Foto knippen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Merijn

Foto knippen

Bericht door Merijn »

Ik heb een (vreemd) vraagje. Als jullie een mooie foto genomen hebben, maar de trein staat niet mooi in het midden...vinden jullie het dan schande om deze foto te knippen?

In mijn geval stond er gewoon iets teveel groen aan de linkerkant van de foto, maar ik heb het gevoel dat dit een falen is van mezelf dat ik dit niet direct goed heb gefotografeerd...

Groetjes
loic1811

Re: Foto knippen

Bericht door loic1811 »

ik heb het soms voor dat ik de trein van te ver heb getrokken en hem daarna nog aanpas(dat ik nog inzoom ) niet elke foto is perfect.in mijn ogen is dit geen schande :)
Frank

Bericht door Frank »

Ik persoonlijk zou zeggen: als je foto er beter van wordt, moet je het vooral doen.

Alle bewondering als het van de geheugenkaart rechtstreeks door de printer en op de muur kan, maar de tools zijn er en ik zie er geen graten in om die oordeelkundig te gebruiken. Het is mijn inziens zeker niet zo dat met die 'moderne snufjes' iedere foto een succes kan worden, dus dat je ze gebruikt, doet geen afbreuk aan jouw kwaliteiten als fotograaf.

En uiteindelijk, als je daarmee een mooie foto bekomt waar jij plezier aan beleeft, dan is het toch dat waar het bij een hobby om draait?
Merijn

Bericht door Merijn »

Dank je voor de antwoorden. Ik zal vertellen waarom ik deze vraag stel. Tegenwoordig beoefen ik mijn "hobby" dwangmatig. Hoe erg het ook klinkt: het kan mij niet meer ontspannen. In elk plaatje zie ik wel een fout. Even stoppen met fotografie zou een optie zijn, maar het probleem is dat het een dwang geworden is (ik ben hier trouwens voor in behandeling!). Die fotografie is nu eenmaal mijn "uilaatklep".

Dus probeer ik nu iets te zoeken om mezelf toch tevreden te stellen met wat me wel gelukt is, wat erg moeilijk is. Dit om toch uit de dwang te geraken...

Het was een moeilijke beslissing om dit hier neer te plaatsen, maar ik ben op een punt gekomen waar ik "hoop" om iemand met een soortgelijk probleem te vinden en vooral hoe hij (of zij) dit kan overwinnen.

Groetjes
Shrek

Bericht door Shrek »

In mijn ogen zijn zowel de voorbewerkingen (iso en sluiter instellen, witbalans,...) het *klikken* zelf en de nabewerking op de pc alledrie evenwaardige onderdelen van het maken van een foto. Het is pas het resultaat na die 3 stappen dat bepaald of je foto geslaagd is of niet. Wat er tussenin zit maakt in mijn ogen niet zoveel uit...
Frank

Bericht door Frank »

Merijn schreef:Het was een moeilijke beslissing om dit hier neer te plaatsen, maar ik ben op een punt gekomen waar ik "hoop" om iemand met een soortgelijk probleem te vinden en vooral hoe hij (of zij) dit kan overwinnen.
Maar wel een moeide beslissing, waarvoor bewondering.

Ik hoop natuurlijk dat je (op één of andere manier) binnenkort weer plezier kan beleven aan deze mooie hobby!
Plaats reactie