Pagina 66 van 104

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 11 aug 2012, 22:05
door msts.be
Taurus schreef:Het valt me op dat de tricourante TGV-(Euro)Duplex stellen serie 4700 nog wel in het blauwgrijs worden afgeleverd. Ik had toch wel verwacht dat de hogere nummers dan ook in de nieuwe kleurstelling op de baan zouden verschijnen.
BB26000 waren indertijd in hetzelfde bedje ziek: de Multiservice kleurstelling werd in 1996 geïntroduceerd, maar de laatste BB26000 werden desondanks in oranje-grijs afgeleverd. Naar het schijnt omdat de verf al besteld was aan het begin van de order en Alstom ze niet meer voor andere zaken kon gebruiken.

Zal nu ook weer zoiets zijn: verf zal aangekocht zijn aan het begin van de assemblage voor het aantal stellen in het contract. Als men dan ondertussen wisselt van liverij, dan moet men maar achteraf herschilderen of overplakken.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 17 aug 2012, 22:55
door dentheo
uit Yahoo groep: eerste 77ers verkocht ???

7785 and 7786 made their way to Germany on 17.07.12

picture and info here :

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,6002269


They can be seen on Celle Depot, near Hanover on 20.07.12 here

http://www.kdtroeger.de/ohe099.htm

http://www.kdtroeger.de/ohe0100.htm

Any other reports or news anyone !!

Ade

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 18 aug 2012, 10:01
door Treinen9880
In een artikel in het recentste spoorwegjournaal staat dat wanneer een tractievoertuig in Duitsland mag rijden een zogenaamde Hauptuntersuchung (HU). Die moet op regelmatige basis en voor een bepaalde datum gebeuren. Voor de locs van B-logistics (7771-7790) is deze tijd aangebroken.

Het artikel is wel wat langer. Wat die zogenaamde Hauptuntersuchung inhoud weet ik zelf niet. Misschien kan iemand van het forum ons helpen of eventueel de informatie aanpassen waar nodig.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 18 aug 2012, 17:30
door msts.be
Treinen9880 schreef:In een artikel in het recentste spoorwegjournaal staat dat wanneer een tractievoertuig in Duitsland mag rijden een zogenaamde Hauptuntersuchung (HU). Die moet op regelmatige basis en voor een bepaalde datum gebeuren. Voor de locs van B-logistics (7771-7790) is deze tijd aangebroken.

Het artikel is wel wat langer. Wat die zogenaamde Hauptuntersuchung inhoud weet ik zelf niet. Misschien kan iemand van het forum ons helpen of eventueel de informatie aanpassen waar nodig.
Als ik paragraaf 32 van de Duitse spoorwegwet (Eisenbahn Bau- und Betriebsordnung) goed interpreteer, gaat het om het volgende:
http://www.gesetze-im-internet.de/ebo/__32.html

HU komt overeen met onze "grote revisie". Vanaf het 6de jaar sinds de grote revisie is er een grotere check nodig, en als alles nog in orde is, kan men de termijn nog maximaal 2 keer met telkens 1 jaar verlengen. Dus ten hoogste 8 jaar na de vorige grote revisie moet er opnieuw een grote revisie gedaan worden.

Als je als oorzaak van afstelling op forums of op papieren "Fristablauf" ziet staan, betekent het dat die termijn dus afgelopen is en er geen verlenging mogelijk is.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 26 okt 2012, 21:18
door kika
Haal uw diesels van stal, poets uw stoomlocs op, spannende winter bij de Belgische buren in Noordrhein-Westfalen. Dreigende elektriciteitstekorten omdat 3 oude kolencentrales hun vergunning afloopt, ze zorgen nu voor 3/4 van de stroomverzorging voor de spoorwegen in NRW. De vervangende centrale mag niet aangesloten worden (best te omschrijven als een nietigverklaring van een gewestplan/RUP) en een bestelde alternator is voor 2014... http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 63276.html

Bahnreisende in Nordrhein-Westfallen müssen sich im kommenden Winter auf Zugausfälle einstellen. Durch die Stilllegung eines Kohlekraftwerks könne es zu Stromengpässen kommen, warnt Bahn-Chef Grube. An sehr kalten Tagen könnten deshalb bis zu 30 Prozent weniger Züge fahren.
Info

