300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot
Re: 300 kilometer file door winterweer... treinen rijden vlot
Vooral dat laatste maakt IRT beslissingen zo lastig te maken. Niet iedereen is daar even goed in.
Integendeel! Volgens de berichtgeving leek het erop dat de treinen beter reden dan op gewone dagen, zoals vorige week maandag.Steven schreef:waarom citeer je mij celtjan, was dit een zuiver sneeuwprobleem of niet?
absoluut! + het feit dat men in de Brusselse & andere grotere seinhuizen, de seingevers meerdere bewegingen in één keer dienen te overzien.Steven schreef:Vooral dat laatste maakt IRT beslissingen zo lastig te maken. Niet iedereen is daar even goed in.
En voila... Aangekomen op het Noordstation, moest je niet vertrouwen op Railtime... Op de borden werden enkel de treinen van de komende 15 minuten weergegeven, en mijn klassieke P-trein zat er niet tussen. De IC zat dan overvol natuurlijk, maar ik ben toch relax en pakweg amper een half uurtje later thuis geraakt.wooter schreef:Prisoner's dillema in effect: had je vandaag de trein genomen, ga je vanavond zeker en vast geconfronteerd worden met vertragingen...
Vandaag met de auto, want ik wist niet hoeveel effect er vandaag nog zou bestaan... En zie:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... naalid=891Treinbestuurders leggen het werk neer
Veel hinder in Vlaanderen verwacht — De NMBS meldt dat een aantal treinbestuurders in sommige depots, vooral in het zuiden van het land, niet aan het werk zijn gegaan. Het gaat om een onaangekondigde actie naar aanleiding van de treinramp in Buizingen. Straks wordt de zoekactie naar slachtoffers van de treinramp verdergezet.
Hier maken een aantal individuen dus weer maar eens schaamteloos gebruik van de tragedie van gisteren.
Er is nog geen onderzoek afgerond maar ze gaan al wel staken. Op mijn begrip kunnen ze geenszins rekenen.
De reiziger zal z'n plan weer al eens moeten trekken...
Er is nog geen onderzoek afgerond maar ze gaan al wel staken. Op mijn begrip kunnen ze geenszins rekenen.
De reiziger zal z'n plan weer al eens moeten trekken...
De spontane staking is vooral een emotionele uitbarsting. Vergeet niet, ze zijn zonet een collega kwijtgeraakt in verschrikkelijke omstandigheden, een andere is zwaar toegetakeld, en leefden al langer met het gevoel dat ze zich niet 100% veilig kunnen voelen bij het uitoefenen van hun beroep. Wellicht zal de directe oorzaak een seinvoorbijrijding zijn, al is het gevaarlijk te speculeren, maar wellicht had een werkend TBL1-systeem hier soelaas kunnen bieden. Of een ander systeem. Dat dat er niet was, ondanks eerdere beloftes na Pécrot, voedt de onvrede bij de bestuurders en het ander personeel.
Ik keur deze staking niet goed, en over het algemeen heb ik een bloedhekel aan wilde stakingen, maar hier kan ik toch enig begrip voor opbrengen.
Ik keur deze staking niet goed, en over het algemeen heb ik een bloedhekel aan wilde stakingen, maar hier kan ik toch enig begrip voor opbrengen.
Het probleem is dat dit de zoveelste staking is... Vorige keren waren het voor mooi weer, tegen slecht weer, betere werkomstandigheden, meer verlof, meer koopkracht, minder belastingen, ...
Een extra staking kan misschien nuttig zijn, maar het gemiddelde publiek kan het geen kl*ten meer schelen...
Een extra staking kan misschien nuttig zijn, maar het gemiddelde publiek kan het geen kl*ten meer schelen...
Maar waarom leiden "emotionele uitbarstingen" bij de NMBS tot stakingen, en bij DB, NS, SBB (en tig andere spoorwegmaatschappijen) niet?groentje schreef:De spontane staking is vooral een emotionele uitbarsting.
Was er bij de DB een spontane staking na het ongeval in Eschede? Ik dacht van niet...
Kijk, ik zoek ook maar naar een reden.
Het is waar dat de stakingsreflex er goed zit ingebakken, en dat dat niet zou mogen. In de meeste gevallen ben ik er zelf ook allergisch aan. Maar in dit geval vind ik een staking te begrijpen. Let op, ik vind ze niet goed, maar ik vind ze minder erg dan een staking voor meer geld, minder werk en dergelijke meer.
Het probleem is dat het vertrouwen weg is bij een groot deel van het personeel in het management. Om dat te herstellen is een loutering nodig, en hopelijk kan de staking hier therapeutisch werken...
Het is waar dat de stakingsreflex er goed zit ingebakken, en dat dat niet zou mogen. In de meeste gevallen ben ik er zelf ook allergisch aan. Maar in dit geval vind ik een staking te begrijpen. Let op, ik vind ze niet goed, maar ik vind ze minder erg dan een staking voor meer geld, minder werk en dergelijke meer.
