Geplaatst: 25 mar 2006, 04:46
als ik multimiljonair zou zijn zou ik libramont-bastogne ofzo wel willen kopen en dat dan zelf uitbatenSteven schreef:ga jij da betalen?

als ik multimiljonair zou zijn zou ik libramont-bastogne ofzo wel willen kopen en dat dan zelf uitbatenSteven schreef:ga jij da betalen?
hier zie je er paar : http://community.webshots.com/myphotos? ... ity=XyFfxsgroentje schreef:Ik heb er al foto's van gezien op http://www.trekhaak73.be, maar extra foto's zijn vanzelfsprekend steeds welkom.
Met de kusttram naar Duinkerke
Vlaamse regering steunt oprichting Eurodistrict
KORTRIJK/ RIJSEL - Een stevige (West-)Vlaamse delegatie, met minister-president Yves Leterme (CD&V) en Vlaams minister voor Buitenlands Beleid Geert Bourgeois (N-VA) op kop, holde maandag de hele dag door Duinkerke en Rijsel van de ene instelling naar de andere. Ze stelden er de Fransen de ,,beleidsstrategie ten aanzien van Noord-Frankrijk" voor. Vlaanderen staat achter de oprichting van het Eurodistrict dat de grensoverschrijdende samenwerking beter moet stroomlijnen. Evntueel wordt ook de kusttram doorgetrokken tot in Duinkerke.
Noord-Frankrijk staat helemaal bovenaan in het buurlandenbeleid van de Vlaamse regering. Nord-Pas de Calais is niet alleen de derde industriële regio van Frankrijk, rond Rijsel is een metropool van Europese allure aan het groeien met 3,5 miljoen inwoners. Daar wil Vlaanderen mee van profiteren.
Maar de grensoverschrijdende samenwerking tussen West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk was tot op heden een doolhof waarin amper iemand nog zijn weg terugvindt en waarvan de burger nog maar weinig concrete resultaten ziet. Om het allemaal wat beter te structureren werd de West-Vlaamse gouverneur Paul Breyne in maart vorig jaar al aangesteld tot Vlaams coördinator.
Kusttram doortrekken
Nu wil de Vlaamse regering een stevige stap verder gaan met de oprichting van het Eurodistrict. Dat zou er misschien volgend jaar al kunnen komen, als ook de Franse regering haar fiat geeft. Bij zijn bezoek aan Duinkerke en Rijsel maakte de minister-president alvast bekend dat Geert Bourgeois de opdracht krijgt om zich intensief met de voorbereiding daarvan te gaan bemoeien.
Fransen en Vlamingen bespraken maandag een hele reeks gemeenschappelijke thema's die om een oplossing vragen. Op het vlak van mobiliteit kon Leterme de burgemeester van Duinkerke, Michel Delebarre, meegeven dat De Lijn de mogelijkheid onderzoekt om de kusttram door te trekken tot in Duinkerke.
Dat kan op de spoorwegbedding die er al meer dan vijf jaar ongebruikt bijligt. De doortrekking van de kusttram kan onder meer perspectieven bieden voor een uitbreiding van het openluchtkunstproject Beaufort langs de Noord-Franse kust.
Olympische Spelen
Wat de treinverbinding tussen Rijsel en Kortrijk betreft - die is traag, duur en weinig frequent - zijn er minder goede perspectieven. De Vlaamse regering zal bij de NMBS aandringen om het probleem prioritair aan te pakken.
Zowel Pierre Mauroy, voorzitter van Lille Métropole Communauté Urbain , als de Kortrijkse burgemeester Stefaan De Clerck (CD&V) hopen een graantje te kunnen meepikken van de Olympische Spelen in 2012 in Londen.
Er komt een grensoverschrijdende werkgroep die de mogelijkheden moet onderzoeken om sportteams en buitenlandse delegaties in de grensregio te ontvangen en trainingsfaciliteiten aan te bieden. ,,Net voor de start van het toeristisch seizoen kan dat extra inkomsten voor de regio opleveren", vinden zij.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GC811JCA2
Ja, dat is inderdaad perfect mogelijk! De kusttram heeft namelijk verstelbare assen.Patrick schreef:Dat kan op de spoorwegbedding die er al meer dan vijf jaar ongebruikt bijligt.
Euh, die bedding is dan normaalspoor dacht ik zo? En de kusttram rijdt op smalspoor... Dat is gelijk ze de Kusttram zouden doortrekken naar Brugge: "Geen probleem, de trams kunnen gerust gebruikmaken van de infrastructuur van de NMBS". Arm arm België, niet moeilijk dat ze zeggen dat we hier achterlopen.ThomSten schreef:Ja, dat is inderdaad perfect mogelijk! De kusttram heeft namelijk verstelbare assen.Patrick schreef:Dat kan op de spoorwegbedding die er al meer dan vijf jaar ongebruikt bijligt.
Er is, bij mijn weten, slechts 1 mooi voorbeeld meer van een grensoverschrijdende lijn. En dat is de lijn 42 / 2 Brugge - Breskens. Deze lijn wordt in gemengde exploitatie gereden: met bussen van de stelplaats Knokke (De Lijn) en van de stelplaats Axel (Connexxion). De Lijn rijdt hierop met lijnnummer 42, Connexxion met lijnnummer 2. Ongeveer 1 op de 3 ritten worden verzekerd door een bus van De Lijn, de rest door bussen van Connexxion. De verdeling is hier te vinden. Zowel de bussen van De Lijn, als die van Connexxion beschikken over 2 ontwaardingsapparaten: Prodata van De Lijn, en het strippenkaartensysteem van Connexxion. Vervoersbewijzen van beide vervoersmaatschappijen zijn dan ook geldig op de bewuste lijn.groentje schreef: Overigens, zijn het niet vooral de Nederlandse maatschappijen die de grenstrajecten niet meer rijden, en niet zozeer De Lijn? Dat weet ik niet, ik woon niet langs de grens.