is daar dan uiteindelijk mis met, de begeleider kan toch ook niet 6-9 uren constant door zijn trein lopen ...
Greetz 2302.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
In het station van Aalter lopen dagelijks honderden reizigers dat risico, zonder dat ze een andere keuze hebben, door de veel te lage perrons.Steven schreef:Als je vertrek geeft vanuit een pakwagen maak je meer kans u te kwetsen door de hogere opstap.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Het gaat hem niet om de perronhoogte wel om de vorm van opstap, de treden aan een pakwagen zijn totaal anders van model dan de gewone ingangen. Het is omdat de opstap zelf als onvoldoende veilig te beschouwen is dat het niet vanuit die deur mag. Rekening houdend dat hij er ook nog veilig moet kunnen opstappen indien de trein al een meter in beweging zou zijn.seppl schreef:In het station van Aalter lopen dagelijks honderden reizigers dat risico, zonder dat ze een andere keuze hebben, door de veel te lage perrons.Steven schreef:Als je vertrek geeft vanuit een pakwagen maak je meer kans u te kwetsen door de hogere opstap.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Da's waar maar dan bv. in een stopplaats waar gewoon VG word gegeven.Steven schreef:De fout die je begaat is dat je daar onveilig werkt. Als je vertrek geeft vanuit een pakwagen maak je meer kans u te kwetsen door de hogere opstap. Maakt dan weinig uit of het vertrek met of zonder AVG is. Je moet is uitstappen om na te zien of alle deuren dicht zijn. Daarom moet het vertrek dus altijd vanuit een gewone deur gegeven worden.HLE 2302 schreef: Vertrek geven vanuit de pakwagen ... wat is daar dan uiteindelijk mis met, de begeleider kan toch ook niet 6-9 uren constant door zijn trein lopen ...
Greetz 2302.
Maar de meeste tb's fluiten dan gewoon in de deur van 1e klasse, eigenlijk net naast de pakwagen.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
deur eerste klasse is een goede deur dat maakt dus niets uit 

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
En in de gevallen waar het verplicht was of is? orden er geen waarden niet meer vervoerd in de geldkoffer v/d pakwagen? Dan moet of moest de tbg erbij blijvenHLE 2302 schreef:Die lijn is eigenlijk een slecht voorbeeld, in één dienst is het gewoon eens door en terug ... lange diensten wel, maar meer afwisseling dan lijnen die altijd op hetzelfde rijden ... depot's zoals Aalst & Oudenaarde lijken me dan nog pak lastig, diensten die meerdere keren over hetzelfde traject gaan + enorm veel stoppen.Patrick schreef:Zondag toevalliggehoord van een NMBS-medewerker in Kortrijk: laat de TB meer op andere lijnen rijden, en niet steeds dezelfde (bv. Poperinge - St.-Niklaas/Lokeren). Dat stompt af.
Vraagt uiteraard weer lijnstudie en transport van/naar nieuw depot.
In principe mag het niet ... maar waarom zou een bestuurder 6-9h en meer alleen moeten zitten ?Patrick schreef:Ik zou graag eens weten wat er in de reglementering/richtlijnen van de NMBS of andere vervoerders staat i.v.m. de aanwezigheid van een tweede persoon in de bestuurderspost.
Ik zie vaak dat de TB en TBG samen zitten. Soms is het zo "erg" dat de TBG de vertrekverrrichtingen afhandelt vanuit bv. de pakwagen en daarna terug bij de TB gaat zitten.
ALS er dan een ongeval is, heb je meteen 2 personeelsleden die erbij betrokken zijn ...
Vertrek geven vanuit de pakwagen ... wat is daar dan uiteindelijk mis met, de begeleider kan toch ook niet 6-9 uren constant door zijn trein lopen ...
Greetz 2302.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Er is trouwens nog een tweede reden waarom er niet vanuit de pakwagen mag gesloten worden.
