Re: nieuwstopic?!
Geplaatst: 07 mar 2011, 18:54
Dit lazen we lang geleden, op pagina 39 van deze topic:
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... rhaul.html
http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=370 (spijtig genoeg alleen in het Turks
, Engelse site is nog niet geüpdate)
Normaal gezien ging voor het Europese gabariet de kast zoals op het eerste plaatje gebruikt worden. Tenzij TCDD/Tülomsas specifiek voor de Britse kast kozen natuurlijk..
Edit: ik heb slecht gelezen. Blijkbaar zullen de locs uiteindelijk wel naar Freightliner gaan, men gaat de locs voor Freightliner nu in Turkije assembleren i.p.v. in de USA (Erie).
Ondertussen wisten we ook al dat Tülomsas, de grootste bouwer van Turks rollend materieel, deze locs in licentie ging bouwen (Tülomsas deed dit ook al in het verleden met GM locs). En daarvan is de eerste machine nu klaar:rail s schreef: GE Transportation also released an image of a possible mainland European version of the PowerHaul locomotive.Vom: 24.09.08
GE: Lokomotiven für EuropaModell der neuen Lok für Frightliner; Foto: C. Müller
Der amerikanische Hersteller GE Transportation hat auf der InnoTrans eine neue Diesellokomotive für Europa angekündigt. Basis dafür ist die derzeit in Entwicklung befindliche PH37ACmi für die britische Frightliner Group, die im November 2007 30 Stück bestellt hat. Die Lok für Kontinentaleuropa soll aber das UIC-Lichtraumprofil nutzen.
bron: http://www.eurailpress.de/article/view/ ... uropa.html
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... rhaul.html
http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=370 (spijtig genoeg alleen in het Turks
Normaal gezien ging voor het Europese gabariet de kast zoals op het eerste plaatje gebruikt worden. Tenzij TCDD/Tülomsas specifiek voor de Britse kast kozen natuurlijk..
Edit: ik heb slecht gelezen. Blijkbaar zullen de locs uiteindelijk wel naar Freightliner gaan, men gaat de locs voor Freightliner nu in Turkije assembleren i.p.v. in de USA (Erie).
Vom: 24.09.08
Modell der neuen Lok für Frightliner; Foto: C. Müller
Trenitalia (Italian Railways) has awarded Bombardier Transportation a new order to supply an additional 50 of its economical and proven E464 electric locomotives, exercising an option to the contract signed in 2009 for the supply of 100 units. Valued at approximately 128 million euro ($186 million US), the contract is a further landmark for Bombardier locomotives in Italy. With this contract, Trenitalia has placed orders for a total of 688 E464 locomotives, 570 of which are already in successful commercial service. Delivery of the locomotives is scheduled for between 2012 and 2013.