Berlin - Der Deutschen Bahn droht laut eigener Aussage ein Stromengpass im Winter. Sollte das Kohlekraftwerk Datteln wie vorgesehen Ende Dezember stillgelegt werden, müssten sich Millionen Pendler in Nordrhein-Westfalen auf erhebliche Störungen im Zugverkehr einstellen. An sehr kalten Tagen könnten dann "bis zu 30 Prozent" weniger Züge fahren, sagte Bahn-Chef Rüdiger Grube den Zeitungen der "WAZ"-Gruppe.

Die drei alten Kraftwerksblöcke, deren Betriebsgenehmigung endet, liefern dem Bericht zufolge drei Viertel des Stromes der Deutschen Bahn in NRW. "Wenn die Stilllegung kommt und nichts passiert, ist die Gefahr groß, dass die Bahn an sehr kalten Wintertagen in den Morgenstunden Engpässe bei der Versorgung haben könnte", sagte Grube. "In solchen Fällen müssen wir, um einen Zusammenbruch des Netzes zu vermeiden, Züge herausnehmen." Eine Beratung im Bahn-Vorstand habe dafür jetzt eine Größenordnung von bis zu 30 Prozent der Züge ergeben.

Das neue Ersatzkraftwerk Datteln IV darf nach Planungsfehlern laut Gerichtsbeschluss nicht ans Netz gehen. Da Bahnstrom eine andere Frequenz hat als Haushalts- und Industriestrom, hat die Bahn zwar einen Umformer in Auftrag gegeben, um zeitliche Lücken zu überbrücken. Dieser Umformer sei aber erst Anfang 2014 fertig, sagte Grube. Er fordert nun vom Land Nordrhein-Westfalen eine Ausnahmeerlaubnis, damit der Kraftwerksbetreiber E.on über das Jahresende hinaus Bahnstrom produzieren kann.

stk/Reuters

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 okt 2012, 00:03
door groentje
Dit ruikt enigszins naar paniekzaaierij. En een manier om de overheid tot toegevingen te dwingen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 okt 2012, 10:14
door dentheo
Of om de papierwinkel een schop onder hun achterste te geven...

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 28 okt 2012, 20:31
door kika
Uiteraard is het gewoon een spel om dat op die naar voren te brengen in media. Is dat E.on, de staat of DB zelf haar schuld van de huidige situatie, ondanks dat men het al meer dan 6 jaar weet? Soep wordt zelden zo heet gegeten. Grube is wat minder snel op confrontatie uit als pakweg een Jos Digneffe, maar ook geen lief poesje. Volgens mij dus ook louter een middel om druk op de ketel op te voeren. Nochtans zou het wel mooie beelden opleveren om is een keer elektriciteitsloos ersätszverkehr auf schienen te hebben.

Duurt 1 seconde om te beginnen met stoppen

Geplaatst: 24 nov 2012, 23:39
door kika
Nieuws van het Velarofront: "Das Kommando zum Anhalten eines ICE-3-Zugs irrt etwa eine Sekunde lang durch den Rechner, bis es ausgeführt wird."
Tussen knopdruk en uitvoering zit één sconde! 1 (EEN) seconde!! Dat riekt naar een java drama. 't Is natuurlijk ook niet dat Siemens de slimste mensen op gebied van software heeft. Enfin, het media-artikel kan je daar lezen: http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 69137.html

Re: Duurt 1 seconde om te beginnen met stoppen

Geplaatst: 25 nov 2012, 00:24
door nahoj
kika schreef:Nieuws van het Velarofront: "Das Kommando zum Anhalten eines ICE-3-Zugs irrt etwa eine Sekunde lang durch den Rechner, bis es ausgeführt wird."
Tussen knopdruk en uitvoering zit één sconde! 1 (EEN) seconde!! Dat riekt naar een java drama. 't Is natuurlijk ook niet dat Siemens de slimste mensen op gebied van software heeft. Enfin, het media-artikel kan je daar lezen: http://www.spiegel.de/wirtschaft/untern ... 69137.html
Dat is een probleem dat al op veel modern materieel vastgesteld is: alles moet door de software, waardoor de verwachte reactie soms op zich laat wachten...

