stijn schreef: ↑10 dec 2024, 10:47
Wat wel mogelijk is, en gepland is, als er geld is, dacht ik, zijn bijkomende overbruggingen in Noord en Zuid om de hele NZ verbinding 100% optimaal te kunnen gebruiken door kruisingen te vermijden.
De sloopaanvraag van Infrabel voor de huizen langs het spoor in Brussel Noord is geweigerd geworden door het gemeentebestuur een tijd geleden. Een overbrugging over lijn 50 voor lijn 36N is dus (voorlopig) niet mogelijk.
Waarom zou een gemeente ooit voor verkrotting ipv ontwikkeling kiezen??
Dat kan ook echt alleen maar in Brussel, lijkt mij. Dat is zowat de enige stad in dit land die écht egocentrisch bestuurd wordt (ja, zelfs veel meer dan 't Stad aan de Schelde). Ontwikkeling van een nationaal spoornet interesseert hen waarschijnlijk geen zak.
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 09:38
Zijn ALLE 20xx, 31xx en 45xx op die manier aan elkaar gelinkt, met andere woorden 8 M6 op alle treinen van die drie verbindingen? Het zou alvast welkome extra capaciteit brengen op die cruciale as (waar er nu vaak ook Desiro's, MS75, klassiekjes, M5... in een veel beperktere samenstelling rijden) en ook het verdwijnen van de 33xx een heel klein beetje kunnen compenseren qua capaciteit.
De vraag is dan wel waar in het bijzonder de vele M5-stammen naartoe gaan als ze niet meer rijden op de 31xx, 33xx, noch de 43xx zoals eerder al gemeld?
M5 verhuist bijna allemaal naar P-treinen om daar M4 te vervangen.
E20xx Charleroi-Centraal - Antwerpen-Centraal wordt E67xx Antwerpen-Centraal - Noorderkempen en terug. Er is dus een fysieke koppeling met een rechtstreekse trein van Noorderkempen naar Brussel.
Laatst gewijzigd door 260689 op 10 dec 2024, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Natje049 schreef: ↑09 dec 2024, 22:41
Spoor 24 lijkt dan weer enkel nog in gebruik voor IC 2600 met lange keertijd.
Die wijkt uit richting Luchtbal-Wijkbundel.
De -2 in Antwerpen-Centraal zal worden gebruikt voor de Eurostar om de EuroCity Direct daar in te halen in beide richtingen.
Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
BVG1988 schreef: ↑10 dec 2024, 18:26
Ik neem aan dat van de IC23(A) nu toch wel wat breaks vrijkomen nu dat de 23XX en 28XX aan elkaar gekoppeld zijn maar de 23XX en de 22XX.
Ik neem aan dat de breaks dan in het weekend ook verdwijnen van de 36XX.
De E36xx krijgen allemaal M7. Die nieuwe reeks E22xx/E23xx gaan veelal BREAKS rijden
Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?
Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 19:48
Zou de 36xx dan ook in het weekend (waar de vraag over ging) M7 krijgen, dus naar De Panne?
Iemand een idee trouwens welk materieel de nieuwe weekendversie Brussel - Dendermonde van de 32xx zal krijgen? Ik vrees dat ze weer voor de "gemakkelijkheidsoplossing" MS08 zullen kiezen, maar je weet nooit dat ze eindelijk de anders werkloze M7-stammetjes van stal zouden halen.
Mijn excuses! Iets te rap geweest.
De E32xx in het weekend rijd enkel tussen Dendermonde en Brussel-Zuid. Wordt inderdaad gereden met 1xDesiro.
De E36xx in het weekend rijd enkel tussen De-Panne en Brussel-Noord en zal afwisselend met DMT's en BREAKS gereden worden.
De E22xx en de E23xx rijden ook in het weekend met BREAKS afwisselend met 8xM6+T18/19
Steve schreef: ↑10 dec 2024, 19:48
Dendermonde-Brussel Zuid, met 3 tussenliggende stations zal de kortste IC lijn van het land zijn, meer dan een desiro gaan ze er niet voor gebruiken...
Klassiekje schreef: ↑09 dec 2024, 20:44
De perrons van Moensberg op L124 zouden toch al op 15/12 in dienst komen maar ik zie voorlopig geen bediening daar.
Ook opvallend, de perronnummers worden 3/4 (L124) en 5/6 (L26).
Niet gepland voor December, maar wel voor medio 2025.