Je moet er ook rekening mee houden dat er in Lier nog een belangrijke overweg is die ook nog open moet gaan. Het is raar dat daar zelfs voor voetgangers/fietsers geen onderdoorgang is.K V B schreef: En zit de spoorlijn echt vol vanaf Lier? Ik krijg toch wel vaak de indruk dat voor de Belgische spoorwegen "vol" een heel andere betekenis heeft als voor de Nederlandse of Zwitserse spoorwegen...
Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...
De overweg van de Lispersteenweg, dit is ook de weg naar het voetbalstadion van Lier. Deze ligt tussen het station van Lier en de splitsing van de lijn 15 en 16. Als ik daar 's namiddags passeer staan daar veel schoolkinderen te wachten.melle schreef:Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...
Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.
In Zwitserland rijd de TSOL zelfs een vijfminuten dienst op enkelspoor. Maar dat is lightrail, dus dat is wel iets anders. De SZU rijd een tien minuten dienst tijdens de spits. Op Enkelspoor. Daar moet echt alles op tijd zijn wil het werken...giuseppe schreef:Op een gedeelte van de Maaslijn wordt er zelfs een kwartiersdienst op enkelspoor gereden, dus dat mag geen probleem zijn. Je moet alleen zorgen voor dubbelsporige stations zodat daar gekruist kan worden
Dan zal men de overwegen maar moeten proberen te vermijden in Lier. Of de overwegen enkel toegankelijk maken voor fietsers en bromfietsen..Cipallieter schreef:Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.
De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
De Lispersteenweg is geen deel van de N14.Trammist schreef:De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het is wel een belangrijke invalsweg voor Lier natuurlijk.
-
Euh, nee...? Vertel!?Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...Nicholas schreef:De Lispersteenweg is geen deel van de N14.Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het kan zijn dat ik me vergist heb, het meeste verkeer zal sowieso via de Ring gaan vanuit Duffel om verder richting Ranst en dergelijke te rijden.Trammist schreef:Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...Nicholas schreef:De Lispersteenweg is geen deel van de N14.Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
En bij die ondertunneling ging het niet zozeer om het geld, maar wel om wie er onteigend zou worden.

Misschien een sprankeltje hoop:
Als vanaf december de L-dienst Mol-Antwerpen terug beperkt wordt tot Mol-Herentals, komen er terug MW41'ers vrij voor de IR Hasselt/Neerpelt-Mol-Antwerpen (hoe het dus voor de brand in Herentals was). Maar ik geloof dat het maar om 1 of 2 treinstellen gaat. Veel is het niet, maar het is al 'iets'...
Als vanaf december de L-dienst Mol-Antwerpen terug beperkt wordt tot Mol-Herentals, komen er terug MW41'ers vrij voor de IR Hasselt/Neerpelt-Mol-Antwerpen (hoe het dus voor de brand in Herentals was). Maar ik geloof dat het maar om 1 of 2 treinstellen gaat. Veel is het niet, maar het is al 'iets'...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Kan men geen HLD 57 gebruiken met dubbeldekkers?
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.
HLD57's zijn er gewoon niet voor gemaakt hoor.
Deze zijn gemaakt om zware goederentreinen te trekken en zullen daarom ook minder snel kunnen optrekken.
Deze zijn gemaakt om zware goederentreinen te trekken en zullen daarom ook minder snel kunnen optrekken.