NRW Duitsland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
AM80

NRW Duitsland

Bericht door AM80 »

Wij hebben beslist om naar Dusseldorf te gaan om een paar dagen te gaan rondhossen met de trein.
Mijn vraag: Welke zijn de mooiste spoorlijnen in Noordreinland Westfalen?

Alvast bedankt :)
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
groentje

Re: NRW Duitsland

Bericht door groentje »

Het viaduct van Altenbeken is behoorlijk knap, alsook de omgeving van Brilon Wald (met Winterberg, Willingen...).
AM80

Bericht door AM80 »

Trouwens, we blijven 10 dagen daar, dus nog meer tips zijn welkom, alsook welk vervoerbewijs is daar voordelig? Ik dacht aan een schones dag ticket, maar misschien zijn er hier met meer ervaring?

Alvast bedankt:)
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Als "goederenfotostation" wordt Düsseldorf Rath wel eens aanbevolen in andere fora.
Theo
Groeten vanop de Heide
kika

Bericht door kika »

Locaties aanraden doe ik liever niet, dan vergeet ik vast één of andere highlight of heb een compleet andere smaak. Je zegt 'we' ik ga er voor het gemak van uit dat je met 2-4 bent. Alleen of met meer maak je misschien andere keuzes.
Tickets:
  • SchöneFahrtTicket NRW 17€/pp voor 2 uur in alle nahverkeer (bus, tram, trein, geen IC/EC). Ik ken niemand die zo gek is dat te gebruiken, kan eventueel handig zijn als je 3 tariefgebieden door moet en voor 9u 's ochtends vertrekt o.i.d.
    SchönerTagTicket NRW. 5 Personen. 1 Tag. 37,50 Euro. ook alles nahverkeer, tijdens de week pas vanaf 9u geldig
    Schönes-Wochenende-Ticket ben je 40 euro kwijt, gelijkaardig als een schönes landerticket, maar niet tijdens de week bruikbaar. Dit kan handig zijn als je een stukje uit NRW zou willen. Quer Durchs Land ticket is ietsje duurder en ook tijdens de week bruikbaarder.
    Mocht je ergens IC's of ICE's willen gebruiken of gewoon om tot in Düsseldorf te geraken kan je ook een probebahncard overwegen: 25€ voor 25% korting en RailPlus (maar geen korting bij het lokale verkeer!). Die 'groene' versie zou ik niemand aanraden: dan geef je DB gewoon een cadeautje om aan haar uitstootverplichtingen e.d. te voldoen.
    Als je een dag binnen Düsseldorf en omgeving wilt doen, kan je ook een Tagesticket nemen, afhankelijk van hoe ver binnen het VRR-gebied je wilt gaan kan dat al vanaf een 11 euro pp.
    Dus best ook nog eens kijken bij de verschillende verkeersverbunden, die hebben ook weer een kluwen aan speciale aanbiedingen, overgangstarieven en meer van dat.
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

Het lijntje Keulen-Gerolstein-Trier is prachtig. 1x/2 uur rijdt daar BR628, ander uur Talent.
Net als het lijntje naar Heimbach vanaf Düren (uit mijn hoofd). De lijntjes langs de Rhijnstrecke ook prachtig, oa Keulen ri Remagen, maar ook de andere kant van de strecke (de kant van Bonn Beuel)
kika

Bericht door kika »

Richting Gerolstein zit je redelijk snel buiten NRW, Remagen kan nog net met VRS-ticket, denk ik. Omlopen zijn ook ietsje aangepast.
The_Knitter

T/m Gerolstein mag met een NRW-ticket. Net als t/m Brohl (3e station voorbij Remagen waar alleen de RB26 stopt, met RE5 kan je tot Bad Breisig)
kika

Bericht door kika »

The_Knitter schreef:T/m Gerolstein mag met een NRW-ticket.
Klopt, persoonlijk vind ik die lijn pas echt interessant worden na Euskirchen, daarvoor is ze eerder middelmatig. Maar in zijn geheel zeker een aanrader. Er is ook een Freizeit ticket: retourtje Köln-Trier voor 30 euro, maar misschien niet interessant voor deze trip.
The_Knitter

Ik heb de rit vorige week zaterdag in het geheel afgelegd met de BR628. Pas na Euskirchen word het leuk.

Voor degenen die die lijn op de verlanglijst hebben: Wees er snel bij!
Op dit moment zijn de diensten zo ingevuld:
* RE12 Keulen Messe/Deutz-Trier Hbf gereden door DB Regio SüdWest met BR628 (uit Keulen Hbf r. Trier op het oneven uur om x.11)
* RB22 Keulen Hbf-Trier Hbf gereden door DB Regio NRW met Talenten (op het even uur uit Keulen Hbf ri Trier om x.11)
Let op: RB22 rijdt tot Gerolstein, en rijdt dan door als RB83 naar Trier Hbf.
* RB83 Gerolstein-Trier Hbf gemengd gereden door DB Regio SüdWest(BR628) en DB Regio NRW(Talent).
De RB83 die te Gerolstein NIET gekoppeld zit aan de RB22 van/naar Keulen Hbf word gereden door DB Regio SüdWest met de BR628. De RB83 die wél bij Gerolstein uit Keulen komt óf naar Keulen gaat, rijdt DB Regio NRW met de Talent.

Ik heb toen alles met BR628 gedaan, een veel plezantere reis als met de Talenten. De stoelen zijn comfortabeler, je hebt meer dieselgevoel erbij enz.
kika

Bericht door kika »

Meer beenruimte ook, maar onhandig met kinderwagen of rolstoel! Tussen Euskirchen en Bad Münstereiffel (leuk stadje) vind ik het ook erg fijn, maar soms zetten ze er zelfs Talenten in van de Euregiobahn (die zijn nog slechter) en af en toe zie je ook zo'n oudere BR met een fijne sleep rijtuigen. Die bollen dan van/naar Bonn.
The_Knitter

Af en toe duikt er inderdaad een BR218/BR232 met rijtuigen op. Da's het échte dieselgeweld natuurlijk :D
Plaats reactie