Pagina 51 van 64

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 16 dec 2024, 17:17
door 4017-4018
Volgens treinposities.nl zou deze rit vandaag met Eurostar-stel 4025-4026 (Siemens Velaro E320) gereden hebben?

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 16 dec 2024, 18:50
door BVG1988
Het valt mij op de dat redelijk wat M7s en M4/I10 zijn vervangen door AM96s op de 24XX. Ik vermoed dat die M7s dan naar de 28XX zijn verhuisd.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 16 dec 2024, 19:54
door dovaere
BVG1988 schreef: 16 dec 2024, 18:50 Het valt mij op de dat redelijk wat M7s en M4/I10 zijn vervangen door AM96s op de 24XX. Ik vermoed dat die M7s dan naar de 28XX zijn verhuisd.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.
In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten :wink:

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 16 dec 2024, 19:58
door Shrek
dovaere schreef: 16 dec 2024, 19:54
BVG1988 schreef: 16 dec 2024, 18:50 Het valt mij op de dat redelijk wat M7s en M4/I10 zijn vervangen door AM96s op de 24XX. Ik vermoed dat die M7s dan naar de 28XX zijn verhuisd.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.
In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten :wink:
Treinnummers staan letterlijk bij elke trein in de app, en anders kijk je maar hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... elgi%C3%AB

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 16 dec 2024, 20:26
door BVG1988
dovaere schreef: 16 dec 2024, 19:54
BVG1988 schreef: 16 dec 2024, 18:50 Het valt mij op de dat redelijk wat M7s en M4/I10 zijn vervangen door AM96s op de 24XX. Ik vermoed dat die M7s dan naar de 28XX zijn verhuisd.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.
In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten :wink:
De officiële lijst van de IC's met hun treinnummers staan hier. Maar de lijst is niet volledig aangepast met de nieuwe aanpassingen van de IC20 en de IC23A https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... c-leaflets
De treinreeks IC20 was de 22XX en de IC23A was de 28XX, deze zijn nu omgedraaid, maar de tekstregels op de links zijn nog niet volledig juist.
De IC14 17XX is wel volledig aangepast.
De IC29 is ook aangepast, alleen zou het wel logischer zijn die op te splisen in 2 linkregels, want Gent - Aalst - Brussel - Landen - Genk is in de week en de Brussel - Aalst - De Panne is in het weekend

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 17:14
door groentje
Vergeten kijken vandaag, maar er zijn inderdaad een aantal 93xx die geen voorziene stip in Antwerpen hebben. Mijn vermoeden is dat dat terugkerende 91xx zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid zeggen.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 18:07
door overweg13
BVG1988 schreef: 16 dec 2024, 20:26
De IC14 17XX is wel volledig aangepast.
Ja, maar als je op de link klikt, krijg je de dienstregeling van december 2023, dus Quiévrain - Liège-Guillemins...

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 18:19
door BVG1988
overweg13 schreef: 17 dec 2024, 18:07
BVG1988 schreef: 16 dec 2024, 20:26
De IC14 17XX is wel volledig aangepast.
Ja, maar als je op de link klikt, krijg je de dienstregeling van december 2023, dus Quiévrain - Liège-Guillemins...
Inderdaad, dat is niet de bedoeling. De IC15 Hasselt - Antwerpen is volgens mij ook nog niet aangepast want die rijdt nu ook in het weekend

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 20:43
door ostbahnhof
Kijk nou, zouden ze in Nederland zeggen.
Dan krijgen ze 1 trein per uur en dan zoeft die nog gewoon voorbij 😢

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 21:28
door ovspotter_be
Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 21:34
door desirootje
ovspotter_be schreef: 17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Zou de volgende trein dan extra haltes krijgen? Op L50 gebeurt dat zo, maar ik zie de NMBS hier ook zeggen dat de S1 dat al doet (Al is het redelijk wat stappen tussen Mortsel-Liersesteenweg en Oude God)

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 21:37
door ovspotter_be
Vroeger toen Mortsel een halfuursbediening had werd dit vaak gedaan: de eerstvolgende snelle IC kreeg dan een extra stilstand in Oude God (voor Nekkerspoel had men de S1), vandaag is dit niet gebeurt en we zullen in de toekomst wel merken of dit nog gaat gebeuren of dat men de reizigers steeds zal verwijzen naar Liersesteenweg.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 21:47
door ronny
ovspotter_be schreef: 17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Vanmiddag (12u46) werd een aparte break ingezet voor de verbinding Knokke-Brugge. In Brugge moest dan overgestapt worden op de voorziene trein naar Luik. Nog in Brugge werd om 15u30 de trein voor Blankenberge beperkt en reed terug naar Hasselt (blijkbaar omdat een extra deel werd aangekoppeld)

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 22:26
door Eimai
ovspotter_be schreef: 17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Is eerder een truc om de trein en het bijhorend personeel ergens op tijd te krijgen waar die moeten zijn voor een volgende rit en niet al te veel andere treinen vertraging te geven nog onderweg als gewoon doorgereden kan worden. Als er zo niet ingegrepen wordt zit je vaak met veel meer gevolgsvertragingen.

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Geplaatst: 17 dec 2024, 22:42
door TimJ36
ovspotter_be schreef: 17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Ik hoop dat veel reizigers hun compensatie aanvragen om deze trukendoos te counteren. In het geval van Mortsel Oude God wordt 100% van het ticket terugbetaald (want slechts 1 trein per uur, en dus meer dan 60 min. vertraging).