Ik heb respect voor de slachtoffers en de getroffenen maar niet voor zij die een ongeval als dat van gisteren aangrijpen als weer eens een reden om te staken.
Het heeft nooit tot resultaat geleid en zal nooit tot resultaat leiden want het kan de toplui geen **** schelen.
Enkel de trouwe reiziger wordt zoals steeds getroffen.
tja altijd en overal egoïsten, zolang voor hun leven alles perfect verloopt kan een ander zijn job hen niet raken en een ander mensenleven ook niet. Hij zegt respect te hebben voor de slachtoffers, dan moet hij respect hebben voor bestuurders ook want die zijn medeslachtoffers, zoniet behandeld hij ons als willekeurige slaven en dergelijke mensen kan je beter 2000 jaar terug in de tijd sturen om zich wat te gaan uitleven bij de Romeinen. Als er dan is een collega van zijn werk komt te overleiden door een incident eigen aan hun job zullen we hem nog is spreken. Geef mensen de kans om te rouwen, te reageren op de gebeurtenis en veeg niet alles zomaar weg alsof het een krijtlijntje op een bord is.
Steven schreef:tja altijd en overal egoïsten, zolang voor hun leven alles perfect verloopt kan een ander zijn job hen niet raken en een ander mensenleven ook niet. Hij zegt respect te hebben voor de slachtoffers, dan moet hij respect hebben voor bestuurders ook want die zijn medeslachtoffers, zoniet behandeld hij ons als willekeurige slaven en dergelijke mensen kan je beter 2000 jaar terug in de tijd sturen om zich wat te gaan uitleven bij de Romeinen. Als er dan is een collega van zijn werk komt te overleiden door een incident eigen aan hun job zullen we hem nog is spreken. Geef mensen de kans om te rouwen, te reageren op de gebeurtenis en veeg niet alles zomaar weg alsof het een krijtlijntje op een bord is.
groentje schreef:De spontane staking is vooral een emotionele uitbarsting. Vergeet niet, ze zijn zonet een collega kwijtgeraakt in verschrikkelijke omstandigheden, een andere is zwaar toegetakeld, en leefden al langer met het gevoel dat ze zich niet 100% veilig kunnen voelen bij het uitoefenen van hun beroep. Wellicht zal de directe oorzaak een seinvoorbijrijding zijn, al is het gevaarlijk te speculeren, maar wellicht had een werkend TBL1-systeem hier soelaas kunnen bieden. Of een ander systeem. Dat dat er niet was, ondanks eerdere beloftes na Pécrot, voedt de onvrede bij de bestuurders en het ander personeel.
Ik keur deze staking niet goed, en over het algemeen heb ik een bloedhekel aan wilde stakingen, maar hier kan ik toch enig begrip voor opbrengen.