Goederentrein voorrang op L-trein?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jethro

Re: Goederentrein voorrang op L-trein?

Bericht door Jethro »

ik heb vanmorgen een écht aangename samenwerking met TC gehad :D
Ik moest een autotrein van FNND naar LZR brengen via L59 met een TRAXX,
5' te laat vertrokken uit FNND en tegen dat ik in Berchem was had ik al 15'....
Vanaf dan zat ik achter iets..... , 2 gele, 2 gele, 2gele ....
Juist voor Beveren Waas (reeds 20' retard) gaat m'n GSMR, een vriendelijke vrouwenstem van TC aan de lijn;
"TB jij zit achter de omnibus hé, als je hem mooi kan blijven volgen dan laat ik je ervoor te St Niklaas...."
Zo gezegd, zo gedaan.... :)
Nu had ik te FGZH al wat minuten ingewonnen en kreeg ik weer 2 gele, waarop ik naar Blok9 belde, en hem uitlegde dat ik zo vlug mogelijk naar FGSP wilde...
Waar de vriendelijke man dan ook voor gekeken heeft , Groen tot FGSP! :D
Daar aangekomen heb ik dan nog eens naar Blok 6 gebeld met de vraag of ik tussen de IC en de L-trein naar Brugge mocht rijden.
Die zei dat hij ervoor ging kijken en hij deed het ook!
Zo ben ik te LZR aangekomen en was mijn vertraging weg! :D

Dit heb ik allemaal te danken aan de vriendelijke vrouw op TC die mij in FSN voor de L-trein wilde steken! Waarvoor Dank! :D
Anders had ik zeker met een uur ofzo in LZR aangekomen en had m'n collega niet meer op tijd kunnen vertrekken omdat hij mijn lok nodig had
sislowie

Bericht door sislowie »

Jethro schreef:ik heb vanmorgen een écht aangename samenwerking met TC gehad :D
Ik moest een autotrein van FNND naar LZR brengen via L59 met een TRAXX,
5' te laat vertrokken uit FNND en tegen dat ik in Berchem was had ik al 15'....
Vanaf dan zat ik achter iets..... , 2 gele, 2 gele, 2gele ....
Juist voor Beveren Waas (reeds 20' retard) gaat m'n GSMR, een vriendelijke vrouwenstem van TC aan de lijn;
"TB jij zit achter de omnibus hé, als je hem mooi kan blijven volgen dan laat ik je ervoor te St Niklaas...."
Zo gezegd, zo gedaan.... :)
Nu had ik te FGZH al wat minuten ingewonnen en kreeg ik weer 2 gele, waarop ik naar Blok9 belde, en hem uitlegde dat ik zo vlug mogelijk naar FGSP wilde...
Waar de vriendelijke man dan ook voor gekeken heeft , Groen tot FGSP! :D
Daar aangekomen heb ik dan nog eens naar Blok 6 gebeld met de vraag of ik tussen de IC en de L-trein naar Brugge mocht rijden.
Die zei dat hij ervoor ging kijken en hij deed het ook!
Zo ben ik te LZR aangekomen en was mijn vertraging weg! :D

Dit heb ik allemaal te danken aan de vriendelijke vrouw op TC die mij in FSN voor de L-trein wilde steken! Waarvoor Dank! :D
Anders had ik zeker met een uur ofzo in LZR aangekomen en had m'n collega niet meer op tijd kunnen vertrekken omdat hij mijn lok nodig had
Voila, waar een wil is, is een weg.
Helaas is de wil dikwijls weg...
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Jethro schreef:
Hogersluys schreef: Just-in-time is m.i. geen argument om goederen maar voor mensen te laten gaan.
Dat is van alles zo hé, als je er zelf niet op zit te wachten is het niet belangrijk, maar als je zelf iets dringend nodig , ho maar.....
Just-in-time is een relatief recente uitvinding om geen stock meer te moeten opslaan. Als bedrijf moet je er maar mee kunnen leven dat het soms ook mis kan gaan. De wereld moet zich niet aanpassen aan hun bedrijfslogica.
K V B

Bericht door K V B »

Paul schreef: 15u38: een lange goederentrein (containers China Shipping) sukkelt traag tegen 40 km/u over spoor 4 door het station, komende uit Antwerpen, richting Gent. Deze trein moest dus bij de inrit van het station naar tegenspoor, bij de uitrit weer naar normaalspoor, blokkeert dus het volledige station, tijdens de trage doortocht van die lange goederentrein kan geen enkele andere trein het station in of uit.
Een van de problemen is juist dat er nog veel te veel wissels liggen op het Belgische net die maar aan een slakkegangetje bereden mogen worden. Is Infrabel van plan daar wat aan te doen?
Want met snellere wissels, en een moderneren signalisatie kan je best de capaciteit verhogen en tegelijkertijd je dienstregeling wat robuster maken.
K V B

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:
Jethro schreef:
Hogersluys schreef: Just-in-time is m.i. geen argument om goederen maar voor mensen te laten gaan.
Dat is van alles zo hé, als je er zelf niet op zit te wachten is het niet belangrijk, maar als je zelf iets dringend nodig , ho maar.....
Just-in-time is een relatief recente uitvinding om geen stock meer te moeten opslaan. Als bedrijf moet je er maar mee kunnen leven dat het soms ook mis kan gaan. De wereld moet zich niet aanpassen aan hun bedrijfslogica.
Just in time is anders een gevolg van bedrijven die zich aan de wereld aanpassen. Aan de wens van "de wereld" voor goedkope consumptiegoederen...
pietje

