Mogelijke vakbondsactie vanaf 8 maart

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Mogelijke vakbondsactie vanaf 8 maart

Bericht door Steven »

K V B schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen een staking bij een overheidsdienst die een monopolie heeft en een privé bedrijf. Als ik op mijn auto moet wachten omdat in de autofabriek gestaakt wordt dan ga ik gewoon elders een auto kopen...
Dus jij bestelt een auto bij firma x en net als hij bijna klaar is staken ze daar twee weken. Om die reden ga jij bij een andere firma een auto kopen. Omdat je twee weken langer op je nieuwe reeds bestelde auto moet wachten. Dat soort hinder bedoelde ik dus. Kijk naar Opel Antwerpen trouwens. Je auto zal daar maar klaar staan. Hoelang houden ze daar al die afgewerkte auto's al vast?!
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Kijk naar Opel Antwerpen trouwens.
Bij Opel Antwerpen staakt men omdat het bedrijf gaat gesloten worden.
Maar bij de NMBS staakt men om 1001 redenen: te weinig verlof, te weinig personeel, te veel uren werk, te weinig veiligheid, de uurroosters te laat bekend, een ongeval met een personeelslid, een reiziger die agressief was, B-cargo die een filiaal wordt, men heeft geen vertrouwen meer in het bestuur, men is een nummer, Descheemaecker die niet antwoordt op een brief, enzovoort, enzovoort...
De lijst is quasi eindeloos.
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Maar bij de NMBS staakt men om 1001 redenen: te weinig verlof, te weinig personeel, te veel uren werk, te weinig veiligheid, de uurroosters te laat bekend, een ongeval met een personeelslid, een reiziger die agressief was, B-cargo die een filiaal wordt, men heeft geen vertrouwen meer in het bestuur, men is een nummer, Descheemaecker die niet antwoordt op een brief, enzovoort, enzovoort...
je pikt weer in op het verkeerde deel mij ging het om de gevolgen van een actie voor andere mensen, dat is wat ik aan kvb duidelijk maakte. De reden van een staking was ik totaal niet aan het bespreken.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:
Adler schreef:
je pikt weer in op het verkeerde deel mij ging het om de gevolgen van een actie voor andere mensen, dat is wat ik aan kvb duidelijk maakte. De reden van een staking was ik totaal niet aan het bespreken.
De reden om te staken is inderdaad ook niet belangrijk bij de NMBS, als men maar kan staken.
Ik wil gewoon zeggen dat men bij andere bedrijven maar staakt als het absoluut niet anders meer kan, je moet dus een staking bij de NMBS niet vergelijken met andere stakingen.
Laatst gewijzigd door Adler op 05 mar 2010, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
dcr

Bericht door dcr »

Een staking (bij het spoor) is helaas dikwijls een profileringsactie van een vakbond, in dit geval de OVS die iets goed te maken heeft tegenover zijn treinbestuurders ( cfr Luk pauwels)
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Als het van de zomer met een klassiekje als IC naar Oostende was, kon men tussen Gent en Oostende ook kmaar 130 km/h rijden, in plaats van 160 km/h ... dat is een verschil van 30 km/h, en toch bleef de vertraging beperkt tot 3-5 minuten.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

hoi,

Is er al iets bekend voor eventuele acties komende maandag?

mvg
Domien
Adler

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:Als het van de zomer met een klassiekje als IC naar Oostende was, kon men tussen Gent en Oostende ook kmaar 130 km/h rijden, in plaats van 160 km/h ... dat is een verschil van 30 km/h, en toch bleef de vertraging beperkt tot 3-5 minuten.

