In dit topic komen de verliezers aan bod.

Allereerst is er de radioverbinding, sinds vorig jaar is de analoge radio definitief vervangen door de digitale GSM-R.






Het aantal verschillende codes dat gestuurd kan worden bij TBL 2 is veel groter. TBL1 kan eigenlijk amper nuttige informatie sturen, terwijl TBL2 alle nodige info voor een seinsysteem kan versturen: aantal vrije secties, lengte van die secties, profiel van de lijn, maximale snelheden op het komende stuk lijn, bovenleidingsinfo,...Jeroen schreef:Wat zijn de precieze verschillen tussen TBL1en 2?
Wat is 2G? Een snelheidsbeperking?Steven schreef:sinds kort bestaat TBL1++, hierbij gaat bij het opeenvolgend voorkomen van het seinbeeld 2G ook een snelheidscontrole gebeuren en niet sneller dan 40 km/u gereden worden. Zover ik weet is HLE2123 hier mee uitgerust
Het seinbeeld dubbel-geel.Retard schreef:Wat is 2G? Een snelheidsbeperking?
En wat is het nut daar nu van? Als je een dubbel geel passeert kan je toch gerust nog eventjes optrekken? 1500 meter aan 40 km/h duurt een stuk langer dan even optrekken tot 70-80 km/h en dan op tijd weer afremmen tot 40.Steven schreef:sinds kort bestaat TBL1++, hierbij gaat bij het opeenvolgend voorkomen van het seinbeeld 2G ook een snelheidscontrole gebeuren en niet sneller dan 40 km/u gereden worden. Zover ik weet is HLE2123 hier mee uitgerust.
Dat duurt dan wel onnodig lang. Met ETCS mag je in zo'n geval wel optrekken en dan rustig uitbollen naar het gesloten sein.hle2127 schreef:dat mag niet![]()
De remming ten laatste aanvatten aan het verwittigingsein.
volgend sein is gesloten voorzichtig naderen(dus MAX 40km/h) versnellen mag pas als men het volgende sein duidelijk open ziet zonder beperkingen. En je moet minder dan 40km/h rijden op 300m van het gesloten sein ...