Steven schreef:ik vermoed niet dat een student zo vroeg in de les moet zitten, want daar gaat het hem hier toch over.
Waaruit besluit je dat die student naar de les ging ?
18 september 2010 is een zaterdag en hij zegt zelf dat hij naar huis ging.
Het kan dus best zijn dat hij die zaterdagmorgen vroeg de trein naar huis nam.
De treinplanner geeft voor zaterdagmorgen als eerste 3 treinen:
5.56u: normale trein met overstappen in Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters.
6.08u: trein met overstappen in Antwerpen-Berchem.
6.12u: normale trein met overstappen in Gent-Sint-Pieters.
Het kan dus best wel over die tweede trein gaan.
Nu weet ik ook dat men volgens alle reglementen die tweede trein niet mag nemen met een gewoon ticket of campuskaart.
Maar ik heb daar toch enkele vragen bij.
1. Waarom staat er bij de details van die trein geen vermelding "Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs" wat normaal het geval is in zo een situatie ?
2. Wat is er zo speciaal aan deze trein dat dit de enige trein is via Berchem die vermeld wordt op de hele dag, terwijl er 12 minuten vroeger en 4 minuten later een trein is langs de normale reisweg ?
3. Als men voor deze trein een ticket wil kopen met de knop Koop online, is op het invulscherm het vakje voor het vertrek- en aankomststation reeds vooraf ingevuld maar is het vakje Via nog leeg.
4. Waarom zijn 5 maanden na dit feit, deze fouten nog steeds niet rechtgezet op de website ?
Nog afgezien van de beweegredenen waarom iemand deze trein zou willen nemen, vind ik al deze punten toch zeer misleidend.
Ik heb ook nog altijd geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom men in de reisplanner voor de verbinding Heide ( of Kalmthout, etc ..) naar Antwerpen-centraal in het weekend elk uur een verbinding via Roosendaal krijgt aangeboden die 3 minuten later vertrekt dan de normale L-trein naar Antwerpen, meer dan dubbel zo lang onderweg is en waarschijnlijk minstens het driedubbele kost van de normale prijs. Welke gek gaat die trein nemen ?