Shrek schreef:konden ze dan niet beter de locs zo laten en alleen de stuurstanden GF geven?
draai dan 1 stam om zodat ze normaal gezien stuurstand tegen stuurstand komen. Als ze dan eens omgekeerd hangen koppel je de locs aan elkaar met een gewone schroefkoppeling

Uhmmm misschien makkelijker om alles met schroefkoppelingen te doen.
Gewoon alles ombouwen met hetzelfde soort koppeling wat ook op de Nederlandse DD-AR stammen zitten.
Deze hebben hun degelijkheid allang bewezen, al waren daar in het begin ook problemen mee.

De koppeling zit ook een stuk lager, zodat de oude vertrouwde haak van de schroefkoppeling gewoon gebruikt kon worden. Ook zitten de buffers er nog gewoon op.
Zodat de automatische koppeling geen extreme duwkrachten hoeft te leveren, want dat doen de buffers.

De schroefkoppeling zelf is wel verwijderd, deze zou nergens meer kunnen hangen omdat de automatische koppeling in de weg hangt, wel hebben ze de haak gebruikt, als een soort van valbeveiliging van de automatische koppeling.
Ook staat dit wat netter dan de lelijke stormram op de reeks 27