Pagina 5 van 7

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:22
door ronny
K V B schreef: En zit de spoorlijn echt vol vanaf Lier? Ik krijg toch wel vaak de indruk dat voor de Belgische spoorwegen "vol" een heel andere betekenis heeft als voor de Nederlandse of Zwitserse spoorwegen...
Je moet er ook rekening mee houden dat er in Lier nog een belangrijke overweg is die ook nog open moet gaan. Het is raar dat daar zelfs voor voetgangers/fietsers geen onderdoorgang is.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:41
door melle
Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:55
door ronny
melle schreef:Welke dan? Volgens mij is de belangrijkste de tunnel onder de sporen hoor...
De overweg van de Lispersteenweg, dit is ook de weg naar het voetbalstadion van Lier. Deze ligt tussen het station van Lier en de splitsing van de lijn 15 en 16. Als ik daar 's namiddags passeer staan daar veel schoolkinderen te wachten.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 06 nov 2009, 18:01
door melle
Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 06 nov 2009, 23:52
door Cipallieter
melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.

Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 07 nov 2009, 09:39
door K V B
giuseppe schreef:Op een gedeelte van de Maaslijn wordt er zelfs een kwartiersdienst op enkelspoor gereden, dus dat mag geen probleem zijn. Je moet alleen zorgen voor dubbelsporige stations zodat daar gekruist kan worden
In Zwitserland rijd de TSOL zelfs een vijfminuten dienst op enkelspoor. Maar dat is lightrail, dus dat is wel iets anders. De SZU rijd een tien minuten dienst tijdens de spits. Op Enkelspoor. Daar moet echt alles op tijd zijn wil het werken...

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 07 nov 2009, 13:28
door melle
Cipallieter schreef:
melle schreef:Dat is enkel na de school. Op andere tijdstippen gaat dit wel hoor.
Dat moet ik toch tegenspreken. Als ik langs deze weg naar het centrum van Lier moet voorzie ik altijd 10 min. extra ongeacht het tijdstip want je staat er gegarandeerd voor een gesloten overweg.

Ook de overwegen van Nijlen - statiestraat en Boechout - Heuvelstraat zijn knelpunten.
Dan zal men de overwegen maar moeten proberen te vermijden in Lier. Of de overwegen enkel toegankelijk maken voor fietsers en bromfietsen..

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 07 nov 2009, 16:28
door Trammist
De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 08 nov 2009, 01:52
door Nicholas
Trammist schreef:De Listersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
De Lispersteenweg is geen deel van de N14.
Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het is wel een belangrijke invalsweg voor Lier natuurlijk.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 08 nov 2009, 09:38
door jan_olieslagers
Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Euh, nee...? Vertel!?

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 08 nov 2009, 12:29
door Trammist
Nicholas schreef:
Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
De Lispersteenweg is geen deel van de N14.
Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...
Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het is wel een belangrijke invalsweg voor Lier natuurlijk.
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 08 nov 2009, 14:17
door Nicholas
Trammist schreef:
Nicholas schreef:
Trammist schreef:De Lispersteenweg (N.14) Lier-Ranst-Zoersel-... is toch een belangrijke hoofdweg hoor. Daar zou ik geen "enkel voetgangers" van maken hoor...
De Lispersteenweg is geen deel van de N14.
Hoezo? De N14 loopt gewoon door via Lispersteenweg, Van Boeckellaan, Baron Opsomerlaan en Mechelsesteenweg...
Nicholas schreef:Normaal gezien had daar net zoals aan het station een tunnel moeten komen, maar ja, je weet wel waarom dat daar niet gebeurd is...
Het is wel een belangrijke invalsweg voor Lier natuurlijk.
Simpelweg te duur... En bovendien zouden er - denk ik - enkele onteigeningen moeten gebeuren...
Het kan zijn dat ik me vergist heb, het meeste verkeer zal sowieso via de Ring gaan vanuit Duffel om verder richting Ranst en dergelijke te rijden.

En bij die ondertunneling ging het niet zozeer om het geld, maar wel om wie er onteigend zou worden. :wink:

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 12 nov 2009, 10:26
door LML
Misschien een sprankeltje hoop:
Als vanaf december de L-dienst Mol-Antwerpen terug beperkt wordt tot Mol-Herentals, komen er terug MW41'ers vrij voor de IR Hasselt/Neerpelt-Mol-Antwerpen (hoe het dus voor de brand in Herentals was). Maar ik geloof dat het maar om 1 of 2 treinstellen gaat. Veel is het niet, maar het is al 'iets'...

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 17 nov 2009, 19:18
door b-loc
Kan men geen HLD 57 gebruiken met dubbeldekkers?
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.

Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?

Geplaatst: 17 nov 2009, 19:20
door melle
HLD57's zijn er gewoon niet voor gemaakt hoor.
Deze zijn gemaakt om zware goederentreinen te trekken en zullen daarom ook minder snel kunnen optrekken.