Pagina 47 van 64

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 18:59
door ovspotter_be
Richting Brussel en Charleroi rijdt deze in Antwerpen-Centraal inderdaad verder als 45xx.
Maar in de richting van Noorderkempen is het steeds de 31xx die in Antwerpen-Centraal verder rijdt richting Noorderkempen als S35, ik vind nergens een 45xx komende van Charleroi die nadien richting Noorderkempen rijdt.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 19:43
door BVG1988
Daviddb schreef: 09 dec 2024, 16:26 De ritten op de 21xx beperkt tot Arlon worden inderdaad voornamelijk 7M6 rijtuigen ingeslotendoor 2 M7BMX gemotoriseerde stuurstanden.
Die M7BMx zijn die dan zonder GF-koppeling, of met zoals een combinatie met 2x HLE19 aan de uiteinden?

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 19:49
door ovspotter_be
M7BMx heeft een GF-koppeling en kan dus gekoppeld rijden met bijvoorbeeld een desiro of HLE19.
Op deze verbinding (IC 21xx) zal deze echter zelf de trekkracht verzorgen bij die lange stammen waarbij de trein beperkt wordt tot Arlon en zijn er dus geen bijkomende locomotieven nodig.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 20:44
door Klassiekje
De perrons van Moensberg op L124 zouden toch al op 15/12 in dienst komen maar ik zie voorlopig geen bediening daar.
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 21:27
door ovspotter_be
De perrons van Moensberg op L124 leken me vorige week nog niet echt klaar.
Ik weet ook niet of een extra halte te Moensberg wel past in de dienstregelingen op een tweesporige L124.
En ik vermoed dat nummers 1 & 2 gereserveerd worden voor eens L124 viersporing wordt gemaakt, de voorbereidingen daarvoor zijn ook al klaar t.h.v. Moensberg (pilaren voor viaduct).

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 22:41
door Natje049
ovspotter_be schreef: 09 dec 2024, 18:59 Richting Brussel en Charleroi rijdt deze in Antwerpen-Centraal inderdaad verder als 45xx.
Maar in de richting van Noorderkempen is het steeds de 31xx die in Antwerpen-Centraal verder rijdt richting Noorderkempen als S35, ik vind nergens een 45xx komende van Charleroi die nadien richting Noorderkempen rijdt.

Het wordt:

IC 3100 FBMZ - FN
S35 6750 FN - NDK
S65 6750 NDK - FN
IC 4500 FN - FCR
IC 2000 FCR - FES
IC 2000 FES - FCR
IC 4500 FCR - FN (-LBWB)
IC 3100 FN - FBMZ

In Charleroi wordt soms uitgeweken en komen ze terug als 4500 meteen en slaan ze het stukje 2000 over.
De hele dag wordt zo gereden, natuurlijk starten sommige rammen in Charleroi of Antwerpen maar dit is de basis van die roulaties. Allemaal 18/19 + 8M6

Ik had er persoonlijk gewoon IC 3100 tot Noorderkempen van gemaakt. Maar omdat die in het terugkomen de IC4500 wordt is dat niet haalbaar. Zo (samen met volledig afschaffen van IC3300) zijn er wel ineens wat plaatsjes in Antwerpen. Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 09 dec 2024, 23:07
door FLV-FGSP
>Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.

Die gaat toch naar de wijkbundel Luchtbal?

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 09:23
door joverwimp
desirootje schreef: 21 nov 2024, 10:10
ronny schreef: 21 nov 2024, 09:33 Is een rechtstreekse treinverbinding tussen Bockstael en Schaarbeek niet mogelijk ?
Ik ben niet zeker, Schaarbeek heeft geen perrons voor sporen 1-4, al die sporen moeten oversteken om Schaarbeek te bereiken lijkt mij vrij moeilijk zeker in de spits.
vroeger bestond die rechtstreekse verbinding (spoorboekje 1975-76)

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 09:38
door Steve
Zijn ALLE 20xx, 31xx en 45xx op die manier aan elkaar gelinkt, met andere woorden 8 M6 op alle treinen van die drie verbindingen? Het zou alvast welkome extra capaciteit brengen op die cruciale as (waar er nu vaak ook Desiro's, MS75, klassiekjes, M5... in een veel beperktere samenstelling rijden) en ook het verdwijnen van de 33xx een heel klein beetje kunnen compenseren qua capaciteit.

De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 09:55
door joverwimp
Veel problemen vinden hun oorzaak in de oververzadigde NZ verbinding. Is het niet mogelijk om het beginpunt van sommige verbindingen te leggen in Brussel-Noord of Zuid ? Dat kon vroeger en ontlast de NZ verbinding.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 10:36
door jan_olieslagers
Dat is reeds meermaals besproken: op de huidige sporen kopmaken kost veel te veel tijd, zeker in Brussel-Noord met maar twaalf perronsporen.
In Brussel-Zuid zijn er wel een paar, dacht ik.
Ik herinner me wel de suggestie om, zeker in Brussel-Noord, op een tweede niveau een aantal kopsporen bij te maken. Of die (naar mijn indruk behoorlijke zware) investering voldoende nuttig is kan ik niet inschatten.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 10:47
door stijn
Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 11:14
door Shrek
joverwimp schreef: 10 dec 2024, 09:55 Veel problemen vinden hun oorzaak in de oververzadigde NZ verbinding. Is het niet mogelijk om het beginpunt van sommige verbindingen te leggen in Brussel-Noord of Zuid ? Dat kon vroeger en ontlast de NZ verbinding.
Neen, om dat efficiënt te doen ontbreekt het aan cruciale infrastructuur op dit moment, vooral kant FBN.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 11:33
door ronny
stijn schreef: 10 dec 2024, 10:47 Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.
De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 10 dec 2024, 11:46
door stijn
ronny schreef: 10 dec 2024, 11:33 De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.
Hoog tijd om van Brussel een stadsgewest te maken...