Het probleem is dat het vertrouwen weg is bij een groot deel van het personeel in het management. Om dat te herstellen is een loutering nodig, en hopelijk kan de staking hier therapeutisch werken...
De staking zorgt voor overvolle treinen...
Hoeveel slachtoffers zouden er vallen als er een ongeluk is met zo'n overvolle stellen denk je...
Hoeveel slachtoffers zouden er vallen als er een ongeluk is met zo'n overvolle stellen denk je...
Tja, het nieuws dat er staking is, zal ondertussen ook wel bij veel reizigers zijn aangekomen. Minder reizigers, dus, en minder treinen, dus ook minder treinen die tegen elkaar kunnen rijden.
Makkelijke excuses, geen excuses, zelfs, maar goed, ik word hier in een positie geduwd als de voorstander van de staking. Dat klopt niet. Alleen vind ik de veroordeling ervan nogal makkelijk en goedkoop.
Makkelijke excuses, geen excuses, zelfs, maar goed, ik word hier in een positie geduwd als de voorstander van de staking. Dat klopt niet. Alleen vind ik de veroordeling ervan nogal makkelijk en goedkoop.
Maar die tegenkanting bij stakingen hebben de "stakingskampioenen" aan zichzelf te danken.
Ze verwachten toch geen begrip bij reizigers zeker?
Daar hadden ze op kunnen rekenen als dit de eerste staking in jaren was, maar we weten wel beter zekers.
Mij komt het over als dat er een aantal mensen bij de NMBS zijn die eigenlijk niet graag werken, en die dus elke reden goed genoeg vinden om te staken.
Hebben de vakbonden trouwens zelf al voorstellen gedaan hoe er aan het geld moet geraakt worden om die veiligheidssystemen versneld te installeren?
loonkostenbesparing?
Efficiëntieverhoging?
Verzelfstandiging B-cargo, waardoor daar minder geld naartoe gaat?
Neen, het moet weer nieuw belastinggeld zijn zekers, dat is toch oneindig beschikbaar...
Volgens Vervotte gisteren op het nieuws was er een vergadering geweest waar iedereen constructief meewerkte, zonder politieke spelletjes. Daarna laten ze de vakbondsmensen aan het woord en die beginnen gewoon hun eisenbundels uit de vorige stakingen te herhalen (splitsing, te korte opleiding,...) mij lijken dat politieke spelletjes en een oproep tot staken naar de achterban.
Ze verwachten toch geen begrip bij reizigers zeker?
Daar hadden ze op kunnen rekenen als dit de eerste staking in jaren was, maar we weten wel beter zekers.
Mij komt het over als dat er een aantal mensen bij de NMBS zijn die eigenlijk niet graag werken, en die dus elke reden goed genoeg vinden om te staken.
Hebben de vakbonden trouwens zelf al voorstellen gedaan hoe er aan het geld moet geraakt worden om die veiligheidssystemen versneld te installeren?
loonkostenbesparing?
Efficiëntieverhoging?
Verzelfstandiging B-cargo, waardoor daar minder geld naartoe gaat?
Neen, het moet weer nieuw belastinggeld zijn zekers, dat is toch oneindig beschikbaar...
Volgens Vervotte gisteren op het nieuws was er een vergadering geweest waar iedereen constructief meewerkte, zonder politieke spelletjes. Daarna laten ze de vakbondsmensen aan het woord en die beginnen gewoon hun eisenbundels uit de vorige stakingen te herhalen (splitsing, te korte opleiding,...) mij lijken dat politieke spelletjes en een oproep tot staken naar de achterban.
is een totaal ander ongeval en had niets te maken met de veiligheid van de trein op zich, hier waren derden in fout. Dit is een gelijkaardig ongeval als Pécrot. Het gevoel leeft dus vooral dat er op die negen jaar tijd niets is veranderd of bitter weinig en dat zorgt voor een extra knoop in de maag.K V B schreef:Maar waarom leiden "emotionele uitbarstingen" bij de NMBS tot stakingen, en bij DB, NS, SBB (en tig andere spoorwegmaatschappijen) niet?groentje schreef:De spontane staking is vooral een emotionele uitbarsting.
Was er bij de DB een spontane staking na het ongeval in Eschede? Ik dacht van niet...
Dan kijk ik er toch van op dat er gedurende 9 jaar niemand echt heel erg mee bezig was en dat er weer een ongeval moet gebeuren om dit (terug) op tafel te brengen.
Langs alle kanten trouwens zowel van de overheid, de NMBS, Infrabel, reizigersorganisaties, vakbonden en wie ik nog vergeten zou zijn.
Langs alle kanten trouwens zowel van de overheid, de NMBS, Infrabel, reizigersorganisaties, vakbonden en wie ik nog vergeten zou zijn.