Daar de deur van de pakwagen kan geopend worden, zonder dat de deuren ontgrendeld zijn,
kan in geval er niemand is uitgestapt, de TB niet vaststellen of de deuren effectief ontgrendeld zijn,
als hij dit doet van aan een andere deur gaat hij onmiddellijk merken dat de deuren niet open gaan.
Daar de deur van de pakwagen kan geopend worden, zonder dat de deuren ontgrendeld zijn,
kan in geval er niemand is uitgestapt, de TB niet vaststellen of de deuren effectief ontgrendeld zijn,
als hij dit doet van aan een andere deur gaat hij onmiddellijk merken dat de deuren niet open gaan.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Kun je dat even dieper uitleggen AUB?Nils schreef:Er is trouwens nog een tweede reden waarom er niet vanuit de pakwagen mag gesloten worden.
Daar de deur van de pakwagen kan geopend worden, zonder dat de deuren ontgrendeld zijn,
kan in geval er niemand is uitgestapt, de TB niet vaststellen of de deuren effectief ontgrendeld zijn,
als hij dit doet van aan een andere deur gaat hij onmiddellijk merken dat de deuren niet open gaan.
Op welke manier opent hij de deur va de pakwagen als de rest niet ontgrendeld is?(zonder gebruik driewegsleutel)
Op welk materiaal! gesleept , motorstellen?Want het gaat toch over sluiten v/d deuren!
het kan zijn dat ik iets vergeten ben! een drukknop mischien vanuit de pakwagen van een stelletje
een tbg die uitstapt langs zijn mede ontgrendelde deur ,langs de goede kant, zal toch een andere deur openen om te zien of alles ontgrendeld was. Zo heb ik het altijd geweten, of zal vragen als hij bij de bestuurder staat "heb je geopend,"
Dus vraag ik ook nog eens :worden er nog waarden verstuurd ide de TBG verplicht bij de brandkoffer te blijven?
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
De deur van de pakwagen heeft bij breaks, ms 96 en alle andere pakwagens meestal een afzonderlijk dispositief dat je kan gebruiken voor het openen en sluiten. Stel dat de TBG de deur van de pakwagen iets te snel opent (alvoor de TB zijn losing gaf, dus enkel MS) dan ziet de TB dat de lamp deuren al uit is en kan hij vermoeden dat hij de deuren reeds loste.
Doch de deuren voor de reizigers blijven gesloten. Het is dus verboden om zowel bij het sluiten als het openen de pakwagendeur te gebruiken. Mensen die geen deur open krijg slagen altijd lichtjes in paniek en gebruiken eventueel de noodopening met alle vertraging als gevolg.
Doch de deuren voor de reizigers blijven gesloten. Het is dus verboden om zowel bij het sluiten als het openen de pakwagendeur te gebruiken. Mensen die geen deur open krijg slagen altijd lichtjes in paniek en gebruiken eventueel de noodopening met alle vertraging als gevolg.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
Ik begrijp als leek niet dat een TB, gedurende die periode van hooguit 1 seconde tussen het ogenblik waarop de trein volledig stilstaat en het ogenblik waarop hij naar de lichtmelder van de deuren kijkt, niet zou kunnen onthouden of hij al dan niet op de knop om de deuren te ontgrendelen gedrukt heeft.Steven schreef:Stel dat de TBG de deur van de pakwagen iets te snel opent (alvoor de TB zijn losing gaf, dus enkel MS) dan ziet de TB dat de lamp deuren al uit is en kan hij vermoeden dat hij de deuren reeds loste.
Ik heb al heel wat TBs gezien die, ook al gaat de lichtmelder van de deuren uit van de eerste keer dat ze op de knop om de deuren te ontgrendelen drukken, deze knop nog een paar keren indrukken.
Re: NMBS komt met nieuw veiligheidssysteem... een copiloot
als de TBG de deur van de pakwagen opent voor de stilstand gaat de controlelamp van de deuren uit, dit kan verwarrend werken voor de bestuurder en hem de indruk geven dat hij al gedrukt heeft.