Greetz 2302.
Er is een groot verschil tussen 1 trein die trager rijdt op 1 bepaalde lijn en een aanzienlijk deel van de treinen die trager rijden op het hele net, inclusief de NZ-verbinding.
Die ene trein kan je vergelijken met een trein die vertraging heeft en die heb je wel altijd ergens.
Het zou maar erg zijn als 1 trein met vertraging de hele dienstregeling zou overhoop halen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Op de eerste pagina van Het Laatste Nieuws staat er dat de treinen maar 20 of 30 km/h zouden rijden, ipv 30 km/h trager. :) Met zo'n berichten gaan veel mensen natuurlijk nog meer opgejut worden.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:
K V B schreef:Er is natuurlijk een verschil tussen een staking bij een overheidsdienst die een monopolie heeft en een privé bedrijf. Als ik op mijn auto moet wachten omdat in de autofabriek gestaakt wordt dan ga ik gewoon elders een auto kopen...
Dus jij bestelt een auto bij firma x en net als hij bijna klaar is staken ze daar twee weken. Om die reden ga jij bij een andere firma een auto kopen. Omdat je twee weken langer op je nieuwe reeds bestelde auto moet wachten. Dat soort hinder bedoelde ik dus. Kijk naar Opel Antwerpen trouwens. Je auto zal daar maar klaar staan. Hoelang houden ze daar al die afgewerkte auto's al vast?!
Hoeveel klanten zouden er in deze dagen definitief kiezen voor Delhaize en Colruyt omdat je bij Carrefour nooit weet of die nog open zijn of niet?
En zo'n 20 jaar geleden heb ik mijn postabonnementen op De Standaard en De Morgen verplaatst naar een krantenbezorger, omdat door achtereenvolgende stakingsacties de kranten meermaals te laat (dagen, geen uren!) besteld werden. Ik heb me dat nog geen minuut beklaagd: ook al ben ik ondertussen al aan mijn derde bezorger toe (omdat de eerste twee ermee stopten), ik heb sindsdien nog geen dag mijn kranten moeten missen.
Ook al sta ik al mijn hele leven eerder gunstig tegenover overheidsdiensten, ze moeten ook niet te vaak met onze voeten rammelen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

oei mijn ouders spreek je best niet over de private krantenbezorging, al meermaals problemen mee gehad (ze hebben het nieuwsblad), meerdere dagen dat ze de krant niet krijgen. Te veel sneeuw, te nat, te donker, te dit of te dat, ...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:oei mijn ouders spreek je best niet over de private krantenbezorging, al meermaals problemen mee gehad (ze hebben het nieuwsblad), meerdere dagen dat ze de krant niet krijgen. Te veel sneeuw, te nat, te donker, te dit of te dat, ...
Nog nooit gebeurd, en we wonen nochtans in een straat die bij wieleramateurs bekend staat als een te nemen hindernis. Dat heb ik toevallig ontdekt toen ik de naam eens intikte, en terecht kwam op een site met de Vlaams-Brabantse hellingen.
Maar enkele weken geleden hebben we wel 3 dagen geen post gehad, omdat onze reguliere postbode met zijn postbrommertje gevallen was, en men blijkbaar niet meteen een vervanger kon vinden.
Enne... als die krantenbezorger niet voldoet, dan ga je toch gewoon bij een andere?
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

Hoe doe je dat? je kiest u krant maar niet uw bezorger, die werken voor de krant en het zijn zij die beslissen wie de rondes doet en niet jij als klant. Je kan kiezen tussen postabo of een bezorger meer niet.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Hoe doe je dat? je kiest u krant maar niet uw bezorger, die werken voor de krant en het zijn zij die beslissen wie de rondes doet en niet jij als klant. Je kan kiezen tussen postabo of een bezorger meer niet.
Je mag toch zelf kiezen wie de krant bezorgt. In mijn geval is dat een onafhankelijke eigenaar van een krantenwinkel, die 's morgens erg vroeg zijn krantenronde doet. Ik heb mijn kranten voor 5:00 (op zaterdag voor 7:00). Het enige wat ondertussen veranderd is, is dat ik mijn abonnementen met de abonnementendienst van de kranten regel, maar de bezorger kan ik zelf kiezen. Overigens kun je ook altijd die dienst contacteren, mocht een en ander toch fout lopen.
Met vriendelijke groet

overweg13
am62

Bericht door am62 »

Steven schreef:Hoe doe je dat? je kiest u krant maar niet uw bezorger, die werken voor de krant en het zijn zij die beslissen wie de rondes doet en niet jij als klant. Je kan kiezen tussen postabo of een bezorger meer niet.
Het is allemaal soepel te regelen de laatste jaren. De kranten zijn er zich ook van bewust dat de klant de krant op tijd in de bus wil krijgen. Ik kreeg een lijst van bezorgers, maar geen enkele kon garanderen dat de krant al om half 6 in de bus zat. De Post slaagt hier wel in maar dat is lokaal soms heel anders...
Plaats reactie