Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Misschien dat hier een ander topic kan over gemaakt worden wat betreft het af/aankoppelen en keertijden. (wat niet wil zeggen dat dit niets te maken heeft met de nieuwe dienstregeling).
Voor de IC-O, gaat men permanent met 6I10/I11 rijden of gaat dit nog altijd zoals nu zijn, in de spits met 12 I10/I11? Worden de uren veranderd of blijft dit op het zelfde uur rijden?
Voor de IC-O, gaat men permanent met 6I10/I11 rijden of gaat dit nog altijd zoals nu zijn, in de spits met 12 I10/I11? Worden de uren veranderd of blijft dit op het zelfde uur rijden?
Met 12 rijtuigen kan men niet rijden voor de IC O, het perron van Vise is niet lang genoeg en bijgevolg kan men niet keren met 12 rijtuigen in Visé of men moet een andere constructie verzinnen (perron langer maken?)
Dus men zal permanent met 6I10/I11 rijden. Kunnen ze die verbinding anders niet vanuit gent laten rijden? dan heb je als volgt, Gent - Brussel - Luik - Visé?
Waar ga je die dan steken? Zoveel ruimte is er echt niet over op de 50A, zeker op het laatste stukje in de aanloop naar Brussel-Zuid...260689 schreef:Dus men zal permanent met 6I10/I11 rijden. Kunnen ze die verbinding anders niet vanuit gent laten rijden? dan heb je als volgt, Gent - Brussel - Luik - Visé?
op de huidige dienstregeling komt het ook slecht uit om hem over de 50A te sturen.
om xxu32 heb je de trein naar Gent via Aalst
om xxu41 heb je de trein naar Poperinge
De trein uit Maastricht komt aan om xxu36 in de meeste gevallen (soms om xxu55), dat wil zeggen dat je hem na een stop van 2 min (want dat is wat elke IC krijgt in fbmz) om 38 moet laten vertrekken. Waardoor je veel kans maakt de IC naar Poperinge altijd met vertraging te laten rijden. Dan hou ik nog geen rekening met alle andere versnijdingen die er op dat moment al zijn, zoals de treinen van de relatie 21XX die ook rond dat uur naar Vorst willen rijden om er al op slag eentje op te noemen die ik zo van buiten weet.
Dan vergeten we nog niet de eventuele extra trein die je nodig zal hebben om deze relatie te laten rijden, dit laatste punt zou nog zwaarder kunnen doorwegen dan wat ik hierboven al aanhaalde.
De trein uit Maastricht komt aan om xxu36 in de meeste gevallen (soms om xxu55), dat wil zeggen dat je hem na een stop van 2 min (want dat is wat elke IC krijgt in fbmz) om 38 moet laten vertrekken. Waardoor je veel kans maakt de IC naar Poperinge altijd met vertraging te laten rijden. Dan hou ik nog geen rekening met alle andere versnijdingen die er op dat moment al zijn, zoals de treinen van de relatie 21XX die ook rond dat uur naar Vorst willen rijden om er al op slag eentje op te noemen die ik zo van buiten weet.
Dan vergeten we nog niet de eventuele extra trein die je nodig zal hebben om deze relatie te laten rijden, dit laatste punt zou nog zwaarder kunnen doorwegen dan wat ik hierboven al aanhaalde.
Vanwaar die suggestie om die verbinding naar de verkeerde kant te verlengen?260689 schreef:Dus men zal permanent met 6I10/I11 rijden. Kunnen ze die verbinding anders niet vanuit gent laten rijden? dan heb je als volgt, Gent - Brussel - Luik - Visé?
Misschien omdat ze aan de andere zijde ingekort is....?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Steven schreef:op de huidige dienstregeling komt het ook slecht uit om hem over de 50A te sturen.
De treinen naar Kortrijk/ Poperinge hebben nu ook al vaak vertragingen.
-
De dienstregeling van de NS staat in de reisplanner (van de NS)...
De 2100, IC Vlissingen-Amsterdam, wordt ten noorden van Dordrecht aangepast. Vertrekt 6 minuten eerder uit Dordrecht richting Amsterdam en komt 6 minuten later aan in Dordrecht. (vertrek hetzelfde)
De 12100, Sprinter Vlissingen-Roosendaal wordt 3 minuten verschoven
De 9200, Internationale trein Amsterdam-Roosendaal vertrekt 8 minuten eerder uit Amsterdam, maar komt in Roosendaal eerder aan. Richting Amsterdam hetzelfde verhaal, vertrekt op de zelfde tijd uit Roosendaal en komt 8 minuten later aan in Amsterdam.
Er komt een extra IC 600, in halfuursdienst met de 9200 tussen Amsterdam-Rotterdam. Rijdt zolang er geen extra treinen over de HSL gaan rijden.
