Ik weet niet of de meesten deze site's kennen ? Bij de site www.treinbestuurder.be ,kunnen treinbestuurders/treinbegleiders hun treinen in geven dat ze doen .Het programma houd dan bij hoeveel minuten vertraging je had,hoeveel km/s je hebt gereden enz ... Je moet je wel registeren met je personeels nummer
Bij www.treininvertraging.be kunnen de reizigers in geven op welke treinen ze zitten en kan je zien hoeveel vertraging je hebt gehad. Hierbij heb je dan ook een mooi overzicht ik gebruik het sinds de maandag en vind het wel iets leuk ! ik zou zeggen have funn
ik had die vraag ookal gesteld op de site zelf en de webmaster was bezig met heel de site te herschrijven en binnenkort zou dit weer mogelijk moeten zijn
hle2127 schreef:dat gaat niet spijtig genoeg maar ik ga hier maandelijks mijn retard op plaatsen
Bij mij is het manueel werk... ik noteer zelf alle treinnummers en werkelijke vertragingen. De cijfers van Infrabel kloppen soms niet door de afstand sein - perron ! Op het traject vanuit Zottegem naar Geraardsbergen (lijn 122) kan tot +2 of +3 zitten in vergelijking met de Infrabel-cijfers. Idem met cijfers vanuit Edingen naar Geraardsbergen (tot +2) door te verre afstand inritsein - perron. Ik noteer het cijfer bij stilstand (wiskundige afronding). De Infrabelcijfers zijn op sommige verbindingen gewoon onbetrouwbaar en onjuist te noemen.
Zo kan het inderdaad ook maar zo kan je het natuuurlijk ver drijven (ik zeg niet dat u dat doet maar je hebt zo van die mensen ) En zelfs als er pas vanaf 5 min wordt geteld is het veel . Ik zit nu al een mooi aantal en ik ga nog effe wachten om het er hier te plaatsen want er zijn nog enkele dagen te gaan voor de maand om is
Toch nog even toevoegen dat de meerderheid van de vertragingscijfers van Infrabel wel kloppen. Alleen zie ik in bepaalde stations een probleem opduiken (zoals Geraardsbergen) omdat het inritsein waar wordt gepunt blijkbaar wat verder ligt van het perron. Wanneer de vertragingstijd verschilt, wordt dat ook expliciet vermeld in de lijst, maar tot op heden gaat het meestal over vertragingen die al groter zijn dan 6 minuten...