Omdat er stukken steen naar beneden komen.dentheo schreef:Waarom hangen die "netten" aan het seinhuis ?
Dak bedoel je.BlubBlub schreef:Omdat er stukken steen naar beneden komen.dentheo schreef:Waarom hangen die "netten" aan het seinhuis ?
Als je veilig staat tov het spoor heb je zo'n fluohesje niet nodig, die dingen zijn enkel noodzakelijk als je binnen het vrij ruimteprofiel aanwezig moet zijn.sammarco1 schreef: .
Verder, het aller belangrijkste: Neem de veiligheid aan het spoor in het hoogste vaandel. Voor jezelf en voor het spoorpersoneel. Fluojasje, en steeds goed uitkijken is de boodschap.
Ik heb die tips in mijn achterhoofd - de uwe ook trouwens.sammarco1 schreef:Oh bluberde blup... Als je wat inspiratie zoekt om mooie foto's te maken, kijk dan ook eens op http://www.trainpaparazzo.be in de fotogallerij , of op andere verschillende fotoblog's van leden hier op het forum.
De hierboven vermelde tips zijn bijzonder veel waard, dus neem die maar goed in acht.
Op zich was dit een opdrachtje "geef aandacht aan je onderwerp door gebruik te maken van een voorgrond". Dat bord had om het goed te hebben maar voor 75% in beeld mogen staan en helemaal in de hoek moeten hangen. Maar bon - je mag als beginner ook minder gelukte foto's online zetten vind ik.sammarco1 schreef:Mijn comentaar over de eerste foto: als het de bedoeling was om die break te fotograferen, dan is je opzet mislukt. Immers laat je me het bord zien en niet die trein.
Acknowledged.sammarco1 schreef:de 2e foto vertikaal getrokken heeft niet zoveel zin, en langs de peronkant waar de trein langskomt zie je de draaistellen niet. OOk heeft het weinig zin om vertikaal te fotograferen.
De 41 reeks staat er maar een stukje op en allemaal schaduw op de kop.
Dat is imho ook al vermeld geweest.sammarco1 schreef:Het seinhuis is een goed onderwerp, maar staat scheef... Dat moet kaars recht staan.
Ik vind dat ik al mijn stapjes online mag zetten, zeker in het begin. Je kan niets leren zonder foutjes te maken.sammarco1 schreef:Als het je eerste foto's zijn, ok, maar eigenlijk om eerlijk te zijn... Allemaal vuilbak, niet publiceerbaar. Dat is niet slecht bedoeld, maar als je echt foto's wil publiceren, moet je de criteria van vorige schrijvers wel hanteren. Daar zitten alle juiste tips in.
Ik vind stations op zich wel een leuke omgeving. Misschien vind ik ooit genoeg tijd om een hele lijn op foto te krijgen.sammarco1 schreef:Voor de rest wil ik toevoegen... Ga zoveel mogelijk buiten de stations of in de velden fotograferen. Ook foto's genomen vanaf een peron zijn niet erg geliefd van wege het afdak links boven dat meestal zwart van de schaduw ziet, en het puntperspectief dat heel saai oogt.
Neem een laddertje mee om op te gaan staan om foto's vanuit de hoogte te nemen. Die gaan ook heel goed.
Verder, het aller belangrijkste: Neem de veiligheid aan het spoor in het hoogste vaandel. Voor jezelf en voor het spoorpersoneel. Fluojasje, en steeds goed uitkijken is de boodschap.
De ervaring leert dat een "saaie stationsplaat" na 25 jaar en een grondige renovatie van de omgeving plotseling een waardevol document kan worden. Ik zie op internet heel veel langs de baan genomen foto's in een buitengewoon voorspelbaar 3/4 perspectief vanuit een veld. Ik zou daarom niet te hard zeggen " Ga zoveel buiten..."sammarco1 schreef:Ga zoveel mogelijk buiten de stations of in de velden fotograferen. Ook foto's genomen vanaf een peron zijn niet erg geliefd van wege het afdak links boven dat meestal zwart van de schaduw ziet, en het puntperspectief dat heel saai oogt.