De 2100, IC Vlissingen-Amsterdam, wordt ten noorden van Dordrecht aangepast. Vertrekt 6 minuten eerder uit Dordrecht richting Amsterdam en komt 6 minuten later aan in Dordrecht. (vertrek hetzelfde)
De 12100, Sprinter Vlissingen-Roosendaal wordt 3 minuten verschoven
De 9200, Internationale trein Amsterdam-Roosendaal vertrekt 8 minuten eerder uit Amsterdam, maar komt in Roosendaal eerder aan. Richting Amsterdam hetzelfde verhaal, vertrekt op de zelfde tijd uit Roosendaal en komt 8 minuten later aan in Amsterdam.
Er komt een extra IC 600, in halfuursdienst met de 9200 tussen Amsterdam-Rotterdam. Rijdt zolang er geen extra treinen over de HSL gaan rijden.
Bij de Galliërs verandert er deze keer veel. Op http://www.sncf.com is er tijdelijk een speciale planner om reizen na 11 december te testen.
Een ontwerpdienstregeling voor Nord-Pas de Calais is beschikbaar op het adres:
http://telechargement.ter-sncf.com/Imag ... -66611.pdf
Op http://static.talkspirit.fr/sncf2/media ... _IDF.2.pdf staat een overzichtje van de TGV's die vanuit Brussel en Rijsel naar het Zuiden vertrekken.
Een ontwerpdienstregeling voor Nord-Pas de Calais is beschikbaar op het adres:
http://telechargement.ter-sncf.com/Imag ... -66611.pdf
Op http://static.talkspirit.fr/sncf2/media ... _IDF.2.pdf staat een overzichtje van de TGV's die vanuit Brussel en Rijsel naar het Zuiden vertrekken.
Wat ik zie is dat de Benelux-tijden alleen ten noorden van Rotterdam afwijken.MaartendeJ schreef:De 9200, Internationale trein Amsterdam-Roosendaal vertrekt 8 minuten eerder uit Amsterdam, maar komt in Roosendaal eerder aan. Richting Amsterdam hetzelfde verhaal, vertrekt op de zelfde tijd uit Roosendaal en komt 8 minuten later aan in Amsterdam.
Groetjes,
Rian
Ik wist overigens niet dat de Benelux geschrapt zou worden. Dus we mogen vanuit Roosendaal gaan "boemelen" naar Antwerpen als ik de krant moet geloven?Trein tussen Breda en Antwerpen
BREDA - Op de dag dat de spoorlijn Rotterdam-Roosendaal-Antwerpen wordt opgedoekt, gaat er een directe trein rijden tussen Breda en Antwerpen.
Dat maakt de Bredase verkeerswethouder Wilbert Willems op uit een brief die hij heeft gehad van minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu. Tijdens een commissievergadering zei Willems gisteravond dat 'de Nederlandse staat in de lijn naar Antwerpen zal voorzien'.
De exploitant van de hogesnelheidslijn HSA gaat de verbinding verzorgen, 'want die onderschrijft het belang van een goede verbinding met België', aldus de wethouder. Volgens hem wil de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS ook meedoen, zo lang dat bedrijf er geen financieel nadeel aan overhoudt. In de dienstregeling voor 2012 is de lijn naar België via Roosendaal definitief geschrapt.
Bron: Bn/de Stem
Groetjes,
Marianne

De spoorwegen willen de Benelux opheffen zodra de Fyra Amsterdam - Brussel gaat rijden. Maar wanneer dat zal zijn, daarover durft inmiddels niemand meer een uitsprak over te doen.Marianne schreef:Ik wist overigens niet dat de Benelux geschrapt zou worden. Dus we mogen vanuit Roosendaal gaan "boemelen" naar Antwerpen als ik de krant moet geloven?
Groetjes,
Rian
De nieuwe dienstregeling vanaf december 2011 staat terug online.
Voor de lijn 12 is er een heuse verbetering voor de studenten die zondag naar Leuven op kot gaan.
Doordat de stoptrein nu op 20.20u aankomt in Antwerpen ipv 20.26 hebben ze extra tijd om over te stappen, voor de piekuur trein naar Leuven. Die om 20.30u vertrekt.
Voor de lijn 12 is er een heuse verbetering voor de studenten die zondag naar Leuven op kot gaan.
Doordat de stoptrein nu op 20.20u aankomt in Antwerpen ipv 20.26 hebben ze extra tijd om over te stappen, voor de piekuur trein naar Leuven. Die om 20.30u vertrekt.
Waar dat dan, via Railtime komt er zelf dat deze datum buiten bereik is (of zoiets).odul schreef:De nieuwe dienstregeling vanaf december 2011 staat terug online.