Beroepen zonder grenzen
Beroepen zonder grenzen
TV-tip: maandag 17/12 om 20.40u. op één (VRT): enkele Belgische spoorwegmedewerkers gaan aan de slag bij de Albanese spoorwegen.
Veel kijkgenot!
Veel kijkgenot!
Re: Beroepen zonder grenzen
Armoede troef ginder, maar inderdaad respect voor wat ze met de beperkte middelen toch gedaan krijgen!
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
Re: Beroepen zonder grenzen
Heb me ook de ogen uit de kop gekeken. Schrijnend waar een totaal gebrek aan middelen en investeringen toe leidt.
Re: Beroepen zonder grenzen
Hoi,
Steve,
Hier kan ik je enkel gelijk in geven.
Lukas
Steve,
Hier kan ik je enkel gelijk in geven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Beroepen zonder grenzen

Re: Beroepen zonder grenzen
Valt dat ergens terug te kijken voor mensen zonder televisie of Belgische telecomprovider?
Re: Beroepen zonder grenzen
Vrees van niet... tenzij iemand het opgenomen zou hebben en het zou willen delen, natuurlijk.kika schreef:Valt dat ergens terug te kijken voor mensen zonder televisie of Belgische telecomprovider?
Op Youtube vind je wél de trailer (slechte kwaliteit): http://www.youtube.com/watch?v=WQ5h3EteARo
Een kleine bloemlezing uit wat je allemaal kon zien (te veel om op te noemen eigenlijk):
- In het algemeen een infrastructuur in zeer slechte staat, sinds het einde van de communisme (begin jaren 90) is er kennelijk geen lek* meer uitgegeven.
- De mannen in het atelier mogen geen handschoenen draaien, moeten het door en door vettige werk met blote handen doen. Enkel de baas mag handschoenen dragen (en ze hadden er nochtans zelf bij).
- Een raam nodig voor een van het handvol locomotieven dat nog in dienst is? Geen probleem, we nemen een bestaande trein (drie uur met een slakkengangetje tuffen, H/T = 6 uur!!) naar een godvergeten plaats met een heel treinkerkhof, we zien wel of we bij een van de roestende exemplaren een ruit eruit kunnen slopen. Uiteindelijk brute pech, geen bruikbare ruit meer... maar bij wijze van troostprijs toch een remleiding kunnen scoren die er nog enigszins goed uitzag.

- Zelfs die locomotieven die nog in dienst zijn, blijken in erbarmelijke staat. De Belgische TB bekijkt even de onderkant, vindt de tandwielkast waarvan de bouten half open staan, of de schokdemper die niet vastgedraaid zit en maar wat los hangt te bengelen.
- Niks van seinen of signalisatie... in elk station wordt er een heel deel paperassen getekend en overhandigd, en dat moet dan gelden als bevestiging dat het spoorvak niet bezet is. Nu ja, gezien het slakkengangetje (meestal niet meer dan 30-40 km/h) kun je nog wel enigszins op zicht rijden, maar met de erbarmelijke staat van het materieel zou ik ook niet al te veel op de remmen rekenen...
- Rijtuigen die er al niet beter aan toe zijn dan de locomotieven: vaak geen ruiten meer, en waar er nog wel zijn, zie je niet anders dan diepe kraters door stenengooiers (en dan zaten die gekken nog vrolijk met hun hoofd uit het raam te leunen, ik zou wel beter weten!!).
* voor wie te lui is om te googlen: de lek is de Albenese munteenheid

Re: Beroepen zonder grenzen
Ik heb het begin niet gezien ik ga eens op zoek waar ik het kan terugzien..
Re: Beroepen zonder grenzen
Om voor de verandering bepaalde moderators ook maar vakantie te gunnen; zie je Privé-berichtenbox Delanopro. 

Re: Beroepen zonder grenzen
Ik heb de aflevering geupload op youtube zodat de iedereen het kan herbekijken...
http://www.youtube.com/watch?v=n-_MbHBjMwc
http://www.youtube.com/watch?v=n-_MbHBjMwc