Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ronny

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Bericht door ronny »

K V B schreef: En zit de spoorlijn echt vol vanaf Lier? Ik krijg toch wel vaak de indruk dat voor de Belgische spoorwegen "vol" een heel andere betekenis heeft als voor de Nederlandse of Zwitserse spoorwegen...
Je moet er ook rekening mee houden dat er in Lier nog een belangrijke overweg is die ook nog open moet gaan. Het is raar dat daar zelfs voor voetgangers/fietsers geen onderdoorgang is.
melle

Bericht door melle »

Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...
ronny

Bericht door ronny »

melle schreef:Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...
De overweg van de Lispersteenweg, dit is ook de weg naar het voetbalstadion van Lier. Deze ligt tussen het station van Lier en de splitsing van de lijn 15 en 16. Als ik daar 's namiddags passeer staan daar veel schoolkinderen te wachten.
melle

Bericht door melle »

Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.

Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.
K V B

Bericht door K V B »

giuseppe schreef:Op een gedeelte van de Maaslijn wordt er zelfs een kwartiersdienst op enkelspoor gereden, dus dat mag geen probleem zijn. Je moet alleen zorgen voor dubbelsporige stations zodat daar gekruist kan worden
In Zwitserland rijd de TSOL zelfs een vijfminuten dienst op enkelspoor. Maar dat is lightrail, dus dat is wel iets anders. De SZU rijd een tien minuten dienst tijdens de spits. Op Enkelspoor. Daar moet echt alles op tijd zijn wil het werken...
melle

Bericht door melle »

Cipallieter schreef:
melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.

Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.
Dan zal men de overwegen maar moeten proberen te vermijden in Lier. Of de overwegen enkel toegankelijk maken voor fietsers en bromfietsen..
Trammist

Bericht door Trammist »

De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Trammist schreef:De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
De Lispersteenweg is geen deel van de N14.
Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het is wel een belangrijke invalsweg voor Lier natuurlijk.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Euh, nee...? Vertel!?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Bericht door Trammist »

Nicholas schreef:
Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...
Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Trammist schreef:
Nicholas schreef:
Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...
Het kan zijn dat ik me vergist heb, het meeste verkeer zal sowieso via de Ring gaan vanuit Duffel om verder richting Ranst en dergelijke te rijden.

En bij die ondertunneling ging het niet zozeer om het geld, maar wel om wie er onteigend zou worden. :wink:
LML

Bericht door LML »

Misschien een sprankeltje hoop:
Als vanaf december de L-dienst Mol-Antwerpen terug beperkt wordt tot Mol-Herentals, komen er terug MW41'ers vrij voor de IR Hasselt/Neerpelt-Mol-Antwerpen (hoe het dus voor de brand in Herentals was). Maar ik geloof dat het maar om 1 of 2 treinstellen gaat. Veel is het niet, maar het is al 'iets'...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Kan men geen HLD 57 gebruiken met dubbeldekkers?
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.
melle

Bericht door melle »

HLD57's zijn er gewoon niet voor gemaakt hoor.
Deze zijn gemaakt om zware goederentreinen te trekken en zullen daarom ook minder snel kunnen optrekken.
Plaats reactie