Ge vergeet de maffiasammarco1 schreef: Italie is helemaal geen vrij land, en zeker niet toerist vriendelijk... heb er 15 jaar gewoond... Achterlijke mensen daar... comunisten en fascisten... Hoe kan dat land ooit tegoei werken ?

Ge vergeet de maffiasammarco1 schreef: Italie is helemaal geen vrij land, en zeker niet toerist vriendelijk... heb er 15 jaar gewoond... Achterlijke mensen daar... comunisten en fascisten... Hoe kan dat land ooit tegoei werken ?
sncf-sncb schreef:Bij het franse gemeentevervoersbedrijf van Parijs, RATP, is het ook ten strengste verboden video- of foto-opnames te maken.
En ik ook en nog véééééle andere. Boeiend. Zolang ik er geen gezijk mee heb blijf ik lekker door fotograferen daar...Dieselfreak schreef:sncf-sncb schreef:Bij het franse gemeentevervoersbedrijf van Parijs, RATP, is het ook ten strengste verboden video- of foto-opnames te maken.Dan is hij in overtreding.
Recent door Slowakije gereisd en nergens problemen ondervonden, behalve in Cierna nad Tisou aan de grens met Oekraïne. Foto's genomen vanop een voetgangersbrug en volgens de spoorwegpolitie moest je daar 'n speciale toestemming voor hebben. Ik moest €5 betalen en dan zeiden ze ook nog iets van "clear", waarmee ze wellicht wilden aangegeven dat ik de foto's moest wissen, maar omdat ze dat verder niet zo meteen in het Engels konden uitleggen, hebben ze het maar zo gelaten.stefke schreef:ey
weet er iemand of er mag gefotografeerd worden in de oostblok landen die aan Oostenrijk hangen
Zo ver zou ik het niet drijven, ik heb keurig een ontvangstbewijs met stempel gekregen (mooi souvenirtje).wim70 schreef:slachtoffer van maffia-praktijken..clear=wegwezen (?)...5 euro in de zak... typisch oostblok
Eerder typisch westers vooroordeelwim70 schreef:slachtoffer van maffia-praktijken..clear=wegwezen (?)...5 euro in de zak... typisch oostblok
Dus eigenlijk had ik gewoon gloeiend mazzel toen ik op 30 december 2006 in het Roemeense Sighetul Marmatiei ongestoord richting Oekraïne stond te fotograferen, twee dagen voordat dat een EU-buitengrens zou wordengysev schreef:Wat grensstations betreft: dat is gevoelig en daar mag het inderdaad niet. De reden is simpel: het is de buitengrens van de EU met extra controle.