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 25 nov 2012, 01:03
door kika
En zo'n probleem tolereer je dan ook niet bij zoiets cruciaal.

Re: Duurt 1 seconde om te beginnen met stoppen

Geplaatst: 25 nov 2012, 01:25
door msts.be
kika schreef:Dat riekt naar een java drama. 't Is natuurlijk ook niet dat Siemens de slimste mensen op gebied van software heeft.
Raar dat Siemens dan toch redelijk veel als IT-outsouringbedrijf gekozen wordt. Nuja, treinsoftware en business software liggen ver uit elkaar. Alleszins zouden realtime systemen ook in een realtime programmeertaal moeten worden uitgevoerd: Ada (TVM430-software, die nog op Motorola 68k processors werkt van de Macintosh II !) of C. Alle huidige processorarchitecturen kunnen die aan processorsnelheid uitvoeren, i.t.t. Java waar nog een vertaalslag gebeurt van Java-bytecode naar processor-specifieke machinecode door de JVM. In de Velaro D vertaalt zich dat in die 1 seconde vertraging.

Vraag is natuurlijk met wat voor soort processors men werkt ? De boordcomputer van de 13'en en de M6 BDx'en zouden namelijk op 386SX'en lopen, die zelfs toen (1998) gedateerd was. Ik snap niet waarom men eens een deftige Core i5 of AMD Opteron Embedded in een trein steekt. ARM kan ook, maar dan moet je alle bestaande treinsoftware geprogrammeerd voor x86 porten. En zoveel verschil in stroomverbruik zal het nu niet schelen, dus dan kan je beter bij x86-64 blijven.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 25 nov 2012, 02:09
door Glodenox
Excuseer? Java doet er geen milliseconde langer over om iets uit te voeren hoor! Hoewel ik volledig akkoord ga dat je beter een taal als Ada of C kan gebruiken voor zulke systemen aangezien het over realtime systemen gaat, kan ik echt niet akkoord gaan met je uitleg. Het verschil in die "vertaalslag" in tijd is zelfs niet uit te drukken in milliseconden (ik kan het weten aangezien ik al in picoseconden heb moeten loggen om uitvoertijden te kunnen uitlezen). Enkel als er een garbage collect plaats heeft op dat moment (wat op zich enkel een merkbare invloed op de werking heeft bij zeer slecht geschreven code), ga je hier door de keuze van de taal een verschil hebben. Akkoord, Java programma's moeten eerst de JVM inladen bij het opstarten en hebben wat meer geheugen nodig om huishouding te doen van alle objecten voor garbage collection, maar de tijd dat de taal trager was dan bijvoorbeeld C++ is echt wel al enkele jaren gepasseerd. De meeste benchmarks geven tegenwoordig weer dat beide talen praktisch even snel zijn in de uitvoering.

Gelieve dit bericht alstublieft niet persoonlijk te nemen, maar ik kan me enorm ergeren aan het constant gratuit zwart maken van Java. Sommige mensen blijven maar hun taal vergelijken met de herinneringen aan Java 1.0 van in '95. De tijd heeft echt niet stilgestaan hoor.
In elk geval: als iets slecht geprogrammeerd is, steek het dan niet zomaar op de taal alstublieft. Dat ligt voor 100% bij de programmeur als andere mensen er wel goede code mee kunnen schrijven.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 25 nov 2012, 16:16
door deadlock
Java doet er zeker wel langer over. Java is gewoon relatief traag in vergelijking met andere programmeertalen. Neemt niet weg dat dit ook in java slechts een miliseconde hoeft te duren.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 25 nov 2012, 16:56
door Glodenox
Zever. Wanneer C++ ook met Just-In-Time compilatie wordt uitgevoerd is Java over het algemeen blijkbaar sneller. Ik zeg blijkbaar, aangezien het hier over zulke minieme verschillen gaat in beide richtingen dat het eigenlijk vrij nutteloos is om hier nog discussies over te houden. Een aanrader om te lezen waar er toch vrij objectief een vergelijking met andere talen uitgelegd is: http://en.wikipedia.org/wiki/Java_performance