nieuwstopic?!

rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Final Class 395 docks in Southampton
17 August 2009 Afbeelding Wallenius Wilhelmsen Logistics roll-on, roll-off ship MV Tamesis.

UK: The ship carrying the last of 29 Hitachi Class 395 electric multiple-units for High Speed 1 domestic services arrived in the Port of Southampton on August 16.

The trainset was delivered from Japan to the UK onboard Wallenius Wilhelmsen Logistics' roll-on, roll-off ship MV Tamesis, travelling 20 600 km from Kobe to Southampton via Panama. After unloading on August 17 DB Schenker will haul the unit to Hitachi's Ashford maintenance depot for commissioning.

The first of the dual-voltage Class 395 EMUs had arrived in Southampton on August 23 2007. Shipping the fleet from Japan was 'a seamless factory-to-dealer operation requiring careful strategic planning and execution', according Captain Mark Bookham, Operations Director at Wallenius Wilhelmsen Logistics.

'We developed special rubber tyre bogies to carry the carriages on board our ships. In Southampton the carriages were rolled off the ship and then lifted using two 100 tonne mobile cranes in tandem directly onto the rail tracks running along the Ocean Terminal and reformed as a train.'

Alistair Dormer, General Manager at Hitachi Rail Europe, said delivering the trains 'has been a great opportunity for Hitachi Rail to demonstrate its efficient manufacturing and delivery to the European market'.

Southeastern is currently operating a limited London - Ashford weekday preview service using Class 395s. This will be extended to serve Ramsgate and Dover from September 7, before the full service starts on December 13.

'Passengers from Dover will be able to reach London in just over an hour where it now takes nearly two hours, making it a town where you can now easily commute from', said Southeastern Managing Director Charles Horton.
bron: http://www.railwaygazette.com/news/sing ... mpton.html
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Joris »

Hallo,
rail s schreef: Veolia Cargo verkocht tegen 6 augustus
Hoe zit het nu met Veolia Cargo?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Joris schreef:Hallo,
rail s schreef: Veolia Cargo verkocht tegen 6 augustus
Hoe zit het nu met Veolia Cargo?
Groeten,
Joris De Mol
Voor zover ik weet is de beslissing uitgesteld tot het einde van het jaar.
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Nieuwsbericht
Jeroen Le Jeune neemt belang over van Babcock in Crossrail

Jeroen Le Jeune neemt via zijn vennootschap 79,9% van de aandelen in de Belgisch-Zwitserse spoormaatschappij Crossrail over van investeringsgroep Babcock & Brown. Dat vernam De Lloyd uit betrouwbare bron en werd intussen bevestigd door Le Jeune, medeoprichter van het vroegere Dillen & Le Jeune Cargo (DLC), het huidige Crossrail Benelux. Afbeelding Lejeune
De overige aandelen van Crossrail zijn in handen van het vennootschap van Ronny Dillen, managing director van Crossrail.

Investeerder Babcock & Brown Infrastructure kondigde begin deze zomer aan zijn Crossrail-aandeel van de hand te willen doen om zo een deel van de schulden van het failliete Australische moederhuis af te bouwen.
(Zie De Lloyd van 26/08/09)
Publicatiedatum: 25 augustus 2009
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id25372-Jero ... srail.html

27 augustus 2009
Jeroen Le Jeune neemt belang over van Babcock in Crossrail

Jeroen Le Jeune neemt via zijn vennootschap 79,9 procent van de aandelen in de Belgisch-Zwitserse spoormaatschappij Crossrail over van Australische investeringsgroep Babcock & Brown. De overige aandelen van Crossrail zijn in handen van het vennootschap van Ronny Dillen, managing director van Crossrail.

Jerioen Le JeuneInvesteerder Babcock & Brown Infrastructure kondigde begin deze zomer aan zijn Crossrail-aandeel van de hand te willen doen om zo een deel van de schulden van het failliete Australische moederhuis af te bouwen.

Jeroen Lejeune en Ronny Dillen richtten zeven jaar geleden het Antwerpse spoorbedrijf Dillen & Lejeune Cargo op. Daarmee gingen ze de concurrentie aan met B-Cargo, de goederentak van spoorwegmaatschappij NMBS. Twee jaar geleden fuseerde Dillen & Lejeune met de Zwitserse groep Crossrail, die in handen van was Babcock. Crossrail heeft een 160-tal medewerkers. Het spoorwegbedrijf heeft 52 locomotieven. Crossrail heeft ongeveer 8 procent van de Belgische markt in handen.
bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... srail.html
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: nieuwstopic?!

Bericht door treinbruno »

rail s schreef:Final Class 395 docks in Southampton
17 August 2009 Afbeelding Wallenius Wilhelmsen Logistics roll-on, roll-off ship MV Tamesis.

UK: The ship carrying the last of 29 Hitachi Class 395 electric multiple-units for High Speed 1 domestic services arrived in the Port of Southampton on August 16.

The trainset was delivered from Japan to the UK onboard Wallenius Wilhelmsen Logistics' roll-on, roll-off ship MV Tamesis, travelling 20 600 km from Kobe to Southampton via Panama. After unloading on August 17 DB Schenker will haul the unit to Hitachi's Ashford maintenance depot for commissioning.

