jullie trein ergenissen en van treinen die te laat zijn enz is een cadeau van het IC IR plan van minister DE Croo en co en laat ons ook niet vergeten de files die ontstaan zijn op de autostrades zijn ook ontstaan uit die periode.
Ik ga het kort houden:
Om zijn plan uit te voeren moesten er stations dichtgaan en zijlijnen die zogezegt niets opleveren,
ze hebben nooit een studie gemaakt wat de gevolgen zullen zijn in de toekomst.
Wel vandaag hebben we ze de eindeloze lange files en de trein is niet flexibel meer genoeg om overal te geraken.
Het GEN- plan die ze nu aan het uitvoeren zijn die moest voor die periode van het IC IR plan af zijn dan hadden we nu de vruchten van geplukt en kon het IC IR plan goed uitgevoerd worden zonder treinen enz af te schaffen.
Investeringen in nieuw materiaal en ook nieuwe lijnen is veel te laat op gang gekomen en niet doordacht
Deze HST en zo moesten al in die tijd gebouwd worden , ik spreek van de jaren 1985 enz.
Maar kibbelen over door welke stad deze gaat stoppen en waar hij moet rijden zonder bij na te denken
De Noord Zuid verbinding in Brussel moest ook in die tijd al zijn vergroot met meerdere sporen of een 2de tunnel.Niets aan gedaan.
Doordat spoorwegen politiek getint en in hun macht is kan het niet goed functioneren.
Met andere woorden als ze moesten in die periode half jaren 80 de juiste maatregelen getroffen hadden dan was het nu zo geen chaos geweest. Maar in Belgie is investeren in spoorwegen en bijkomende autostrades nooit een must geweest maar anno 2012 en nog vele jaren zullen we bloeden van het verleden tijd van Belgie die op dat gebied vandaag nog steeds zwak is.

Ook in de meeste landen half jaren 80 zoals Frankrijk , Italie en Duitsland hebben hun investeringen gedaan in HST en ook het verbeteren van hun materiaal vonden zij genoodzaakt om dit uit te voeren.
Dit kan je nagaan in de boekjes van La vie du Rail enz.
GTZ
Cocoken