mw 41 op lijn 166-165
- Dieselfreak
Re: mw 41 op lijn 166-165
Mja, ik had het over moest die lijn niet geëlektrificeerd zijn, en er MW41's zouden rijden, je zei dat dat grote problemen zou geven omwille van capaciteitsgebrek. Eerder in dit topic is gezegd dat er tot 5 MW41's aan elkaar gekoppeld kunnen worden, en in ieder stel is plaats voor 150 personen, in totaal heeft zo'n vijfdubbele MW41 dus plaats voor 750 passagiers, zou dat niet voldoende zijn? Maar je zei wel dat meer dan 3 breaks niet aan alle perrons passen, dus zou dat met 4 of 5 motorwagens ook niet gaan.
Kunnen ze dan niet gewoon een extra P-trein inzetten?
Kunnen ze dan niet gewoon een extra P-trein inzetten?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat zou inderdaad al geen slecht idee zijn. Maar anderzijds is het ook wel zo dat er constante studentenbeweging is. Vanuit De Panne is het 'vollen bak' van 18 tot 21 u, vanuit Gent ben ik niet zo zeker. Dus met een extra P-trein zou het misschien alleen ietsje beter gespreid worden. Tenzij ze er M6 op inzetten, dát zou wat verschil maken.Dieselfreak schreef: Kunnen ze dan niet gewoon een extra P-trein inzetten?
Ik vind MW-41 ook geen al te aangename stellen. Veel lawaai van motor (althans in 2de klasse), de zetels zien er misschien comfortabel uit, maar ik vind ze dat allesbehalve. Verder zijn de enkele deuren heel onhandig als je als student overbeladen met valies moet uit-/instappen. (op dat vlak is de MS96 in hetzelfde bedje ziek, hoewel die nog iets handiger is doordat je niet schuin instapt)
- Dieselfreak
Ik vind dat geluid net zo mooi!Der Lobbelt schreef:Veel lawaai van motor (althans in 2de klasse)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
blijkbaar zijn de meeste de mw44-45 en andere mw's al vergeten, daarin was de geluidsisolatie amper bestaande
Een MW zal altijd wel lawaai maken, maar 't is niet alleen dat bij de 41. Ik zou echt eens moeten een beeld- en geluidsopname maken als ik nog eens op eentje zit. 

Geef mij maar het geluid van een elektrisch rijtuig / loc hoor!Dieselfreak schreef:Ik vind dat geluid net zo mooi!Der Lobbelt schreef:Veel lawaai van motor (althans in 2de klasse)

iedereen op dit forum heeft natuurlijk zen eigen smaak van locomotiefgeluid, maar ik vermoed dat de doorsnee reiziger gewoon liever niets hoortDer Lobbelt schreef: Geef mij maar het geluid van een elektrisch rijtuig / loc hoor!

- Dieselfreak
De doorsnee reiziger is dan ook geen treinfanaat volgens mij.
- Dieselfreak
Waar komt de bijnaam "Playmobil" voor de M41 eigenlijk vandaan? Van "wasmachine" weet ik dat die zijn oorsprong heeft in het feit dat de trein soms hevig trilt als de motoren stationair draaien, maar het verband met Playmobil zie ik nu niet onmiddellijk.
Plastiek he...
Een lid hier had eens iets in elkaar gestoken met een Playmobil-doos + brandweerventje bijgeleverd.
Een lid hier had eens iets in elkaar gestoken met een Playmobil-doos + brandweerventje bijgeleverd.

Zhat was I, Leclerc!Dietrich schreef:Plastiek he...

-
De toiletten zijn ook vaak buiten gebruik in de MW41.
Er is amper verschil tussen 1ste en 2de klasse, wat is hier het verschil? Op de nummers 1 en 2 na dan. Het verschil mag duidelijker worden.
Een voordeel is dat men op een display de bestemming van de trein kan zien (enkel van buiten)
Verder nog nooit een MW41 gezien met graffiti bespoten.
Er is amper verschil tussen 1ste en 2de klasse, wat is hier het verschil? Op de nummers 1 en 2 na dan. Het verschil mag duidelijker worden.
Een voordeel is dat men op een display de bestemming van de trein kan zien (enkel van buiten)
Verder nog nooit een MW41 gezien met graffiti bespoten.
Laatst gewijzigd door Treinenman op 28 mar 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Het zit hem niet alleen in het maximum aantal stellen, maar ook in de verdeling ervan.
Lijn Neerpelt - Antwerpen en Hasselt - Antwerpen komen in Mol samen, koppelen en rijd dan als 1 trein verder naar antwerpen.
Dat heeft tot gevolg dat er in de spits Maximum een verdeling 3 - 2 gedaan kan worden (want het maximaal aantal te koppelen MW41's is 5)
Elke dag stap ik als pendelstudent in Neerpelt op waar 3 MW42's vertrekken, in neerpelt zit de trein "goed vol" in Overpelt zit de trein "vol" en vanaf lommel is het rechtstaan.
In Mol worden we dan aan de 2 MW42's komende van hasselt gekoppeld.
En een langere samenstelling gaat niet want het peron van Olen is zelfs al te kort voor deze 5 stellen.
Mijn ervaringen met de mw41:
+ meestal op tijd (behalve trein van 18u, deze is altijd te laat)
+ veel licht (ik ervaar dit als een pluspunt, elke dag hetzelfde traject, ik lees veel)
+ airco en verwarming (op 5 jaar tijd 1 keer meegemaakt dat verwarming in 1 deel van MW 4135 stuk was. De conductrice verwittigde iedereen die in dat deel zat, zodat je naar het andere deel kon lopen als je dat wou)
+ veel ruimte voor bagage
+ confortabele zeltes
- vloeren die soms wel 2 cm naar beneden zaken als je er op staat (veren wel vanzelf terug omhoog, zie het als stevige spons)
- smerige vuilbakken, vaak puilen ze uit, kom je een zwerm vliegen tegen bij het openen, de witte kleur is soms gewoon zwart, de binnenzijde gewoon degoutant.
- soms smerige vloeren
- spiegelend glas, zodra het buiten donker word zie je alleen je spiegelbeeld nog.
- communicatie in de trein (vaak werkt communicatiue tussen TB en treinbegeleider niet, dan wordt er in Mol door de hele trein omgeroepen: "dienstmededeling aan de machinist, de ontkoppeling is voltooid")
- het lawaai, met momenten (vaak tijdens het remmen) krijg je vervelende zoemende geluiden.
- Rammelen, het is logisch voor een dieseltrein, maar vaak zitten in de trein onderdelen (luifels van ramen, bagagerekken, ...) los en die rammelen ongelooflijk hard.
- De deuren, vaak wil je op of af stappen en zie je weer die vervelende witte sticker op de deur hangen met een streep door. dan MOET je aan halve trein door naar de volgende deur (er zijn maar 3 deuren aan elke zijde van de MW41, waarvan de middelste een dubbele deur is)
- het verplicht in een 4-zit zitten. er zijn slechts 6 stoeltjes per 2 (bij 4 kijk je dan tegen een muur op) en die andere dienen om rolstoel bij te plaatsen. verder zijn er ook nog 5 klapstoeltjes die je niet kan gebruiken indien er fietsen meerzeizen.
- kleine eerste klas waar je door moet als je toevallig die deur voor je hebt bij het opstappen.
- binnendeuren, die niet automatisch zijn, vervelend als de trein in neerpelt de bocht neemt, alle binnedeuren vliegen dan open of dicht, afhankelijk van de rijrichting.
- toillet, er is er 1 per MW, dus als je pech hebt ...
- de roosters van de airco, die bevinden zich onder de ramen, en daar zit zoveel vuiligheid in. Als je even naar buiten wil kijken en je komt boven de airco met je neus moet je soms een minuut bekomen van de geuren die daar uit komen.
er zijn waarschijnlijk nog dingen waar ik nu niet meteen op kom, maar wel nog even de score meegeven die ik gegeven heb: 3 / 10
ik reis graag met de trein, maar als ik verdere afstanden maak ben ik blij dat ik even niet op den MW 41 zit.
Lijn Neerpelt - Antwerpen en Hasselt - Antwerpen komen in Mol samen, koppelen en rijd dan als 1 trein verder naar antwerpen.
Dat heeft tot gevolg dat er in de spits Maximum een verdeling 3 - 2 gedaan kan worden (want het maximaal aantal te koppelen MW41's is 5)
Elke dag stap ik als pendelstudent in Neerpelt op waar 3 MW42's vertrekken, in neerpelt zit de trein "goed vol" in Overpelt zit de trein "vol" en vanaf lommel is het rechtstaan.
In Mol worden we dan aan de 2 MW42's komende van hasselt gekoppeld.
En een langere samenstelling gaat niet want het peron van Olen is zelfs al te kort voor deze 5 stellen.
Mijn ervaringen met de mw41:
+ meestal op tijd (behalve trein van 18u, deze is altijd te laat)
+ veel licht (ik ervaar dit als een pluspunt, elke dag hetzelfde traject, ik lees veel)
+ airco en verwarming (op 5 jaar tijd 1 keer meegemaakt dat verwarming in 1 deel van MW 4135 stuk was. De conductrice verwittigde iedereen die in dat deel zat, zodat je naar het andere deel kon lopen als je dat wou)
+ veel ruimte voor bagage
+ confortabele zeltes
- vloeren die soms wel 2 cm naar beneden zaken als je er op staat (veren wel vanzelf terug omhoog, zie het als stevige spons)
- smerige vuilbakken, vaak puilen ze uit, kom je een zwerm vliegen tegen bij het openen, de witte kleur is soms gewoon zwart, de binnenzijde gewoon degoutant.
- soms smerige vloeren
- spiegelend glas, zodra het buiten donker word zie je alleen je spiegelbeeld nog.
- communicatie in de trein (vaak werkt communicatiue tussen TB en treinbegeleider niet, dan wordt er in Mol door de hele trein omgeroepen: "dienstmededeling aan de machinist, de ontkoppeling is voltooid")
- het lawaai, met momenten (vaak tijdens het remmen) krijg je vervelende zoemende geluiden.
- Rammelen, het is logisch voor een dieseltrein, maar vaak zitten in de trein onderdelen (luifels van ramen, bagagerekken, ...) los en die rammelen ongelooflijk hard.
- De deuren, vaak wil je op of af stappen en zie je weer die vervelende witte sticker op de deur hangen met een streep door. dan MOET je aan halve trein door naar de volgende deur (er zijn maar 3 deuren aan elke zijde van de MW41, waarvan de middelste een dubbele deur is)
- het verplicht in een 4-zit zitten. er zijn slechts 6 stoeltjes per 2 (bij 4 kijk je dan tegen een muur op) en die andere dienen om rolstoel bij te plaatsen. verder zijn er ook nog 5 klapstoeltjes die je niet kan gebruiken indien er fietsen meerzeizen.
- kleine eerste klas waar je door moet als je toevallig die deur voor je hebt bij het opstappen.
- binnendeuren, die niet automatisch zijn, vervelend als de trein in neerpelt de bocht neemt, alle binnedeuren vliegen dan open of dicht, afhankelijk van de rijrichting.
- toillet, er is er 1 per MW, dus als je pech hebt ...
- de roosters van de airco, die bevinden zich onder de ramen, en daar zit zoveel vuiligheid in. Als je even naar buiten wil kijken en je komt boven de airco met je neus moet je soms een minuut bekomen van de geuren die daar uit komen.
er zijn waarschijnlijk nog dingen waar ik nu niet meteen op kom, maar wel nog even de score meegeven die ik gegeven heb: 3 / 10
ik reis graag met de trein, maar als ik verdere afstanden maak ben ik blij dat ik even niet op den MW 41 zit.
ter info, het omroepen van dien dienstmededeling is niet noodzakelijk een teken dat de intercom niet werkt. Niet elke tbg is even handig in het gebruiken van die dingen, je zou denken het is toch maar eenvoudig omschakelen van omroep naar intercom, maar toch lijkt dat voor sommige al wat lastiger. Deze mensen gebruiken dan de gewone omroep de tb te contacteren of info mee te delen.