The first of the dual-voltage Class 395 EMUs had arrived in Southampton on August 23 2007. Shipping the fleet from Japan was 'a seamless factory-to-dealer operation requiring careful strategic planning and execution', according Captain Mark Bookham, Operations Director at Wallenius Wilhelmsen Logistics.

'We developed special rubber tyre bogies to carry the carriages on board our ships. In Southampton the carriages were rolled off the ship and then lifted using two 100 tonne mobile cranes in tandem directly onto the rail tracks running along the Ocean Terminal and reformed as a train.'

Alistair Dormer, General Manager at Hitachi Rail Europe, said delivering the trains 'has been a great opportunity for Hitachi Rail to demonstrate its efficient manufacturing and delivery to the European market'.

Southeastern is currently operating a limited London - Ashford weekday preview service using Class 395s. This will be extended to serve Ramsgate and Dover from September 7, before the full service starts on December 13.

'Passengers from Dover will be able to reach London in just over an hour where it now takes nearly two hours, making it a town where you can now easily commute from', said Southeastern Managing Director Charles Horton.
bron: http://www.railwaygazette.com/news/sing ... mpton.html
da's ne foto van den tricolor :shock:
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

rail s schreef:Nieuwsbericht
Jeroen Le Jeune neemt belang over van Babcock in Crossrail

Jeroen Le Jeune neemt via zijn vennootschap 79,9% van de aandelen in de Belgisch-Zwitserse spoormaatschappij Crossrail over van investeringsgroep Babcock & Brown. Dat vernam De Lloyd uit betrouwbare bron en werd intussen bevestigd door Le Jeune, medeoprichter van het vroegere Dillen & Le Jeune Cargo (DLC), het huidige Crossrail Benelux. Afbeelding Lejeune
De overige aandelen van Crossrail zijn in handen van het vennootschap van Ronny Dillen, managing director van Crossrail.
SNIP

Jeroen Lejeune en Ronny Dillen richtten zeven jaar geleden het Antwerpse spoorbedrijf Dillen & Lejeune Cargo op. Daarmee gingen ze de concurrentie aan met B-Cargo, de goederentak van spoorwegmaatschappij NMBS. Twee jaar geleden fuseerde Dillen & Lejeune met de Zwitserse groep Crossrail, die in handen van was Babcock. Crossrail heeft een 160-tal medewerkers. Het spoorwegbedrijf heeft 52 locomotieven. Crossrail heeft ongeveer 8 procent van de Belgische markt in handen.
bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... srail.html
Chapeau , die mannen gaan ervoor....ik hoop dat het ze lukt.
Theo
Groeten vanop de Heide
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

dentheo schreef:
rail s schreef:Nieuwsbericht
Chapeau , die mannen gaan ervoor....ik hoop dat het ze lukt.
Als je in België een spoorwegmaatschappij kan oprichten dan kan je veel: managen, procederen, organiseren, lobbyen enz...
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Nieuwsbericht
Ronny Dillen stapt op bij NMBS-concurrent Crossrail

Ronny Dillen, managing director van Crossrail, verlaat de Belgisch-Zwitserse private spooropator. Dat werd beslist op een buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering. Jeroen Le Jeune is benoemd als enige gedelegeerd bestuurder van Crossrail en ceo van de Crossrail-groep.

DillenNaast Le Jeune is ook Vincent Puttemans benoemd tot nieuwe bestuurder, zo meldt een betrouwbare bron aan De Lloyd. Als voormalig financieel manager van Dillen & Le Jeune Cargo (DLC), het huidige Crossrail Benelux, is Puttemans goed vertrouwd met het spoorlandschap. Paulo Alemanni en Louis Devillers volgen het voorbeeld van Dillen (foto) en verlaten het Crossrail-bestuur. Alleen Walter Finkbohner blijft in het bestuur, waar hij met Le Jeune en Puttemans dus twee nieuwe gezichten zal verwelkomen.

(Zie De Lloyd van 31/08/2009)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id25409-Ronn ... srail.html
rail s

Re: nieuwstopic?!

Bericht door rail s »

Joris schreef:Hallo,
rail s schreef: Veolia Cargo verkocht tegen 6 augustus
Hoe zit het nu met Veolia Cargo?
Groeten,
Joris De Mol
De kogel is door de kerk:

Nieuwsbericht
SNCF en Eurotunnel leggen hand op Veolia Cargo

De SNCF heeft samen met Eurotunnel de Franse private spoorvrachtoperator Veolia Cargo overgenomen. Om eventuele concurrentiebezwaren te omzeilen, nemen de Franse Spoorwegen alleen de buitenlandse activiteiten in handen, terwijl de Kanaaltunnelexploitant de Franse portefeuille zal beheren.
Het exacte bedrag dat met de overname is gemoeid, werd niet openbaar gemaakt. Een maand geleden kondigde moedermaatschappij Veolia Environment evenwel aan dat het via de verkoop van Veolia Cargo z'n schuldenberg met 95 miljoen euro hoopte te verminderen. De spoorvrachtmaatschappij vertegenwoordigde in 2008 een omzet van 188 miljoen euro en een Ebitda van drie miljoen. (zie De Lloyd van 04/09/09)
bron: http://www.lloyd.be/nieuws/id25462-SNCF ... Cargo.html

Veolia agrees sale of freight division
03 September 2009

EUROPE: Veolia Environnement confirmed to the Paris stock exchange on September 3 that the sale of its rail freight business to SNCF and Groupe Eurotunnel had been agreed, subject to approval by competition authorities.

