Pagina 5 van 15
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 03 mei 2008, 22:18
door Duikbril AM86
Hoe zal het avontuur met het koppelen en ontkoppelen nu aflopen??
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 04 mei 2008, 00:42
door 260689
Duikbril AM86 schreef:Hoe zal het avontuur met het koppelen en ontkoppelen nu aflopen??
dat zien we in de volgende aflevering van het leven zoals het is : de nmbs
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 04 mei 2008, 19:17
door Vank
Heb de trein van 15:03 in Gent genomen naar Knokke/Blankenberge deze op spoor 11 was afgelast maar er was een extra trein op spoor 6.
Trein op Spoor 6 reed enkel naar Blankenberge (in zijn geheel).
Doet er volgens mij op wijzen dat er zich hier een probleem voor deed.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 05 mei 2008, 18:44
door K V B
Daan schreef:www.wtv.be schreef:NMBS test ontkoppeling van dubbeldektreinen Knokke-Blankenberge
Nu zijn de treinstellen aangepast zodat splitsen en koppelen binnen de 8 minuten zou moeten kunnen. Of de NMBS daarin slaagt zal ondermeer blijken uit de tests tijdens dit verlengde weekend.
Toch wel triest dat men 8 minuten nodig heeft om een trein met
automatische koppeling te koppelen. En dat terwijl een wagens met een gewone, standaard UIC koppeling aan elkaar koppelen maar een minuut hoeft te duren...
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 05 mei 2008, 18:46
door Wover
Dat komt door de procedure. Eerst moeten de panto's naar beneden, moeten de deuren gesloten worden en wellicht nog wat andere handelingen. Daarna gebeurt het ontkoppelen op zich vrij snel, maar moeten de panto's weer omhoog en moet er achteruit gereden worden.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 05 mei 2008, 19:23
door treinbruno
de DMT's stammen kunnen ook al niet meer koppelen (of ze willen niet)
gisteravond in gent sint pieters riepen ze om dat de trein volledig naar blankenberge zal rijden.
en die trein werd met 4 DMT's gereden ...

Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:02
door Dietrich
Wover schreef:Dat komt door de procedure. Eerst moeten de panto's naar beneden, moeten de deuren gesloten worden en wellicht nog wat andere handelingen. Daarna gebeurt het ontkoppelen op zich vrij snel, maar moeten de panto's weer omhoog en moet er achteruit gereden worden.
Dat is voor het ontkoppelen wat nog langer duurt, koppelen zou maar 8 minuten moeten duren...
Maar het is gewoon geweten dat die combinaties nooit bedacht zijn om te koppelen met een automatische koppeling, de NMBS wilt die rames laten gedragen als duplex-motorstellen terwijl dat zoals men kan zien amper te doen is.
Wat betreft DMT, ik geloof dat het vooral aan de stuurposten ligt, slijtage die zijn tol eist.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 06 mei 2008, 21:59
door K V B
Dietrich schreef:[
Dat is voor het ontkoppelen wat nog langer duurt, koppelen zou maar 8 minuten moeten duren...
Bij de SBB worden behoort het tot de dagelijkse praktijd dat postrijtuigen en versterkingsrijtuigen aan en af gekoppeld worden tijdens normale haltes in de stations. Dat duurt daar niet meer dan een minuut of drie. Waarom kan dat bij de NMBS niet? Het lijkt me dat twee dubbeldeksstammen met conventionele koppeling toch gewoon in vijf minuten gekoppeld moeten kunnen worden.
(De SBB wisselt zelfs locomotieven in minder dan vijf minuten)
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 06 mei 2008, 22:08
door Fles
het splitsen van vleugeltreinen duurt in Nederland nooit langer dan een halve minuut, om eens wat te noemen... Hebben jullie geen vleugeltreinen?

Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 06 mei 2008, 23:37
door rvdborgt
Fles schreef:het splitsen van vleugeltreinen duurt in Nederland nooit langer dan een halve minuut, om eens wat te noemen... Hebben jullie geen vleugeltreinen?

Waar denk je dat het de hele tijd over gaat bij het splitsen en combineren in Brugge?
Groetjes,
Rian
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 08 mei 2008, 12:16
door Fles
Dwaling, sorry...

Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 08 mei 2008, 12:28
door Steven
K V B schreef:Dietrich schreef:[
Dat is voor het ontkoppelen wat nog langer duurt, koppelen zou maar 8 minuten moeten duren...
Bij de SBB worden behoort het tot de dagelijkse praktijd dat postrijtuigen en versterkingsrijtuigen aan en af gekoppeld worden tijdens normale haltes in de stations. Dat duurt daar niet meer dan een minuut of drie. Waarom kan dat bij de NMBS niet? Het lijkt me dat twee dubbeldeksstammen met conventionele koppeling toch gewoon in vijf minuten gekoppeld moeten kunnen worden.
(De SBB wisselt zelfs locomotieven in minder dan vijf minuten)
het gaat over de automatische GF koppeling en niet over de klassieke beugelkoppeling. men had er voor gekozen deze koppeling te gebruiken om personeel te besparen. doch chter heeft de invloed van deze GF koppeling alleen al negatieve invloeden op de kast van de loc reeks 27, de koppeling hangt tegen de neus en begint al te zakken door haar eigen gewicht. de afsteldruk van de inwendige onderdelen bleken ook niet onmiddelijk juist afgesteld te zijn. hierdoor treden er meermaals problemen op bij het koppelen en ontkoppelen van deze treinen. De dubbeldeksrijtuigen die je ziet rijden met een stuurrijtuig op de andere verbindingen heb wel de klassieke schroefkoppeling
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 08 mei 2008, 13:52
door dentheo
Steven schreef:
het gaat over de automatische GF koppeling en niet over de klassieke beugelkoppeling. men had er voor gekozen deze koppeling te gebruiken om personeel te besparen. doch chter heeft de invloed van deze GF koppeling alleen al negatieve invloeden op de kast van de loc reeks 27, de koppeling hangt tegen de neus en begint al te zakken door haar eigen gewicht.
Draai de zaak om en laat de stuurrijtuigen dan koppelen, of hangen die koppelingen ook al naar beneden ?
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 08 mei 2008, 14:04
door Steven
nee bij de stuurrijtuigen is alles ok, maar je mag ze ni volledig omdraaien he want dan los je niks op. momenten is er telkens een loc die met een stuurrijtuig koppelt, ongeacht in welke volgorde ze het station binnen komen. als je ze stuurrijtuig tegen elkaar wil zetten mag men deze stammen nooit verwisselen, anders heb je twee locs tegen elkaar staan op een bepaald moment.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 08 mei 2008, 14:27
door dentheo
Steven schreef:nee bij de stuurrijtuigen is alles ok, maar je mag ze ni volledig omdraaien he want dan los je niks op. momenten is er telkens een loc die met een stuurrijtuig koppelt, ongeacht in welke volgorde ze het station binnen komen. als je ze stuurrijtuig tegen elkaar wil zetten mag men deze stammen nooit verwisselen, anders heb je twee locs tegen elkaar staan op een bepaald moment.
Dat klopt, het is onhandig maar het is nu "ook onhandig".
Als de treinen in de juiste volgorde binnenkomen is het geen probleem.
Maar nu rijden ze toch ook in een vaste volgorde ??