Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Geplaatst: 17 nov 2009, 19:22
Ik denk dat zo iets niet mogelijk is, en dat ze die locs broodnodig hebben voor den cargo.
Volgens mij zijn die aanpassingen praktisch & financieel niet realiseerbaar.b-loc schreef:Kan men geen HLD 57 gebruiken met dubbeldekkers?
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.
De 57 zijn niet echt gemaakt voor zware goederentreinen, daar dienen locs genre Voith Maxima voor. Maar het zijn wel goederenlocs.melle schreef:HLD57's zijn er gewoon niet voor gemaakt hoor.
Deze zijn gemaakt om zware goederentreinen te trekken en zullen daarom ook minder snel kunnen optrekken.
Een electrische locomotief heeft veel meer vermogen beschikbaar dan een diesel. Je gaat er dus zeker al twee nodig hebben voor een stam M6. En je mag niet onderschatten hoeveel stroom een modern rijtuig nodig heeft.b-loc schreef:Kan men geen HLD 57 gebruiken met dubbeldekkers?
mits aanpassingen aan de locs zodat ze elektriciteit enzo aan de rijtuigen kan voorzien.
Hoeveel van die generatorwagens heeft de NMBS?Bibke schreef:Met M5's zou het ook kunnen. Een voorbeeld:
http://www.wallorail.be/europe/belgique ... /154/4.htm
http://www.wallorail.be/europe/belgique ... 154/12.htm
Het verkeer van M5-dubbeldekrijtuigen is verboden op alle niet-geƫlektrificeerde lijnen.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor buitengewoon vervoer afgeleverd door I-TN.225.
In goede, nog bruikbare toestand: geen volgens mij...K V B schreef:Hoeveel van die generatorwagens heeft de NMBS?Bibke schreef:Met M5's zou het ook kunnen. Een voorbeeld:
http://www.wallorail.be/europe/belgique ... /154/4.htm
http://www.wallorail.be/europe/belgique ... 154/12.htm
Wel een vreemde regel eigenlijk. Je zou denken dat de enige voorwaarde om ergens met een dubbeldekker te mogen rijden zou zijn dat ie in het profiel past.Dieselfreak schreef:Euh, M5's op diesellijnen??
https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/523800
Het verkeer van M5-dubbeldekrijtuigen is verboden op alle niet-geƫlektrificeerde lijnen.
Er mag slechts van dit verbod worden afgeweken mits een voorlopige toelating voor buitengewoon vervoer afgeleverd door I-TN.225.
Rara, met welke reden??Steven schreef:Alle elektrische treinen zijn in principe verboden op diesellijnen
Zou de oorzaak niet in het profiel te zoeken zijn? Misschien zijn M5's te hoog voor sommige bruggen over niet-gelektrificeerde lijnen?Steven schreef:Doch kan de oorzaak misschien te zoeken zijn bij het gebruik van 1 zware omvormer voor 8 rijtuigen die via een speciale kabel alle rijtuigen gaat voeden.
Waar komt op een diesellijn die "terugstroom" vandaan?Steven schreef:Alle elektrische treinen zijn in principe verboden op diesellijnen ivm de terugstroom, nu ist zo dat dat ik voor de M5 origineel ook geen probleem zie aangezien ze hier onder die regel niet vallen. Doch kan de oorzaak misschien te zoeken zijn bij het gebruik van 1 zware omvormer voor 8 rijtuigen die via een speciale kabel alle rijtuigen gaat voeden.
De seinen?K V B schreef:Waar komt op een diesellijn die "terugstroom" vandaan?Steven schreef:Alle elektrische treinen zijn in principe verboden op diesellijnen ivm de terugstroom, nu ist zo dat dat ik voor de M5 origineel ook geen probleem zie aangezien ze hier onder die regel niet vallen. Doch kan de oorzaak misschien te zoeken zijn bij het gebruik van 1 zware omvormer voor 8 rijtuigen die via een speciale kabel alle rijtuigen gaat voeden.