site's treinbestuurder en trein in vertraging

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
loic1811

site's treinbestuurder en trein in vertraging

Bericht door loic1811 »

Ik weet niet of de meesten deze site's kennen ? Bij de site www.treinbestuurder.be ,kunnen treinbestuurders/treinbegleiders hun treinen in geven dat ze doen .Het programma houd dan bij hoeveel minuten vertraging je had,hoeveel km/s je hebt gereden enz ... Je moet je wel registeren met je personeels nummer
Bij www.treininvertraging.be kunnen de reizigers in geven op welke treinen ze zitten en kan je zien hoeveel vertraging je hebt gehad. Hierbij heb je dan ook een mooi overzicht ik gebruik het sinds de maandag en vind het wel iets leuk ! ik zou zeggen have funn :)
Retard

Re: site's treinbestuurder en trein in vertraging

Bericht door Retard »

Ik heb mij nu ook geregistreerd :D
The Terminator

Bericht door The Terminator »

Hmm wel interessant om je vertragingen bij te houden :D
loic1811

Bericht door loic1811 »

de huidige stand van zaken :)
Bijlagen
treininvertraging 01.png
Delanopro

Bericht door Delanopro »

Ik heb eens een keer wat ritten ingegeven die ik heb gereden op een dag maar ik kan deze niet meer terugvinden.
Weet iemand hoe dit komt?
loic1811

Bericht door loic1811 »

ga naar de home pagina => checkin => links in de kolom zie je het verleden en daar kan je alle voorbije checkins zien :)
Delanopro

Bericht door Delanopro »

Oki do, is het ook mogenlijk om je aantal gespoorde km's te kunnen zien zoals de tbers die op treinbestuurder.be zitten?
loic1811

Bericht door loic1811 »

ik had die vraag ookal gesteld op de site zelf en de webmaster was bezig met heel de site te herschrijven en binnenkort zou dit weer mogelijk moeten zijn
Retard

Bericht door Retard »

Is het mogelijk om te zien hoeveel retard de anderen optekenen in hun logboek?
loic1811

Bericht door loic1811 »

dat gaat niet spijtig genoeg maar ik ga hier maandelijks mijn retard op plaatsen :)
am62

Bericht door am62 »

hle2127 schreef:dat gaat niet spijtig genoeg maar ik ga hier maandelijks mijn retard op plaatsen :)
Bij mij is het manueel werk... ik noteer zelf alle treinnummers en werkelijke vertragingen. De cijfers van Infrabel kloppen soms niet door de afstand sein - perron ! Op het traject vanuit Zottegem naar Geraardsbergen (lijn 122) kan tot +2 of +3 zitten in vergelijking met de Infrabel-cijfers. Idem met cijfers vanuit Edingen naar Geraardsbergen (tot +2) door te verre afstand inritsein - perron. Ik noteer het cijfer bij stilstand (wiskundige afronding). De Infrabelcijfers zijn op sommige verbindingen gewoon onbetrouwbaar en onjuist te noemen.

Cijfertjes van deze maand op http://opdetrein.blogspot.be/p/vertragingen-nmbs.html en het was geen al te beste dag.
loic1811

Bericht door loic1811 »

Zo kan het inderdaad ook maar zo kan je het natuuurlijk ver drijven (ik zeg niet dat u dat doet maar je hebt zo van die mensen ) En zelfs als er pas vanaf 5 min wordt geteld is het veel . Ik zit nu al een mooi aantal en ik ga nog effe wachten om het er hier te plaatsen want er zijn nog enkele dagen te gaan voor de maand om is :mrgreen:
Retard

Bericht door Retard »

Op de site van de treinmachinisten gaat men in de fout. Er staat dat er een AM 62 te zien is, terwijl er een AM 70 TH te zien is:

http://www.treinbestuurder.be/foto/view ... =308#Image
Steven

Bericht door Steven »

het is een zekere fout maar zelfs intern bij de nmbs gebruikt men de afkorting AM70 niet. wel AM66-79
am62

Bericht door am62 »

Toch nog even toevoegen dat de meerderheid van de vertragingscijfers van Infrabel wel kloppen. Alleen zie ik in bepaalde stations een probleem opduiken (zoals Geraardsbergen) omdat het inritsein waar wordt gepunt blijkbaar wat verder ligt van het perron. Wanneer de vertragingstijd verschilt, wordt dat ook expliciet vermeld in de lijst, maar tot op heden gaat het meestal over vertragingen die al groter zijn dan 6 minuten...

Enfin, u zal de cijfertjesdans vanavond terug kunnen volgen op http://opdetrein.blogspot.be/p/vertragingen-nmbs.html
Plaats reactie