Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jul 2024, 16:03
Dat stel is gisteren nog met de 2636 en vervolgens 2616 van Leuven naar Hasselt gebracht, hoogstwaarschijnlijk voor reparaties.
430 en 411 werden inderdaad afgeschaft tussen Gent en Kortrijk wegens een defect aan de locomotief.
Zouden ze dan niet alle M4, M5, MR80 en MR75 (en misschien vergeet ik er nog) ook aan de kant moeten zetten, want die ondingen zijn hels op de Antwerpen-Oostende (en hun andere routes) met deze temperaturen...Klassiekje schreef: ↑23 jul 2024, 15:03 Alle MR86 worden sinds enkele jaren aan de kant gehouden in de zomervakantie wegens geen airco en snel oplopende temperatuur in die stellen.
Twee loks voor zes rijtuigen terwijl…Yassine_TB schreef: ↑24 jul 2024, 08:57 E507 vandaag onderweg met 6 rijtuigen M6 omkaderd door twee HLE18 (dit was ook de samenstelling van de E527)
ovspotter_be schreef: ↑23 jul 2024, 13:10 Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.
Ik heb onlangs M7 Bmx 7610X gezien, dus er zijn er al meer dan 100 precies? Zijn er dan niet bijbesteld geweest?LML schreef: ↑24 jul 2024, 09:41 Er zijn 90 gemotoriseerde M7-stuurstandrijtuigen besteld, allicht moet er de helft of zelfs nog 2/3 geleverd worden. Er bollen 120 18/19'ers rond. En tot slot een 10-tal 13'en + reserve tussen Brussel-Luxemburg-stad.
En dan nog een tekort aan locomotieven? Is het dan niet wenselijk om nog een groter aantal gemotoriseerde stuurstandrijtuigen te bestellen, zodat er zogenaamde treinstellen kunnen gevormd worden met M6-rijtuigen...? En ook af te stappen van treinen met aan elke kant een locomotief...?
Deze stam rijdt rond met 3 multifunctionele rijtuigen? Is daar een reden voor?Yassine_TB schreef: ↑24 jul 2024, 08:57 E507 vandaag onderweg met 6 rijtuigen M6 omkaderd door twee HLE18 (dit was ook de samenstelling van de E527)
Klopt, mijn fout. Bij de 1ste bestelling zijn er 90 stuks besteld, bij de vervolgbestelling 22. Dus een totaal van 112...trainfan03 schreef: ↑24 jul 2024, 10:55Ik heb onlangs M7 Bmx 7610X gezien, dus er zijn er al meer dan 100 precies? Zijn er dan niet bijbesteld geweest?LML schreef: ↑24 jul 2024, 09:41 Er zijn 90 gemotoriseerde M7-stuurstandrijtuigen besteld, allicht moet er de helft of zelfs nog 2/3 geleverd worden. Er bollen 120 18/19'ers rond. En tot slot een 10-tal 13'en + reserve tussen Brussel-Luxemburg-stad.
En dan nog een tekort aan locomotieven? Is het dan niet wenselijk om nog een groter aantal gemotoriseerde stuurstandrijtuigen te bestellen, zodat er zogenaamde treinstellen kunnen gevormd worden met M6-rijtuigen...? En ook af te stappen van treinen met aan elke kant een locomotief...?
Die rijd dacht ik al een goeie maand rond. Niet vergeten dat ze de M6 rijtuigen een grondige revisie geven ook.trainfan03 schreef: ↑24 jul 2024, 10:56Deze stam rijdt rond met 3 multifunctionele rijtuigen? Is daar een reden voor?Yassine_TB schreef: ↑24 jul 2024, 08:57 E507 vandaag onderweg met 6 rijtuigen M6 omkaderd door twee HLE18 (dit was ook de samenstelling van de E527)
Dit zal ermee te maken hebben dat er geen M6 stuurrijtuigen bestaan die 200km/h kunnen rijden, wat wel handig is voor een trein die gebruik maakt van meerdere spoorlijnen waar dit mogelijk is.Portbou schreef: ↑24 jul 2024, 09:05Twee loks voor zes rijtuigen terwijl…Yassine_TB schreef: ↑24 jul 2024, 08:57 E507 vandaag onderweg met 6 rijtuigen M6 omkaderd door twee HLE18 (dit was ook de samenstelling van de E527)ovspotter_be schreef: ↑23 jul 2024, 13:10 Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.