De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
AlexNL

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door AlexNL »

nahoj schreef:In de 18 zit geen ATB. Wel Memor, TBL1+, TBL2, KVB, ETCS en wellicht ook Memor2+.
Zeker weten? ATB staat wel op de Wikipedia-pagina over de 18, en ook Railcolor.net vermeldt ATB.

En wat is Memor2+ nou weer?
Steven

Bericht door Steven »

siemens zelf vermeld geen atb alsook de nmbs heeft dat nooit gedaan, memor2+ = geschikt voor luxemburg.
giuseppe

Bericht door giuseppe »

Op zich ook wel logisch, verder dan de grensstations zal de 18 nooit gaan komen. Overigens zou de SLT ook met STM ATB uitgerust worden, maar voorlopig is dat volgens mij nog niet het geval ivm problemen daarmee.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

giuseppe schreef:Op zich ook wel logisch, verder dan de grensstations zal de 18 nooit gaan komen.
Waarom niet? Een loc als de 18 lijkt mij juist uitermate geschikt om op verschillende internationale assen in te zetten... dat er geen ATB wordt ingebouwd is in mijn ogen niet echt verstandig te noemen. Waarschijnlijk een economische beslissing... en misschien kan het snel alsnog worden ingebouwd wanneer dat nodig wordt geacht?
Steven

Bericht door Steven »

heeft NL dan geen plan om grote assen snel van etcs te voorzien?
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Dat wordt keer op keer uitgesteld... ik kwam onlangs een document tegen van ProRail waarin stond dat tegen 2030 een aantal baanvakken wel van ERTMS moet zijn voorzien. Op de korte termijn is het enige wat met ETCS wordt uitgerust, als proef, Amsterdam - Utrecht. Daarnaast de Betuweroute en de HSL-Zuid. ProRail is gezien de ervaringen met die projecten nog niet echt happig op veel meer ETCS-trajecten (helaas).

Edit: dit document bedoelde ik.
giuseppe

Bericht door giuseppe »

Er wordt wel onderzocht een aantal baanvakken versneld van ETCS te voorzien, om een snelheidsverhoging tot 160 km/u te kunnen doorvoeren. Dit zijn het al genoemde Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol. Ook zal de Hanzelijn vanaf de opening in 2012 van ETCS voorzien zijn.

Ik denk trouwens dat de problemen met 25kV en ATB-EG wel eens tot een versnelling op een aantal baanvakken kan leiden.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Of juist niet. De NS heeft al meerdere malen subsidies afgewezen omdat zij meer heil zien in andere manieren om de snelheid omhoog te krijgen, zoals een ongebruikte ATB-code, of wijzigingen in de ATB-installatie in de trein. De ATB-code voor 'veilig' legt immers geen maximumsnelheid op, maar dit is in het materieel hardcoded op 140 km/h gezet. In theorie kan een trein al harder rijden door in de apparatuur die 140 door 160 te vervangen.
Knipex

Bericht door Knipex »

5 x reeks 18 = 25000kw in Wildenrath <Link>
pietje

Bericht door pietje »

Knipex schreef:5 x reeks 18 = 25000kw in Wildenrath <Link>
Spijtig dat ze enkel op de eerste loc de panto omhooggelaten hebben :D
zou nogal een super turbotreintje geweest zijn :shock:
LML

Bericht door LML »

pietje schreef:
Knipex schreef:5 x reeks 18 = 25000kw in Wildenrath <Link>
Spijtig dat ze enkel op de eerste loc de panto omhooggelaten hebben :D
zou nogal een super turbotreintje geweest zijn :shock:
Dan zal er van die ballast, dwarsliggers en rails niet veel overgebleven zijn denk ik... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Die testritten met de 1809 en de 1803 zijn de vrijdag daar in luxemburg allemaal afgelast geweest. Ben wezen kijken, maar om 10,20u kwam er alleen een 20 voorbij Mamer. Ben dan maar tot Kleinbettingen gereden, waar ik het nieuws kreeg dat alle testritten die dag waren afgelast.. Jammer, ben speciaal blijven overnachten in Luxemburg. Niet tegenstaande dat ben ik dan maar elders gaan fotograferen. Richting Bettembourg Triage. Had ik dat geweten van de vrijdag in Wildentrath... amai 5 exemplaren tegelijk....

Varie foto's Luxembourg CFL
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Knipex

Bericht door Knipex »

Ondertussen is 1837 al aangetroffen. railcolo(u)r
Ik heb nooit een reeks gekend waarbij dat de helft van de machines al geproduceerd waren voor de eerste in bedrijf ging.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Knipex schreef:Ondertussen is 1837 al aangetroffen. railcolo(u)r
Ik heb nooit een reeks gekend waarbij dat de helft van de machines al geproduceerd waren voor de eerste in bedrijf ging.
Ook de 13 niet? :lol:
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Da gaat vooruit nu ze.. amai... K'had ze graag allemaal gehad voor dat ze in dienst zullen zijn, maar dat word een utopie...helaas...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie