Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 16 mei 2008, 23:08
De lease van een viertal 1600’en zal van Railion overgaan naar ACTS.
bron: Railnieuws, nummer 594, mei 2008.
Testritten met nieuwe NS-sprinter (SLT) deze week begonnen.
Noord-Brabant Geschreven: Woensdag 30 januari 2008 / 17.00 uur .
Noord-Holland Utrecht/Houten - Vanaf afgelopen dinsdag worden er testritten gereden met de nieuwe NS Sprinter (SLT). Het tweede treinstel van deze serie (nr. 2402) is 24 januari via Venlo, ingeklemd tussen goederenwagons en getrokken door een locomotief, het land binnengekomen en van daaruit is hij verder overgebracht naar Amersfoort. Na wat technische gereed makingen werd er gisteren begonnen met het maken van diverse testritten.
De belangrijkste kenmerken van de nieuwe treinen zijn: veel deuren en ruime balkons met een gelijkvloerse instap; comfortabele stoelen, airconditioning en een geavanceerd reisinformatiesysteem; doorzicht door de gehele trein en camera’s; zuinig met energie en geluidsarm. De sprinters kunnen snel optrekken en afremmen zodat de gemiddelde snelheid hoger wordt. Na investeringen in hogesnelheidstreinen en intercity’s wordt nu ook het fijnmazige netwerk van sprinters van het hoogste kwaliteitsniveau. Hiermee geeft NS inhoud aan drie treinformules die zijn gebaseerd op de wensen van klanten en kan NS ook in de toekomst meegroeien met het aantal reizigers.
De nieuwe sprinters zorgen voor een kwaliteitssprong in het vervoer over korte afstanden. De meest revolutionaire vernieuwing is de gelijkvloerse instap vanaf het perron. In combinatie met veel, goed herkenbare deuren en ruime balkons maakt dit snel en gemakkelijk uit- en instappen mogelijk. Verder krijgen ze comfortabele stoelen en airconditioning voor een aangenaam reisklimaat. Glazen tussenwanden maken doorzicht van voor naar achter mogelijk en camera’s zorgen voor extra toezicht in de trein. Actuele reisinformatie wordt verzorgd met een modern geautomatiseerd systeem.
De vierdelige sprinters kunnen bij een lengte van 70 meter zo’n 300 reizigers vervoeren. De zesdelige sprinters zijn 100 meter lang en bieden plaats aan 450 reizigers. De treinen voldoen aan de nieuwste Europese normen op het gebied van geluidemissie. En ze zijn ook nog eens bijzonder zuinig met energie, onder andere omdat zij bij het remmen stroom opwekken waarmee via de bovenleiding andere treinen die in de buurt zijn ‘gevoed’ kunnen worden. Ze dragen met ruim 6000 ton per jaar bij aan de vermindering van de uitstoot van CO2. ...
SLT 2402 komt door het Spoorwegmuseum gereden tijdens één van zijn testritten. 30-01-08. © Rob van der Woude ..
SLT 2402 rijdt over de Oosterspoorbaan in Utrecht. 30-01-08. © Rob van der Woude .
Dit zijn de eerste klas stoelen die in de nieuwe Sprinter zitten. 17-05-06. © OVnieuws.info
En dit zijn de tweede klas stoelen van de nieuwe Sprinter. 17-05-06. © OVnieuws.info .
Het interieur bestaat uit veel glas zodat de trein erg overzichtelijk is. © Artist Impression NS .
Ook voor rolstoelgebruikers is de trein makkelijk toegankelijk. © Artist Impression NS .
bron: http://www.mp-produktie.nl/rn08/2008-01 ... inter.html
bron: Railnieuws, nummer 594, mei 2008.

Noord-Brabant Geschreven: Woensdag 30 januari 2008 / 17.00 uur .
Noord-Holland Utrecht/Houten - Vanaf afgelopen dinsdag worden er testritten gereden met de nieuwe NS Sprinter (SLT). Het tweede treinstel van deze serie (nr. 2402) is 24 januari via Venlo, ingeklemd tussen goederenwagons en getrokken door een locomotief, het land binnengekomen en van daaruit is hij verder overgebracht naar Amersfoort. Na wat technische gereed makingen werd er gisteren begonnen met het maken van diverse testritten.
De belangrijkste kenmerken van de nieuwe treinen zijn: veel deuren en ruime balkons met een gelijkvloerse instap; comfortabele stoelen, airconditioning en een geavanceerd reisinformatiesysteem; doorzicht door de gehele trein en camera’s; zuinig met energie en geluidsarm. De sprinters kunnen snel optrekken en afremmen zodat de gemiddelde snelheid hoger wordt. Na investeringen in hogesnelheidstreinen en intercity’s wordt nu ook het fijnmazige netwerk van sprinters van het hoogste kwaliteitsniveau. Hiermee geeft NS inhoud aan drie treinformules die zijn gebaseerd op de wensen van klanten en kan NS ook in de toekomst meegroeien met het aantal reizigers.
De nieuwe sprinters zorgen voor een kwaliteitssprong in het vervoer over korte afstanden. De meest revolutionaire vernieuwing is de gelijkvloerse instap vanaf het perron. In combinatie met veel, goed herkenbare deuren en ruime balkons maakt dit snel en gemakkelijk uit- en instappen mogelijk. Verder krijgen ze comfortabele stoelen en airconditioning voor een aangenaam reisklimaat. Glazen tussenwanden maken doorzicht van voor naar achter mogelijk en camera’s zorgen voor extra toezicht in de trein. Actuele reisinformatie wordt verzorgd met een modern geautomatiseerd systeem.
De vierdelige sprinters kunnen bij een lengte van 70 meter zo’n 300 reizigers vervoeren. De zesdelige sprinters zijn 100 meter lang en bieden plaats aan 450 reizigers. De treinen voldoen aan de nieuwste Europese normen op het gebied van geluidemissie. En ze zijn ook nog eens bijzonder zuinig met energie, onder andere omdat zij bij het remmen stroom opwekken waarmee via de bovenleiding andere treinen die in de buurt zijn ‘gevoed’ kunnen worden. Ze dragen met ruim 6000 ton per jaar bij aan de vermindering van de uitstoot van CO2. ...






bron: http://www.mp-produktie.nl/rn08/2008-01 ... inter.html