Bericht door pietje »

K V B schreef:
Paul schreef: 15u38: een lange goederentrein (containers China Shipping) sukkelt traag tegen 40 km/u over spoor 4 door het station, komende uit Antwerpen, richting Gent. Deze trein moest dus bij de inrit van het station naar tegenspoor, bij de uitrit weer naar normaalspoor, blokkeert dus het volledige station, tijdens de trage doortocht van die lange goederentrein kan geen enkele andere trein het station in of uit.
Een van de problemen is juist dat er nog veel te veel wissels liggen op het Belgische net die maar aan een slakkegangetje bereden mogen worden. Is Infrabel van plan daar wat aan te doen?
Want met snellere wissels, en een moderneren signalisatie kan je best de capaciteit verhogen en tegelijkertijd je dienstregeling wat robuster maken.
Infrabel heeft daar een ander idee over: we laten minder (P-)treinen rijden, dan zal de rest wel vanzelf beter op tijd rijden :roll:
Jethro

Bericht door Jethro »

K V B schreef:
Ze zijn er toch aan bezig denk ik,
Te FGSP zijn ze snellere wissels aan het leggen kant Brussel.
En bij de vernieuwing van Merelbeke hebben ze de snelheid daar ook opgetrokken op het omloopspoor,
daar hebben ze kant Melle ook wissels gelegd die aan 90km/h bereden mogen worden
Maar ze hebben wel vergeten de signalisatie aan te passen waardoor we er richting Gent maar aan 40km/h over mogen :roll:
Hopelijk passen ze die ook vlug aan want dit brengt ook onnodige vertraging met zich mee, zeker omdat we de lijn moeten kruisen.... :shock:
Van Merelbeke richting Melle mogen we er gelukkig wel aan 90km/h over :)
Tim

Bericht door Tim »

Jethro schreef:een vriendelijke vrouwenstem van TC aan de lijn
Ik heb ook al kennis gemaakt met die vriendelijke vrouwenstem, toen ik de L-trein naar Mechelen mocht voorbijsteken op tegenspoor.
Chapeau voor de vrouwen op TC die duidelijk blijk geven van initiatief! Hun mannelijke collega's mogen in hun voetsporen treden :)
groentje

Bericht door groentje »

Ik voel me zwaar gediscrimineerd, alsof de mannen op TC hun werk niet goed kunnen doen :x

:wink:
Bibke

Bericht door Bibke »

groentje schreef:Ik voel me zwaar gediscrimineerd, alsof de mannen op TC hun werk niet goed kunnen doen :x

:wink:
Groentje, wie het schoentje past, trekke het aan. :wink:

Erg van me, hé.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

K V B schreef:
Just in time is anders een gevolg van bedrijven die zich aan de wereld aanpassen. Aan de wens van "de wereld" voor goedkope consumptiegoederen...
Daar geloof ik niets van. In de praktijk zal het de winstmarge zijn die vergroot wordt, geloof maar niet dat de prijs van consumptiegoederen ook maar 1 eurocent naar omlaag gaat. Maar goed: wat ik bedoelde is dat ook maatschappelijk de gevolgen van just-in-time moeten worden in rekening gebracht. Als die negatief zijn en onverantwoord hoge aanpassingen vergen aan de infrastructuur, wel dan moeten we er toch niet mee doorgaan enkel en alleen omdat bepaalde bedrijven geen opslagruimte willen voorzien?
pietje

Bericht door pietje »

Hogersluys schreef:
K V B schreef:
Daar geloof ik niets van. In de praktijk zal het de winstmarge zijn die vergroot wordt, geloof maar niet dat de prijs van consumptiegoederen ook maar 1 eurocent naar omlaag gaat. Maar goed: wat ik bedoelde is dat ook maatschappelijk de gevolgen van just-in-time moeten worden in rekening gebracht. Als die negatief zijn en onverantwoord hoge aanpassingen vergen aan de infrastructuur, wel dan moeten we er toch niet mee doorgaan enkel en alleen omdat bepaalde bedrijven geen opslagruimte willen voorzien?
Euh, winstmarge in de bv. automobielsector (waar just-in-time bijna algemeen is)?
Als er extra kosten zijn aan de infra moet de beheerder natuurlijk zien of het verantwoord is.
Ik zou trouwens graag zien dat koerierbedrijven als DHL, TNT,... voor bestemmingen binnen 1000-2000 km met TGV's zouden werken ipv met vliegtuigen.
Dan moet men natuurlijk die treinen niet steeds aan de kant zetten als er een vertraagde stoptrein in aantocht is.
dentheo

Bericht door dentheo »

markske schreef: Denk je nu echt dat een andere trein nooit geen dubbel geel te zien krijgt ?
Indien een trein met zware last dubbel geel krijgt aan de Kennedytunnel geraakt hij er op eigen kracht nooit meer uit.
Dat begrijp ik, maar geldt dat dan van Gent tot Antwerpen, die seinomschakeling ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef: Dat begrijp ik, maar geldt dat dan van Gent tot Antwerpen, die seinomschakeling ?
Hoe bedoel je uw vraag juist?
dentheo

Bericht door dentheo »

Sorry Steven, was dom van mij.
Ik ben na paar weken treintje rijden in Tsjechië, Slowakije aan het bijlezen.
Verderop blijkt dat zijn opmerking alleen telde voor de inritten van de tunnel op lijn 59, wat logisch is.
Mijn reactie gaat eruit,
sorry kan op deze forumsoftwareversie blijkbaar niet
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie