Ik keek ven op RailTime.... rond 14:00 blijkt de l-trein uit Roosendaal naar de Luchthaven gekeerd op perron 3 dat is +1.
Even over 27 of om te "proberen" of het nog kan als het op de HSL te druk is ?
LIJN 12 naar Antw C +1 ???
Re: LIJN 12 naar Antw C +1 ???
Nee.
Lijn 12 zijn de sporen 4-5-6 in Antwerpen-Centraal en die bewuste trein kwam op spoor 5 toe.
Die ingreep moest gebeuren omdat de verdeler M stellen wilde uitwisselen.
Lijn 12 zijn de sporen 4-5-6 in Antwerpen-Centraal en die bewuste trein kwam op spoor 5 toe.
Die ingreep moest gebeuren omdat de verdeler M stellen wilde uitwisselen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Dan zal hij toch wel over 27 gekomen zijn vanuit het noorden ? Brug van lijn 12 is weg.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Niet helemaal juist Theo! Wel via L27A gereden, maar via de brug van L12. De bruggen van L27A zijn weg.dentheo schreef:Dan zal hij toch wel over 27 gekomen zijn vanuit het noorden ? Brug van lijn 12 is weg.
Yannick
www.lijn-12.be
de brug van L12 maar over de sporen kan gediscuteerd wordenvyncky schreef:Niet helemaal juist Theo! Wel via L27A gereden, maar via de brug van L12. De bruggen van L27A zijn weg.dentheo schreef:Dan zal hij toch wel over 27 gekomen zijn vanuit het noorden ? Brug van lijn 12 is weg.
Yannick
http://www.lijn-12.be

-
Yannick omschrijft het m.i. correct.
Vanaf de aangepaste vertakking Holland (juist noord van Schijnpoort; daar is een ontdubbelde wisselverbinding gemaakt) tot aan de halte Luchtbal zijn de nog bestaande bruggen en sporen goeddeels vast verbonden met de goederenlijn L 27A. Bij de halte Luchtbal zijn de sporen van de L 12 zelfs volledig doodlopend (als je vanuit het Noorden komt). Ik vermoed dat daarom het oude dubbelspoor van de L 12 nu formeel deel heet uit te maken van de L 27A: ik ben er vrij zeker van dat ik het zo op de SSP's (Schematische Seininrichting Plans) aangeduid heb zien staan. Als je nu dus over een van de oude bruggen rijdt, dan ben je op de L 27A.
Juist om discussie te voorkomen, neem ik aan!
Verkeer dat komt van de wijkbundel Luchtbal (ehm, dat is dus ten noorden van Noorderdokken) zie je nu ook de L 27A nemen om richting het ringspoor, de wijkbundels Schijnpoort (westzijde), en de +1 te rijden. Voorbij de Y. Holland heet hun eigen spoor dan daar weer wel L 12.
Via de L 12 die langs de wijkbundel Luchtbal ligt, kun je alleen nog maar via een wisselverbinding naar de -2.
Vanaf de aangepaste vertakking Holland (juist noord van Schijnpoort; daar is een ontdubbelde wisselverbinding gemaakt) tot aan de halte Luchtbal zijn de nog bestaande bruggen en sporen goeddeels vast verbonden met de goederenlijn L 27A. Bij de halte Luchtbal zijn de sporen van de L 12 zelfs volledig doodlopend (als je vanuit het Noorden komt). Ik vermoed dat daarom het oude dubbelspoor van de L 12 nu formeel deel heet uit te maken van de L 27A: ik ben er vrij zeker van dat ik het zo op de SSP's (Schematische Seininrichting Plans) aangeduid heb zien staan. Als je nu dus over een van de oude bruggen rijdt, dan ben je op de L 27A.
Juist om discussie te voorkomen, neem ik aan!
Verkeer dat komt van de wijkbundel Luchtbal (ehm, dat is dus ten noorden van Noorderdokken) zie je nu ook de L 27A nemen om richting het ringspoor, de wijkbundels Schijnpoort (westzijde), en de +1 te rijden. Voorbij de Y. Holland heet hun eigen spoor dan daar weer wel L 12.
Via de L 12 die langs de wijkbundel Luchtbal ligt, kun je alleen nog maar via een wisselverbinding naar de -2.
Om vanuit FES naar FN+1 te rijden moet B.8 Luchtbal de trein overzetten naar lijn 27A.
Dat is de enige mogelijkheid want zonder overzetten rijdt men automatisch naar lijn 25; dit uiteraard alleen nu er werken zijn.
Komende uit het noorden zijn er op lijn 12 de aangehaalde doodsporen.
Dat is de enige mogelijkheid want zonder overzetten rijdt men automatisch naar lijn 25; dit uiteraard alleen nu er werken zijn.
Komende uit het noorden zijn er op lijn 12 de aangehaalde doodsporen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.