Even snel een aftakking maken van Brecht naar Turnhout en de problemen in Turnhout zijn opgelost. Een IC Brussel - Antwerpen - Brecht - TurnhoutAdler schreef:Inderdaad, maar leg dat eens uit aan diegene die verantwoordelijk zijn voor deze fiascomsts.be schreef:Is dat nu zo moeilijk ? ...Maar desondanks die 2 nadelen denk ik dat het beter is er nu snel werk van te maken dan nog jaren met een braakliggende lijn te zitten..
Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
-
Fles
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Oh dat kan wel door naar Tilburg ook danronny schreef:Even snel een aftakking maken van Brecht naar Turnhout en de problemen in Turnhout zijn opgelost. Een IC Brussel - Antwerpen - Brecht - Turnhout
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Langs het Bels Lijntje ?Fles schreef:Oh dat kan wel door naar Tilburg ook danronny schreef:Even snel een aftakking maken van Brecht naar Turnhout en de problemen in Turnhout zijn opgelost. Een IC Brussel - Antwerpen - Brecht - Turnhout![]()
-
Fles
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
tuurlijk
En dan een soort Ringlijn om Baarle heen bouwen. 4 treinen per uur per richting Tilburg - Breda - Brecht - Turnhout, hoppakee 
-
Wover
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Nee hoor, de perfecte oplossing voor de kempen is Herentals - Aarschot terug uitbaten. Daardoor kan de reistijd Turnhout - Leuven ongeveer een half uur worden, waar dan in Leuven kan overgestapt worden naar Brussel, dus Turnhout - Brussel kan dan wel op ongeveer een uur, evenveel als nu via Lier - Lint - Mechelen.
Een boog voor Lier van L15 naar L16 kan ook al veel doen, maar die lijn zit vol met cargo en reizigers, dus ik betwijfel of dat een realistische mogelijkheid is.
Een boog voor Lier van L15 naar L16 kan ook al veel doen, maar die lijn zit vol met cargo en reizigers, dus ik betwijfel of dat een realistische mogelijkheid is.
-
Fles
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Ik lees nu weer dit op Nu.nl:

Hoe moet dat dan? Kopmaken in Breda of zo?ROOSENDAAL - De lokale trein tussen Roosendaal en Antwerpen moet voor een deel over het ongebruikte hogesnelheidsspoor gaan rijden, stelden de provincie Noord-Brabant en de Belgische provincie Antwerpen donderdag. De aanpassing moet een einde maken aan de klachtenregen die ontstond door de dienstregeling van het Belgisch spoorbedrijf NMBS. De treinen zijn overvol en sluiten niet goed aan op gangbare school- en werktijden.
Actiecomité
Een actiecomité startte een website op, http://www.lijn12.be, en verzamelde al 1200 reacties. "De hsl-sporen liggen er, we gebruiken ze alleen niet omdat de signalisatie voor hogesnelheidstreinen nog niet klaar is. Volgens mij belet dat ons echter niet om normale treinen, die trager rijden, over het hsl-traject te sturen", zei de Antwerpse provinciebestuurster voor mobiliteit Inga Verhaert.
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Zeg, niet te sarcastisch heFles schreef:Oh dat kan wel door naar Tilburg ook danronny schreef:Even snel een aftakking maken van Brecht naar Turnhout en de problemen in Turnhout zijn opgelost. Een IC Brussel - Antwerpen - Brecht - Turnhout![]()
-
Fles
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Nou, hoor je mij klagen dan?
Laat maar doen hoor, alleen maar handig 
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Bij reeks 11 geloof ik wel.Fles schreef:Die hebben een reputatie begrijp ik?Steven schreef:die doen minder km per dag, hebben zelden hun max snelheid te halen, er rijden geen bestuurders van de NS mee. da zijn al factoren die een rol spelen,Shrek schreef:maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk
Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Volgens een artikel in de Gazet van Antwerpen van vandaag heeft Michel Jadot,directeur-generaal reizigers Internationaal van de NMBS, gezegd dat er vanaf oktober 2008 acht Thalyssen per dag van Antwerpen naar Amsterdam zouden rijden aan 300 km/h.
Blijkbaar is Jadot dus veel optimistischer dan de Nederlandse minister Eurlings en verwacht hij dat alle problemen dan zullen opgelost zijn.
De Italiaanse stellen zouden vanaf einde 2009 worden ingezet.
Afwachten maar.
Blijkbaar is Jadot dus veel optimistischer dan de Nederlandse minister Eurlings en verwacht hij dat alle problemen dan zullen opgelost zijn.
De Italiaanse stellen zouden vanaf einde 2009 worden ingezet.
Afwachten maar.