Dat heb je met vliegtuigen evenzeer. Afnemers willen hun model stoelen, hun kleur van stofje voor de gordijnen enz. Aan de typegoedkeuring verandert dat niets.Klassiekje schreef: ↑12 jul 2025, 18:33 Een groot probleem is dat elk bedrijf dan nog eens zijn eigen snufjes wil toevoegen.
Een trein wordt bijna nooit als standaard afgeleverd.
Als men andere motoren wil of andere veiligheidsvoorzieningen of zo dan wordt het natuurlijk moeilijker, ik blijf het een schande vinden dat zo'n zaken niet op Europees niveau geregeld zijn. En dat de fabrikanten niet verplicht worden om enkel matreriaal af te leveren dat in heel Europa kan en mag bollen. Maar dat zal nog wel enkele decennia een vrome wens blijven... temeer omdat de politici andere prioriteiten hebben.
Maar inderdaad, zoals reeds aangegeven, het zijn de verschillen in nationale regelgeving die het hele verhaal veel te duur en veel te ingewikkeld maken. Wanneer gaat "Europa" nu eindelijk eens voor een eengemaakte markt zorgen, met eengemaakte regels en procedures?
Dat het vooral Frankrijk is dat cavalier seul wil spelen verbaast natuurlijk niemand - Parijs is groot voorstander van Europese eenmaking, maar dan wel als het zelf aan de kop staat.