Veolia Cargo’s operations in France, which include the Socorail, Veolia Cargo France, Veolia Cargo Link and CFTA Cargo businesses, have been acquired by Eurotunnel through its Europorte 2 subsidiary. Eurotunnel’s Chairmain & CEO Jacques Gounon described the acquisition as ‘a decisive step in the development of Europorte 2’.

Veolia’s remaining freight operations in Germany, the Netherlands and Italy have been bought by SNCF.

In 2008, Veolia Cargo acquired German open access operator rail4chem, making it one of the country’s largest private freight operators. According to SNCF Deputy Director Pierre Blayau, the business is now to be integrated into SNCF-Geodis to exploit the potential for the expansion of international block train services, particularly those between France and Rotterdam.

With 1 260 staff and 200 locomotives, Veolia Cargo handled 4·5 billion tonne-km in 2008, generating a turnover of €188m.

Veolia Environnement had indicated earlier this year that it saw the rail freight operations as a non-core activity for possible disposal, and confirmed on August 3 that it had opened exclusive negotiations with SNCF and Eurotunnel.
bron: http://www.railwaygazette.com/news/sing ... ision.html

3 september 2009
Overname Veolia door SNCF rond
De overname van Veolia Cargo, een van de grootste particuliere spoorbedrijven in Europa, door SNCF en Eurotunnel is rond. SNCF, de Franse staatsspoorwegen, neemt de Veolia-bedrijven in Nederland, Duitsland en Italië over. Veolia in Frankrijk, waaronder Socorail, Veolia Cargo France, Veolia Cargo Link en CFTA Cargo, gaan naar Eurotunnel. Door de overname, die al een tijdje in de lucht hing, versterkt SNCF zich aanzienlijk in het goederenspoorvervoer in de Benelux.

Veolia zelf nam eerder Rail4Chem over en behoort in de Benelux tot de grotere spelers op het spoor. SNCF Geodis denkt met de acquisitie van Veolia Cargo het spoorvervoer tussen Frankrijk en Nederland een flinke impuls te geven. Zo voorziet topman Pierre Blayau van SNCF Geodis dat er directe spoorverbindingen tussen Frankrijk en de haven van Rotterdam zullen ontstaan.

Bij Veolia Cargo, dat een dochter was van het Franse concern Veolia Environnement, werken 1.200 mensen. De omzet bedraagt 188 miljoen euro. Het bedrijf beschikt over twintig vestigingen.
bron: http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... _rond.html
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuwstopic?!

Bericht door dentheo »

rail s schreef:Nieuwsbericht
Ronny Dillen stapt op bij NMBS-concurrent Crossrail

Ronny Dillen, managing director van Crossrail, verlaat de Belgisch-Zwitserse private spooropator. Dat werd beslist op een buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering. Jeroen Le Jeune is benoemd als enige gedelegeerd bestuurder van Crossrail en ceo van de Crossrail-groep.
oei ik was een beetje vroeg met "die mannen gaan ervoor"..... nu maken ze blijkbaar al ruzie...
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Tsjechische spoortunnel stukje ingestort

Bericht door kika »

In Tsjechië is zondagmorgen een spoortunnel ingestort waarin werd gewerkt. Wat ik verder begreep uit het artikel is dat er een 150 bij 50 meter grote krater is ontstaan. Gelukkig zijn er geen gewonden of doden gevallen. Blijkbaar was er in de lente al een gelijkaardig ongeluk waarbij een stuk plafond naar beneden kwam. Dus voorlopig niet met de trein bij Ostrava door die tunnel.

http://aktualne.centrum.cz/zpravy/nehod ... ?id=653073
Knipex
Berichten: 368
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Knipex »

Een impressie van de nieuwe voorstadstreinen van Parijs http://www.sncf.com/resources/fr_FR/pre ... 091212.pdf
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: nieuwstopic?!

Bericht door Accelerat »

Ziet er ferm uit! :)
KB
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: nieuwstopic?!

Bericht door KB »

Knipex schreef:Een impressie van de nieuwe voorstadstreinen van Parijs http://www.sncf.com/resources/fr_FR/pre ... 091212.pdf
Doet pijn aan de ogen, veel te veel kleuren en dan nog eens van die felle kleuren. Maar ja, zo lang het maar rijdt en de Fransen er tevreden mee zijn ...
L'union fait la force.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwstopic?!

Bericht door groentje »

Ik vind het dan weer wel leuk, die kleurtjes. Ik vind de grijs-paarse interieurs van de NMBS nogal saai.
Plaats reactie