Pagina 6 van 7
Geplaatst: 05 apr 2007, 20:30
door Wover
Hebben jullie trouwens al opgemerkt dat de bovenleiding daar (voorlopig nog) een propere koperkleur heeft? Normaal zijn de bovenleidingen altijd zwart van vuil.
Geplaatst: 05 apr 2007, 21:10
door Adler
Wover schreef:Hebben jullie trouwens al opgemerkt dat de bovenleiding daar (voorlopig nog) een propere koperkleur heeft? Normaal zijn de bovenleidingen altijd zwart van vuil.
Ja dat heb ik ook al gezien. Volgens mij zal dat ook langer zo blijven dan buiten omdat er geen regen op valt.
Geplaatst: 05 apr 2007, 21:39
door Shrek
dat is bij alle nieuwe bovenleiding zo hoor

kijk maar eens in leuven

Geplaatst: 06 apr 2007, 02:33
door Steven
idd de twee buitenste sporen worden toch aan lagere snelheid bereden terwijl de doorgaande sporen een hogere snelheid toelaten, de soort bovenleiding staat dus ook in functie van de toegelaten snelheid op een baanvak
Re: Blauw licht
Geplaatst: 06 apr 2007, 19:37
door dentheo
Adler schreef:Iemand vertelde me dat het blauwe licht op -2 ook een functie heeft, namelijk om drugsgebruik tegen te gaan. Bij blauw licht zou het namelijk heel moeilijk zijn om je aders te vinden om te spuiten.
Ik weet niet of dit klopt, maar het kan wel, want ik heb vanop de trein ook al gezien dat in sommige zijgangetjes van de tunnel die niet toegankelijk zijn voor het publiek ook blauwe lichten zijn.
Vorige vrijdag bij de ondergrondse trein op de luchthaven van Madrid gezien dat er boven elke nooduitgangdeur een blauw licht hing. De rest was wit...
Geplaatst: 09 apr 2007, 02:09
door Peche
Zijn die bakjes geen rookdetectoren? Ofzoiets???
En min stiefbroer heeft eens aan 60 km/h de tunnel binnengereden en kwam er uit aan 90 km/h. Hij heeft nog zelfs moeten remmen of hij was boven de toegelaten snelheid. Daarom zijn de meeste tb's bang als het geregend heeft en de sporen nat liggen dat ze maar moeilijk zouden kunnen afremmen en dan het perron missen. Daarom vragen de meeste tb's nu ook voor nieuwe lijnproef.
Geplaatst: 09 apr 2007, 11:05
door sterpenich
ja dat zou wel straf zijn.
eruit rijden en berchem station missen wegens te grote snelheid.
ben er nog altijd niet doorgereden, zal er eens werk van moeten maken.
Geplaatst: 14 apr 2007, 18:43
door peter74
Is er een speciale reden waarom de sporen op de helling van Berchem richting niveau -1 en -2 houten bielzen hebben, terwijl de rest (met uitz. van de wissels) betonnen bielzen hebben.
Geplaatst: 16 apr 2007, 00:19
door SteC
Wat mij daarnet opviel is dat je in de kelder ontvangst hebt met je GSM. In de tunnel is dat echter niet overal het geval.
Geplaatst: 25 apr 2007, 12:45
door Adler
Na 1 maand heeft men eindelijk ingezien dat Antwerpen-Centraal (-2) geen rangeerstation is en is men daar gestopt met het aankoppelen van motorstellen aan de IR-trein Essen-Jambes.
De trein wordt nu weer volledig samengesteld bij vertrek in Essen zoals vroeger altijd het geval was. Het aankoppelen was de oorzaak van een bijna dagelijkse vertraging van 20 minuten of meer.
Waarom dat altijd zo lang moet duren voor men iets door heeft weet ik ook niet.
Het afkoppelen van stellen 's avonds gebeurt wel nog maar neemt gelukkig niet zo veel tijd in beslag.
Geplaatst: 25 apr 2007, 13:50
door Steven
omdat bij het afkoppelen van stellen geen remproef nodig is, bij het aankoppelen wel, vandaar dat deze laatste altijd meer tijd zal vragen dan het voorzien afhaken van materieel
Geplaatst: 25 apr 2007, 13:58
door Adler
Steven schreef:omdat bij het afkoppelen van stellen geen remproef nodig is, bij het aankoppelen wel, vandaar dat deze laatste altijd meer tijd zal vragen dan het voorzien afhaken van materieel
Dat vermoedde ik wel ja, maar wie dan zo'n idiote beslissing neemt om dat zo te regelen, goed wetende dat er geen tijd voor voorzien is, weet ik ook niet.
Geplaatst: 25 apr 2007, 14:00
door Steven
och jawel die tijd is er zeker, in theorie, maar die theorie houd nooit rekening met al eventueel opgelopen vertraging. normaal heeft die ir een korte stilstand van een 6-7 minuten in antwerpen centraal, om te koppelen met twee bestuurders gaat dat perfect op die tijd. maar dat is de theorie
Geplaatst: 10 nov 2007, 08:25
door Adler
Adler schreef:Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
Raadsel is eindelijk opgelost. Dit zijn gewoon sterke lampen die een blauw licht op de zoldering projecteren. Blijkbaar heeft men nu pas de lampen aangesloten.
Ik snap wel niet goed wat hier de bedoeling van is, buiten wat energieverspilling. Ik zou trouwens niet graag de elektriciteitsrekening van Antwerpen-Centraal betalen, dat moet een enorm bedrag zijn alleen al voor de verlichting.
Geplaatst: 11 nov 2007, 13:35
door dentheo
Adler schreef:Adler schreef:Tweede vraag: aan het einde van het perron hangen aan het plafond 2 vierkante bakjes op de hoogte van het dak van de treinen, dit lijken me een soort antennes of detectors. Weet iemand wat dit is?
Raadsel is eindelijk opgelost. Dit zijn gewoon sterke lampen die een blauw licht op de zoldering projecteren. Blijkbaar heeft men nu pas de lampen aangesloten.
Ze hebben waarschijnlijk de opening van StPancras gezien met de Queen en de verlichte koepel.
Toen heeft er iemand gezegd: maar dat kunnen wij ook ...