Pagina 5 van 5
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 07 aug 2008, 19:56
door msts.be
Jeroen schreef:Waarom verschillende types borden gebruiken? Hangt dit samen met de vraag welk station door welk orgaan wordt beheerd?
Waarschijnlijk ja. Alhoewel dat nooit duidelijk gemaakt is lijkt het mij dat de grootste stations (i.e. Antwerpen-Centraal/Berchem, Leuven, Brussel N/C/Z, Namen, Charleroi-Z, enz) direct onder de Holding vallen. De middelgrote stations (i.e. Lier, Sint-Niklaas, Denderleeuw, Kortrijk enz) lijken dan weer onder de operator NMBS te vallen, en de kleine stations en stopplaatsen vallen onder Infrabel. Dat is wat ik er toch van denk..
Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 12 aug 2008, 11:56
door dentheo
msts.be schreef:
Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.
Volgens mij bestaan die "categoriën" al tientallen jaren...
Bepalen toch ook soort "promotieladder" van stationchefs ???
Ik meen dat vroeger het aantal behandelde wagens op de "goederenkoer" zelfs meetelde.
Maar of ze nu nog bestaan die "klassen " ?
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 12 aug 2008, 21:45
door ronny
msts.be schreef:
Waarschijnlijk ja. Alhoewel dat nooit duidelijk gemaakt is lijkt het mij dat de grootste stations (i.e. Antwerpen-Centraal/Berchem, Leuven, Brussel N/C/Z, Namen, Charleroi-Z, enz) direct onder de Holding vallen. De middelgrote stations (i.e. Lier, Sint-Niklaas, Denderleeuw, Kortrijk enz) lijken dan weer onder de operator NMBS te vallen, en de kleine stations en stopplaatsen vallen onder Infrabel. Dat is wat ik er toch van denk..
Misschien moet men hier zoals in Duitsland gaan werken met "Stationscategorieën", waarbij de categorie dan aanduidt wat voor soort uitrusting het station heeft, welke treinen stoppen er, enz. En dan kan men ook verduidelijken welke categorie onder welke operator/organisme valt.
Een overzichtje van de verdeling kan je hier vinden, zie achteraan bijlage 6.1 vanaf p 130
http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/BCHoldapn.pdf
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 17 feb 2009, 21:03
door Lukas
Hoi,
Even een oud topic vanonder het stof halen,
Na de infrastructuurwerken buiten het stationsgebouw word het stationsgebouw zelf aangepakt en wel langs de binnenkant;
Vanaf volgend jaar gaat het stationsgebouw voor 3 jaar dicht voor restauratiewerkzaamheden.De loketten verhuizen naar containergebouwen op het Martelarenplein.
Bron:
http://www.robnet.be Voor een verlag over deze werken kan je naar de hierbijvermelde website surfen.Vervolgens klik je op Bekijk het nieuws online en vervolgens klik je op de volgende datum:16/02/2009.
Lukas
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 17 feb 2009, 21:07
door Stevie Wonder
Lukas schreef:Hoi,
Even een oud topic vanonder het stof halen,
Na de infrastructuurwerken buiten het stationsgebouw word het stationsgebouw zelf aangepakt en wel langs de binnenkant;
Vanaf volgend jaar gaat het stationsgebouw voor 3 jaar dicht voor restauratiewerkzaamheden.De loketten verhuizen naar containergebouwen op het Martelarenplein.
Bron:
http://www.robnet.be Voor een verlag over deze werken kan je naar de hierbijvermelde website surfen.Vervolgens klik je op Bekijk het nieuws online en vervolgens klik je op de volgende datum:16/02/2009.
Lukas
Voor 3 jaar? Op teletekst stond 3 maanden.
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 04 mar 2009, 22:18
door Lukas
Hoi,
Ondertussen werden er in station Leuven nieuwe aankondigingsschermen geplaatst van het merk Fabricom GTI Suez.De aankondigingsschermen werden geplaatst in de nieuwe onderdoorgang waar de Relay krantenwinkel zich bevind.
Lukas
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 04 mar 2009, 22:35
door Dietrich
Fabricom is enkel de firma die die plaatst en het systeem errond ontwikkelt. Die displays zijn van diverse merken (AEG, Conrac, enz naargelang het type).
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 10 mar 2009, 18:09
door Stuka
Stevie Wonder schreef:Voor 3 jaar? Op teletekst stond 3 maanden.
Jep, voor 3 jaar. Het Buffet zal verdwijnen, plezant voor die mensen, ze hebben juist geïnvesteerd in hun zaak en krijgen nu te horen dat het spel 31/12 van dit jaar voor eeuwig en altijd dicht moet, het zal niet heropend worden... En de pintjes zijn er toch zo lekker! Doeme toch!!!
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 11 mar 2009, 12:55
door JayBeeke
Geen buffet meer? Triestig!
In elk geval is het station van Leuven in bouw- en architectenland een schoolvoorbeeld van hoe het - vooral organisatorisch - niét moet. Toch één eervolle vermelding, dus

Men heeft er sinds 1998 dan ook een enorm rommeltje van gemaakt: de overkapping is nog steeds niet wat ze zou moeten zijn, er zijn nog steeds perrons met tijdelijke houten overkapping (tijdelijk sinds 2003?) over trappen en roltrappen, er zijn nog steeds zware problemen met de waterafvoer op perron 1 en elders, de verharding op de perrons is een zootje, er is ook nog steeds de oude tunnel... te veel om op te noemen
mvg
JJN
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 02 aug 2009, 12:25
door Asterix
JayBeeke schreef:Geen buffet meer? Triestig!
Volgens de media kon het buffet voorlopig blijven bestaan in een tijdelijke, geïmproviseerde ruimte. Aangezien de uitbaters dit niet zagen zitten, wordt het gesloten.
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 03 aug 2009, 00:19
door groentje
Er zou wel een nieuw buffet komen als het gebouw heropend. Maar met een aanbesteding, en aangezien de huidige uitbaters dus niet zeker waren dat zij terug mochten beginnen na de werken, hebben ze er maar de brui aan gegeven.
Wel weten we nog niet welke formule zal gebruikt worden door de nieuwe uitbaters na de werken. Misschien wordt het een sterrenrestaurant, misschien een brasserie, misschien een café, rookvrij of niet...
Re:
Geplaatst: 03 apr 2010, 18:49
door ronny
Perron 8 is al terug opgebroken. Was het perron te breed ? De overstekende borduur wordt afgezaagd en vervangen.
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 03 apr 2010, 19:02
door Teach2
Perron 8 is al terug opgebroken. Was het perron te breed ? De overstekende borduur wordt afgezaagd en vervangen.
Is eerder ook al gebeurd met perron 6/7. Zoals eerder al gezegd, het is ongelooflijk wat voor zootje men van die werken heeft weten te maken.
Re: Werken Leuven
Geplaatst: 04 apr 2010, 23:18
door Lukas
Hoi,
Ik denk dat men perron 8 aan het afwerken is want de perronbedekking was daar nog niet klaar.Ik heb ook vernomen dat de containergebouwen die het tijdelijke station van Luik Guillemins waren naar Leuven zullen verhuizen om daar tijdens de renovatie van het stationsgebouw zelf de stationsfunctie over te nemen.
Lukas