HLD 62/63 langs lijn36
HLD 62/63 langs lijn36
Hallo,
Ik zou graag eens de passage van een dergelijke loc langs lijn 36 (Brussel - Leuven) willen filmen. Zit er een regelmaat in die ritten? Ik zie deze locs af en toe (meestal losse rit), maar ben steeds te laat om te filmen.
Is er iemand die weet of al deze ritten "real-time" zijn, of zitten er ook geplande ritten bij.
Alvast bedankt!
Ik zou graag eens de passage van een dergelijke loc langs lijn 36 (Brussel - Leuven) willen filmen. Zit er een regelmaat in die ritten? Ik zie deze locs af en toe (meestal losse rit), maar ben steeds te laat om te filmen.
Is er iemand die weet of al deze ritten "real-time" zijn, of zitten er ook geplande ritten bij.
Alvast bedankt!
-
Re: HLD 62/63 langs lijn36
die rijden niet zo vaak tussen op lijn 36 brussel-leuven
als er ritten zijn tussen brussel en leuven sturen ze die langs lijn 53 en Vilvoorde
daar zitten ze het reizigersverkeer niet in de weg
als er ritten zijn tussen brussel en leuven sturen ze die langs lijn 53 en Vilvoorde
Dank je voor het antwoordje, ik zie deze nochtans meerdere keren per week (ik woon aan deze lijn). Alleen is het zoals ik zei: er zit niet echt een regelmaat in.
Op 18/09 zal de 6264 er passeren(los). Waar ga je staan? Dan kan ik u het uur vertellen.
Hoe laat in Haren-Zuid, pakweg? Dan kan ik ook eens een kijkje nemen.twist297 schreef:Op 18/09 zal de 6264 er passeren(los). Waar ga je staan? Dan kan ik u het uur vertellen.
Ik neem aan dat hij wel het buitenste spoor zal nemen?
Leuk dat er nog liefhebbers op afkomen 
Als ik het uur weet dat die loc in Haren-Zuid "zou" zijn, dan puzzel ik het wel uit.
Vorige week passeerde hier zelfs een loc van het type 55 (samen met 2 andere van het type 62), daags voordien een werktrein getrokken door 2 locs van het type 62/63 en daags nadien een meetmotorwagen, getrokken door een 62/63...maar helaas geen camera in de aanslag
Ik was van de overtuiging dat als er op één week zoveel diesels te zien waren, dat dit wel elke dag zou zijn, maar vandaag bijvoorbeeld nog niets.

Als ik het uur weet dat die loc in Haren-Zuid "zou" zijn, dan puzzel ik het wel uit.
Vorige week passeerde hier zelfs een loc van het type 55 (samen met 2 andere van het type 62), daags voordien een werktrein getrokken door 2 locs van het type 62/63 en daags nadien een meetmotorwagen, getrokken door een 62/63...maar helaas geen camera in de aanslag

Ik was van de overtuiging dat als er op één week zoveel diesels te zien waren, dat dit wel elke dag zou zijn, maar vandaag bijvoorbeeld nog niets.
Op lijn 36 ook niet hoor. Buiten de spits rijden er daar toch maar 4 treinen per uur?ijzeren rijn 82 schreef:die rijden niet zo vaak tussen op lijn 36 brussel-leuven
volgende trein reeksen komen erop
15XX blankenberge/knokke-tongeren
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
37XX braine-le-comte - leuven
17XX luik-quievrain
42XX:brussel-zuid - leuven via de luchthaven
dit zijn er al 6 vaste reeksen en af en toe komt er dan nog is een ICE of THALYS bij
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
17XX luik-quievrain
dit zijn er al 6 vaste reeksen en af en toe komt er dan nog is een ICE of THALYS bij
Die rijden bijna allemaal op L36N hoor, enkel die laatste kilometer misschien niet, maar daar pas je een goederentrein nog wel tussenhle2127 schreef:volgende trein reeksen komen erop
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
17XX luik-quievrain

je vergeet nog de reeks 4XX naar visehle2127 schreef:volgende trein reeksen komen erop
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
17XX luik-quievrain
de reeks 36XX De panne, Luchthaven, mechelen
de reeks 35XX Luchthaven, GENT
de reeks 37XX Quevy, luchthaven
dat zijn al 9 relaties.
Tussen Leuven en Kortenberg moet je ook nog de geregelde treinen voor D'Ieteren meetellen.
Jamaar jullie noemen hier bijna allemaal treinen van L36N, die rijden niet in de weg van een goederentrein of werktrein met HLD's. De bediening van Kortenberg lijkt mij eerder een positief punt voor die HLD's: op de uren dat kortenberg niet bediend wordt ligt er vrij rijpad van Leuven tot ten minste Nossegem (en waarschijnlijk wel tot in Schaarbeek). Perfect dus om een werktrein over te laten rijden.Steven schreef:je vergeet nog de reeks 4XX naar visehle2127 schreef:volgende trein reeksen komen erop
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
17XX luik-quievrain
dat zijn al 9 relaties.
Tussen Leuven en Kortenberg moet je ook nog de geregelde treinen voor D'Ieteren meetellen.
Lijn 53 is volgens mij veel drukker dan L36 buiten de spits...
al die treinen rijden er zowat kris kras. de enige die consequent de ene of de andere lijn gebruiken zijn
L36 = alle stoptreinen
L36N = 15xx en 22XX
alle andere treinen gebruiken steeds wel ergens een stukje 36 en 36N, niet noodzakelijke alle uren maar ze zijn dus niet specifiek aan de ene of andere lijn gebonden. Ze veranderen dan ofwel in Diegem, Nossegem of Herent van lijn.
L36 = alle stoptreinen
L36N = 15xx en 22XX
alle andere treinen gebruiken steeds wel ergens een stukje 36 en 36N, niet noodzakelijke alle uren maar ze zijn dus niet specifiek aan de ene of andere lijn gebonden. Ze veranderen dan ofwel in Diegem, Nossegem of Herent van lijn.
Het zijn er 10, de CR Leuven - Braine-Le-Conte rijdt tweemaal per uur.Steven schreef:je vergeet nog de reeks 4XX naar visehle2127 schreef:volgende trein reeksen komen erop
5XX de eupen -oostende
26XX antwerpen-landen
17XX luik-quievrain
dat zijn al 9 relaties.
Hij passeert Y Diegem om 10u36 dus beetje later in Haren-Zuid.MIVB-reiziger schreef:Hoe laat in Haren-Zuid, pakweg? Dan kan ik ook eens een kijkje nemen.twist297 schreef:Op 18/09 zal de 6264 er passeren(los). Waar ga je staan? Dan kan ik u het uur vertellen.
Ik neem aan dat hij wel het buitenste spoor zal nemen?
Hij neemt inderdaad het buitenste spoor (L36 VNS).
Dan keert hij in rooster F, gaat hij verder naar Mechelen via L25N om dan hetzelfde parcours terug naar Leuven te doen (op het ander spoor natuurlijk)